۱۳۶ پناهجوی افغانستانی دیگر از ترکیه اخراج شدند

۱۳۶ مهاجر غیرقانونی تبعه افغانستان از فرودگاه‌ ایغدیر ترکیه به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، در ادامه روند استرداد مهاجران غیرقانونی بازداشتی در مراکز استرداد اتباع خارجی سراسر ترکیه، ۱۳۶ مهاجر افغانستانی از ایغدیر به کشورشان اعزام شدند.

این افراد با چندین پرواز چارتر از فرودگاه شهید بولنت آیدین ایغدیر به کابل، پایتخت افغانستان بازگردانده شدند.

در بازه زمانی ۶ تا امروز یعنی ۱۳ آگوست در مجموع ۹۰۶ مهاجر افغان که به طور غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، با ۶ پرواز چارتر از ایغدیر به کشورشان مسترد شدند.

گفتنی است ترکیه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی استراتژی ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین بحران ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین الملل در این گزارش آورده بود که هم اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به سر می برند و مجبور به مهاجرت شده اند.

این نهاد عنوان کرده بود که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق شان بر اساس قوانین بین المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس