کد خبر 1407817
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
آمریکا در آستانه جنگ با روسیه و چین است

وزیر خارجه سابق آمریکا (از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷) امروز اعلام کرد: آمریکا در آستانه جنگ با روسیه و چین بر سر مسائلی است که تا حدی خودش آن ها را ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سابق آمریکا (از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷) در مصاحبه با روزنامه آمریکائی وال‌استریت ژورنال در سخنانی گفت که ایالات متحده در آستانه جنگ با روسیه و چین در مورد مسائلی است که تا حدی خودش آنها را ایجاد کرده است.

این مقام سابق آمریکا در این خصوص ادامه داد: ما در آستانه جنگ با روسیه و چین در مورد مسائلی هستیم که تا حدی، بدون اینکه هیچ تصوری از اینکه چگونه پایان خواهند یافت یا به کجا باید منجر شوند، خودمان ایجاد کرده‌ ایم.

«هنری کیسینجر» در این باره اضافه کرد: تنها کاری که می‌ توان انجام داد تشدید تنش و ایجاد گزینه ها نیست، برای این کار باید نوعی هدف وجود داشته باشد.

وی در ارتباط با اوکراین خاطرنشان کرد که «چیزی مانند فنلاند» که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست، «بهترین نقش» برای کی‌ یف به شمار می آید.

«کیسینجر» معتقد است که اکنون به دلیل عملیات ویژه‌ ای که توسط روسیه در حال انجام است، به هر شکلی، رسمی یا غیررسمی، با اوکراین باید مانند یکی از اعضای ناتو رفتار شود.

روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال ۱۴۰۰) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    علتش اینه که یانکیها لقمه بزرگتر از دهانشون برداشتن و نتیجه ای جز خفه شدن نخواهد داشت!
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    1 0
    جان خودم فقط کافیه روسیه و چین با آمریکا و اذنابش در اروپا وارد جنگ بشند. آنقدر مردم از کشورهای مختلف به این دو کشور ملحق بشند تا ریشه لیبرالیسم و کاپیتالیسم رو از ریشه بکنند
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    بهتر
  • mojtaba SE ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    در سیاست به مفهوم واقعی بین چند کشور صاحب سیاست مستقل(سیاست یعنی حق و قدرت .بدون حق میشود زورگوئی) یعنی ایران .روسیه و چین و امریکا..برای اینکه بخاطر حق کار بجنگ نکشد,کشور مستقل شاید یک قدم عقب نشینی کند اما چون صاحب حق است در صورت پرروئی طرف مقابل قطعا دو قدم جلو خواهد آمد ,یعنی جنگ.
  • . AU ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    0 0
    آمریکا و انگلیس الآن دو ساله که با سلاح گرم تو جنگ اوکراین دخالت مستقیم داره و پشت سر هم هم شکست افتظاحانه خورده. حالا دولتمردان احمق آمریکا و انگلیس تصمیم دارن حسابی از آقایی دنیا کنار بکشن و دو دسی کل دنیارو تحویل بلوک شرق بدن بامید روزیکه دوباره سواری بگیرن. من بودم همین قدم بسنده میکردم و از خر شیطون پایین میومدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس