کد خبر 1407358
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
مقتدی صدر

رهبر جنبش صدر به طرفداران چارچون هماهنگی گفت که برای اصلاح دولت تظاهرات کنند.

به گزارش مشرق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حساب کاربری توییتر خود از افردای که از چارچوب هماهنگی حمایت می‌کنند درخواست کرد تا برای ایجاد اصلاحات در دولت تظاهرات کنند، نه حمایت از آن.

به گزارش الجزیره، مقتدی صدر خطاب به طرفداران چارچوب هماهنگی گفت: «اجازه دهید تظاهرات شما مسالمت آمیز باشد و صلح مدنی را حفظ کنید. دست ما به سوی حامیان چارچوب هماهنگی دراز است تا دولت را اصلاح کنیم.»

این در حالی است که مقتدی صدر، رهبر جنش صدر، درخواست نخست وزیر عراق را برای گفتگو و حل مسائل پیش آمده رد کرده و گفته بود که مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی در عراق حمایت خود را از هر مسیر قانون اساسی برای رسیدگی به بحران‌های سیاسی و دستیابی به منافع مردم از جمله انتخابات زودهنگام پس از دستیابی به اجماع ملی و ایجاد فضای امن اعلام کرده است.

همچنین نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق، دعوت صدر را رد و اعلام کرد که وی درخواست انحلال پارلمان عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می‌کند، مگر اینکه پارلمان فعلی به طور طبیعی به جلسه بازگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    مقتدی دوتا را بیشتر نداره.یا ادامه راهپیمایی ها و یا خشونت داخلی. در صورت اول طرفدارانش خسته میشند چون عراقی ها دنبال نتیجه زودهنگام هستند و تاب استقامت در مسیر را ندارند. در صورت دوم هم به نفع چهارچوب هماهنگی میشه چون فرصتی برای کنار زدن مقتدا و دولت کاظمی فراهم میشه. در عراق چیزی بنام روشنگری وجود نداره چون تعصب طبع غالبه. عراق مثل یک کوره ای می مونه که وقتی شعله میکشه باید متانت بخرج بدی تا اینکه خیلی زود خاموش بشه.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    فتنه جو
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    کودتاچی! عرضه داشتی با کار سیاسی و اجتماعی اصلاحاتت رو انجام میدادی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس