کد خبر 1407298
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
آمریکا

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است مظنون مسلحی که قصد حمله به ساختمان اف‌بی‌آی در ایالت اوهایو داشته است به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند یک مرد مسلح که قصد حمله به یکی از دفاتر اف‌بی‌آی در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو داشته در تبادل آتش به پلیس کشته شده است.

ساعتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش دادند یک مظنون مسلح تلاش کرد به ساختمان اف‌بی‌آی در اوهایو حمله کند. انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست، اما اف‌بی‌آی در روزهای گذشته به دلیل بازرسی از منزل دونالد ترامپ به شدت از سوی طرفداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدف حملات لفظی و تهدیدهای انتقام‌جویانه قرار داشته است.

پایگاه هیل نوشته مظنون تلاش کرده صبح پنجشنبه به وقت محلی وارد ساختمان اف‌بی‌آی شود اما بعد از فعال شدن آژیر هشدار سوار خودرو شده و از صحنه متواری شده است.

پلیس او را تعقیب کرده تا اینجا او مدتی بعدتر خودرو را متوقف کرد و شروع به تبادل آتش با پلیس کرد. هیل مدعی شده نیروهای مجری قانون ابتدا تلاش کرده‌اند با فرد متخلف وارد مذاکره شوند اما بعد از آنکه مظنون دست به اسلحه برد به سمت او شلیک کردند که به زخمی شدن او منجر شد.

مظنون حدود ۶ ساعت بعد از تلاش برای ورود به ساختمان اف‌بی‌آی جانش را از دست داد. رسانه‌ها نام این مظنون را «ریکی والتر شیفر» ذکر کرده‌اند.

این رویداد در شرایطی به وقوع پیوسته که در روزهای گذشته گزارش‌هایی از لحن انتقام‌جویانه و تهدیدآمیز هواداران ترامپ علیه اف‌بی‌آی منتشر شده است. رسانه‌ها چند روز پیش گزارش دادند پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.

رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد ۱۸ مرداد اعلام کرد عمارت او در فلوریدا، تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار گرفته و آنها حتی گاوصندوق وی را نیز تفتیش کردند.

روزنامه «نیویورک تایمز» درباره دلیل این بازرسی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود: «صندوق‌هایی که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید به مار-ئه-لاگو منتقل کرد،  حاوی اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده بود. ترامپ در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی محتویات درخواست شده توسط مقامات آرشیو ملی، ماه‌ها تأخیر کرده بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس