جلد سوم «تو زودتر بکش» منتشر شد

جلد سوم از مجموعه چهار جلدی کتاب «تو زودتر بکش» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، جلد سوم از مجموعه چهار جلدی کتاب «تو زودتر بکش» روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از شصت سال ترورهای موساد توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

تو زودتر بکش آخرین اثر تحقیقی برگمن است. کتاب، روایت «اسرائیلی» از پیش زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هر چیز ترورهای صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها تمرکز دارد.

جلد سوم «تو زودتر بکش» منتشر شد

برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آنها، محرمانه بوده و به صورت غیر قانونی، در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است. اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صدها مصاحبه اختصاصی نویسنده با کسانی بر می‌گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان‌ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته اند و رتبه سازمانی یا عملیاتی برخی از آنها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آنها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است.

نویسنده کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسرائیل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند (و برخی از آنها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و … هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آنها را در همین کتاب بازگو هم نموده‌اند) ولی با تمام اینها، آنچه در کتاب آمده ضرورتاً به نفع اسرائیل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان را نمایان می‌کند، ولی نمی‌دانسته که اقدام او، چطور از وحشی‌گری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدم‌کشی» صهیونیست‌ها (در طول تاریخشان) پرده برداشته و چقدر هم این پرده‌برداری را (به صورت ناخواسته) متقن و مستدل انجام داده است!

جلد سوم از مجموعه چهار جلدی «تو زودتر بُکش» نوشته رونین برگمن؛ روایتی از روند تشکیل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد است که در قطع رقعی و ۴۶۴ صفحه و به کوشش وحید خضاب ترجمه و توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس