کد خبر 1406770
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
کوییک

خودرو کوییک توسط شرکت سایپا ساخته شده که به عنوان سومین خودرو ملی از سال ۱۳۹۵ به بازار خودرو داخلی عرضه شد.

به گزارش مشرق، این خودرو دارای تیپ‌های مختلفی است که ظاهر تمام آن‌ها شبیه یکدیگر بوده و در برخی جزئیات، تفاوت‌های کمی به چشم می‌رسد. تفاوت‌های دیگر تیپ‌های مختلف این خودرو داخلی نیز در بخش فنی آن است که در ادامه درباره هرکدام از آن‌ها صحبت می‌کنیم. قیمت کوییک نیز بر اساس انواع آن و میزان امکانات رفاهی هر تیپ متغیر است.

انواع تیپ ­های خودرو کوییک

ماشین کوییک سایپا بر اساس ویژگی‌های ظاهری، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی داخلی در تیپ‌های مختلفی عرضه شده است که شامل:

کوییک دنده‌ای
کوییک R
کوییک S
کوییک G
 کوییک اتوماتیک پلاس

آشنایی با تیپ‌های مختلف خودروی کوییک +عکس

کوییک دنده‌ای، اولین تیپ این خودرو!­

اولین نمونه عرضه­شده به بازار خودروهای ملی کشورمان تیپ دنده­ای بوده که ساده‌ترین نوع این ماشین است. بارزترین ویژگی تیپ دنده­ای، بدنه تک‌رنگ آن است. همچنین طراحی داخلی آن همانند خودرو ساینا بوده و امکانات رفاهی کمتری نسبت به تیپ‌های دیگر دارد. در داخل کابین این خودرو قطعات دکوراتیو کروم به‌کاررفته که جزء ویژگی‌های مثبت ماشین به شمار می‌رود. کابین ماشین از نظر الگوهای طراحی در سطح قابل قبولی است؛ اما قطعات به‌کاررفته در طراحی آن کیفیت مناسبی ندارند.

در ساخت موتور این خودرو از پیشرانه ۱۵ Mشرکت مگاموتور استفاده شده است. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸  سوپاپ دارد که تا۵ /۱ لیتر حجم دارد. علاوه بر این، از یک جعبه‌دنده ۵سرعته دستی نیز برخوردار است که می‌تواند نیرو پیشرانه را به چرخ‌های جلو ماشین انتقال دهد.

این ماشین مجهز به سیستم صوتی، چراغ مه‌شکن، صندلی عقب تاشو، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و... است که همگی جز امکانات رفاهی ماشین هستند. قیمت کوییک دنده‌ای نیز نسبت به نمونه‌های دیگر این خودرو پایین‌تر است.

آشنایی با تیپ‌های مختلف خودروی کوییک +عکس

کوییک R، یک نسخه اسپرت از کوییک دنده‌ای!

دومین تیپ معرفی­شده از خانواده این خودرو، تیپ R است که هزینه نگهداری نسبتاً کمی دارد و از قیمت مناسب برخوردار است. البته قطعات داخلی این تیپ نسبت به کیفیت بنزین حساسیت خاصی ندارند. این هاچ بک به­صورت دورنگ عرضه­شده و ویژگی‌های ظاهری آن از سیتروئن C۳ الگوبرداری شده است.

البته از نظر کیفیت یا حتی قیافه ظاهری این دو ماشین قابل‌مقایسه نیستند. تفاوت اصلی این خودرو نسبت به کوییک دنده‌ای، قطعات و اجزا رنگی آن است که شامل سقف دورنگ، قاب‌آینه‌های جانبی دورنگ و دیفیوزر جلو و عقب است. ساعت دیجیتالی ماشین، دریچه­های تهویه خودرو، قسمت­هایی از سیستم صوتی، دستگیره داخلی درب­ها، کمربندها و... در دورنگ ساخته و طراحی شده­اند.

البته طراحی قسمت­های بیرونی خودرو به­صورت دورنگ، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. این تیپ خودرو نیز از پیشرانه  ۱۵ M برخوردار است. پیشرانه این تیپ ۴ سیلندر دارد که می‌تواند تا ۸۷ اسب بخار قدرت برای ماشین تولید کند و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. دریچه گاز این تیپ به­صورت سیمی تولید شده است. از ویژگی­های مثبت این ماشین می­توان به رنگ‌بندی متنوع خودرو اشاره کرد که بیشتر جوانان را به خود جذب می‌کند. از ویژگی‌های منفی این ماشین می‌توان به ایمنی پایین، امکانات رفاهی متوسط و کیفیت مونتاژ ضعیف اشاره کرد.

آشنایی با تیپ‌های مختلف خودروی کوییک +عکس

کوییک  S پایه تیپ‌های جدید کوییک!

این تیپ به­عنوان پایه کوییک‌های جدید طراحی شده است و نسبت به نمونه‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد. نما جلو ماشین در طراحی ظاهری این خودرو دارای تغییراتی مثل فیس لیفت، جزئی است که جزء نقاط مثبت این خودرو به شمار می‌رود. وجود نوار مشکی رنگ در کنار چراغ‌های اصلی، از چهره یوز ایرانی الگوبرداری شده و نما پنجره جلو و سپر نیز جلوه خوبی پیدا کرده است. در طراحی داخلی خودرو نیز غربیلک فرمان طراحی بهتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.

طراحی فرم فرمان به­صورت D کات باعث ایجاد ظاهر اسپرت در کابین شده است. کلاستر یا پشت آمپر این تیپ نیز ظاهر بهتری دارد و خوانایی آن بهبودیافته است. همچنین نشانگر مخصوص تعویض دنده نیز در آن به چشم می­خورد. در طراحی بخش فنی از پیشرانه ۱۵ M استفاده شده که با تیپ‌های دیگر مشترک است.

علاوه بر این، دریچه گاز خودرو تیپ S برقی است و در طراحی جعبه‌دنده این خودرو، نوع ۵سرعته دستی به‌کاررفته است. کوییک S از نظر امکانات رفاهی نیز همانند نمونه‌های قبلی است و تغییرات زیادی ندارد.

کوییک G به عنوان نسخه فول کوییک‌های جدید!

این خودرو کراس از یک فیس لیفت جزئی در نما جلو برخوردار است. چراغ‌های جلو خودرو با یک نوار مشکی به چراغ‌های مه‌شکن و چراغ‌های بزرگ خودرو متصل می‌شوند که نسبت به تیپ‌های قبلی یک تغییر چشمگیر است. تغییرات مربوط به فرم و طراحی جلوپنجره و سپر خودرو نیز چهره تهاجمی به ماشین داده که بر زیبایی ظاهری خودرو افزوده است. رینگ‌های این تیپ از جنس آلومینیوم هستند و شیشه‌های دودی دارند. در طراحی داخلی کابین نیز یک داشبورد با ظاهر جدید به چشم می‌خورد.

در قسمت بالای داشبورد یک نمایشگر لمسی جای‌گذاری شده و در قسمت پایین آن خروجی‌های تهویه مطبوع به­صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند. امکانات رفاهی کوییک G سطح بالاتری دارد که شامل سنسورهای دنده عقب، علامت نشانگر تعویض دنده، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، تهویه دیجیتالی، استفاده از ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، شیشه‌بالابرهای برقی برای جلو و عقب، کلیدهای کنترلی مخصوص سیستم صوتی و... است. قیمت کوییک G بر اساس امکانات آن نسبت به تیپ‌های قبلی بیشتر است.

آشنایی با تیپ‌های مختلف خودروی کوییک +عکس

تیپ پلاس اتوماتیک، لوکس‌ترین خودرو خانواده کوییک!

این تیپ بالاترین سطح امکانات رفاهی و مشخصات فنی این خودرو را داراست. قطعات آن به فراوانی در بازار وجود دارد و از نظر امکانات نیز بسیار کاربردی طراحی شده است. هزینه نگهداری آن نیز بسیار مناسب است.

این خودرو از نظر ویژگی‌های ظاهری همانند تیپ دنده‌ای بوده و رینگ‌های آلومینیومی جایگزین رینگ‌های فولادی شده است. از یک جعبه‌دنده اتومات CVT و دریچه گاز برقی برخوردار است. تیپ پلاس اتوماتیک از نظر مشخصات فنی و اطلاعات پیشرانه نیز همانند تیپ‌های قبلی است.

بیشترین تغییرات این تیپ کوییک در طراحی کابین آن است که از صفحه‌نمایش بزرگ لمسی، کروز کنترل، سیستم مخصوص مولتی مدیا، فرمان دیکات، قطعات دکوراتیو داخلی دورنگ، سیستم مخصوص ارزیابی فشار باد تایرها، استارت دکمه‌ای، سیستم کمک ترمز کاملاً پیشرفته، دوربین دنده عقب و صندوق عقب ریموت­دار طراحی شده است. از معایب تیپ پلاس اتوماتیک می‌توان به کیفیت پایین قطعات و نامناسب بودن سیستم تعلیق اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    11 0
    بی‌زحمت گزارش دیروز تسنیم درباره کیفیت خودروی کوییک رو هم بخونید.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      16 3
      شاسی کوییک مثل پراید در حالت عادی ترک میخوره، خواستم بابت کیفیت، قیمت، قرعه کشی، بهره بانکی و خیلی چیزای دیگه از مسگولین تشکر کنم.............
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 0
      چشم
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    32 1
    کوییک f کوییک h همینجوری میره تا y و z کسی هم نیسن جلوی این مافیای ظالم رو بگیره
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    34 0
    یه خر با پالانهای مختلف
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    34 0
    خوش به حالمون پس! چه ماشینای با امکاناتو در عین حال ارزونی دارن!! تازه فرمون هم داره. اینا آپشنای کمی نیست. هر وقت خواستی بپیچی کافیه فرمونو بچرخونی! شیشه برقی که نگم دیگه! یاللعجب بشر پیشرفتایی کرده!! قیمتشم تو بازار فقط 270 تا 300 میلیونه! پول 3 سال کار یک کارگر
  • حجت IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    19 3
    دنیا چی آپشن می ذاره ما چی؟ روشن شدن بوق زدن و راه رفتن شده آپشن
  • میثم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    7 2
    خلایق را هر چه لایق ...
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    12 1
    چطوره دولت قبل مشکل خودرو روحانی یود اما حالا نامی از رئیسی نمی آورید؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      7 1
      دقیقا👏
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    6 2
    اپشن های مختلف لگن قراضه
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    8 1
    بجای این قرتی بازیها یک کوییک بزن با دنده اتوماتیک و فول آپشن،یک دونه هم دنده دستی با امکانات پایه ،تمام
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 1
    فرق مدل هاش اینه که ارزونهاش وقتی در رو میبندی دست ادم رو میبره مدل بالاهاش دستگیره هاش سمباده خوردن پخشون کردن
  • مریم IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 0
    چرا سایپا قیمت کوییک gx اعلام نمیکنه؟
  • بازنشسته IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    3 2
    وای خدایا شکرت کوییک با آپشن های مختلف چهارتا چرخ داره با فرمون تازه بوق هم میزارن دیگه این همه خوشبختی محاله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس