کد خبر 1406539
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
اسرائیل

رئیس رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه درباره چالش‌ها در روابط دو جانبه، نظیر بحران «آژانس یهود» گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به صورت تلفنی و درباره چالش‌ها در روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، هرتزوگ و پوتین ضمن صحبت درباره روابط دوجانبه تل‌آویو و مسکو، درخصوص مسائلی همچون چالش‌های پیش‌روی یهودیان در دیاسپورا [جوامع دور از وطن] و تنش اخیر پیش‌آمده بین دو طرف در مورد فعالیت «آژانس یهود» در روسیه گفت‌وگو کردند.

رسانه‌های عبری ضمن توصیف این تماس، به گفت‌وگویی صریح و صادقانه، اذعان می‌کنند که روسای جمهور دو کشور بر زمینه‌های مهم همکاری بین رژیم صهیونیستی و روسیه تاکید و بر حفظ تماس توافق کردند.

این در حالی است که روابط بین مسکو و تل آویو در پی جنگ روسیه علیه اوکراین به شدت تحت تأثیر قرار گرفت؛ زیرا رژیم صهیونیستی آشکارا خود را در کنار کی‌یف و بیشتر از آن در صف کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده نشان داد.

اما بحران در روابط مسکو-تل‌آویو در پرونده آژانس یهود به وضوح مشاهده شد. چند هفته قبل، منابع عبری با اشاره به تنش فزاینده میان تل‌آویو و مسکو، گزارش دادند روسیه به آژانس یهود در این کشور دستور داده است تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه را به اتهام «نقض قوانین» فدراسیون روسیه متوقف کند.

پیش از این نیز، منابع عبری‌زبان از جمله کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی اذعان کردند که روسیه به مقامات تل‌آویو اطلاع داده که از نخست‌وزیر شدن «یائیر لاپید» ناراضی است و تعیین او ممکن است به روابط دوجانبه آسیب برساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    اخه پوتين
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    نابود باد این قلدر مآبی سخیونیستا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس