کد خبر 1406440
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
دستفروشی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان برای سال مالی ۹۶ تا ۹۹ را بررسی کردند و مدیرعامل این شرکت اظهار داشت که تعداد دستفروشان در تهران به ۵ هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در هشتاد و چهارمین جلسه، بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درباره حسابرسی «شـرکت شهـربان و حریم‌ بان، بـرای  سال های  مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» را در دستور کار خود قرار دادند.

سید امیر فتاحیان مدیرعامل شهربان و حریمبان شهرداری تهران گفت: عدد سرمایه‌گذاری اولیه شرکت، ۵۸ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه، زیان انباشته شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ درصد کاهش یافته است، افزود: زیان انباشته به هشت میلیارد تومان رسیده است.

فتاحیان با بیان اینکه اکنون سرمایه اولیه در شرکت نداریم و اگر سرمایه جزئی به شرکت اضافه کنیم، زیان انباشته ای نخواهیم داشت، گفت: زیان انباشته شرکت شهربان و حریم بان در سال جاری به صفر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهربان، سد معبر را یکی از پر چالش‌ترین مسائل شهر تهران عنوان کرد و افزود: بدون هیچ‌گونه درگیری فیزیکی و تقابل جدی با دستفروشان در موضوع سد معبر، تعداد دستفروشان از ۳۱ هزار نفر به پنج هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

فتاحیان با بیان اینکه مقرر شده که این تعداد دستفروش نیز کاهش یابد، ادامه داد: با وجود افزایش نرخ تورم، سد معبر و دست فروشی افزایش نداشته‌ است.

وی درباره ساماندهی دستفروشان از سوی این شرکت گفت: قوانین شهرداری تهران باعث می شود، نگاه جدی و با چارچوب نسبت به ساماندهی دستفروشان داشته باشیم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره گزارش حسابرسی این شرکت اظهار داشت: شرکت با مشکلات جدی روبه رو است و بخشی از این مشکلات نیز به شرکت برنمی‌گردد.

وی افزود: ساختار موجود، مناسب نیست و موجب برخی مشکلات می‌شود.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر هم خواستار ارائه گزارشی از مشکلات شرکت شهربان در شورا شد.

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات شرکت شهربان گفت که این شرکت ۲ مشکل اساسی دارد و آن اینکه این شرکت از بودجه و امکانات کافی برخوردار نیست.

در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی «شـرکت شهـربان و حریم‌ بان، بـرای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ » را با ۱۷ رأی تصویب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 12
    واقعا قیافه شهر رو به گند کشوندند و یکی‌ هم نیست اینها رو جمع کنه و یا راه حلی ارأئه بدهند. تمام شهر تهران شده شبیه هپلی بازار قدیم !! مردم از اینها خرید نکنند تا بساط شون رو جمع کنند.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      3 0
      تمام پیاده رو توسط شهرداری به دستفروش ها فروخته شده و اساسا نمیتونی رد بشی
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      5 4
      چرا نون مردم رو میخوای آجر کنی از خدا بی خبر ؟!!!
    • FR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      3 0
      نون مردم رو آجر کنی؟ طرف تو خیابون ولیعصر مغازه اجاره کرده، ماهی خدا تومن اجاره، پول مالیات و آب و برق و گاز و پول فروشنده و هزینه حمل و نقل جنس و هزارتا هزینه ی دیگه، اونوقت طرف رفته از بازار یک کیسه جنس قسطی خریده انداخته رو کولش اومده اونجا بساط کرده! یه دفعه ای بیان در همه مغازه ها رو تخته کنند و از این به بعد هر کی خواست هر چیزی بفروشه بیاد وسط پیاده رو بفروشه.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    البته مثل قبلی ها
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 0
    ما اومدیم برای بازی با استقلال در تهران که بودیم جلوی ورزشگاه دستفروش و در کل شهر تهران اکثر جاهای شلوغش دستفروشه/ زنده باد تیم من شهرخودرو مشهد
  • سعید رضایی فوتبالیست عالی حرفه ای IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 0
    زنده باد تهران و زنده باد ایران و انشاالله امسال تمام تلاشمو میکنم تا تیممو به لیگ برتر بیارم من فوروارد جدید شهر خودرو هستم
  • سعید رضایی فوتبالیست عالی حرفه ای IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 1
    تهرانی های اصیل خیلی با فرهنگ هستن البته کل کشورم با فرهنگ هستن
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 0
    زندگی در پایتخت خوبه به شرطی که یا مثل من تنظیم کننده و فوتبالیست باشی و یا دکتر و کارخانه دار در غیر اینصورت شهرهای اطراف مثل کرج و شهریار خوبه
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    بر وجود انسان دروغگو لعنت. دروغگو دشمن خداست و بدترین صفت رذیله است. دروغگو هر کثافت و خیانت دیگری را انجام می‌دهد و هر رذالتی از او امکانپذیر است و شوربختانه در ایران دروغ پله تلقی اوباش شده. من روزانه دهها کامنت در دفاع از جمهوری اسلامی ذیل صفحات بی بی سی فارسی و.. تو اینستا میذارم و هزاران فحش از ترول های مجازی میخورم اما همیشه احساس میکنم با منطق و استناد به واقعیات و سواد خودم به خوبی حریفان شده ام قطعا شهرداری حق داره با سد معبر مقابله کند اما نه بوسیله ی اشرار و اراذل اوباش قمه کش که قطعا همشون شناسنامه خلاف های اجتماعی وحشتناک دارند نه با این مغول واری که اینها انجام میدن و دستفروش بینوا را با چک و لگد جلوی چشم مردم لت و پار می‌کنند و هزینه اش را نظام با دلزدگی مردم و سواستفاده ضدانقلاب پرداخت می کند. شهرداری میتونه بواسطه ی نیروی انتظامی اینکارو انجام بده که حرفه ای و متین و البته مشروعیت نمادین و قانونی دارند نه اینکه با دستمال کثیف شیشه را پاک کنه و از خلافکارهای لمپن رذل که عربده وار و مغول وار ناگهانی جلوی چشم تمام ملت به یک دستفروش حمله می کنند و اگر حتی پیرزنی از رهگذران اعتراض کند قطعا اونم می‌زنند! گفتند بدون درگیری فیزیکی اینکارو کردیم پس اینهمه دعواهای سدمعبر شهرداری کار کیه؟!
  • سعید رضایی 28 IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 2
    زنده باد فرهنگ اصیل ایرانی و تهران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس