کد خبر 1406305
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
کرونا

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه واکسن‌های تولید داخل نیز همان کارایی واکسن‌های خارجی را دارد، گفت: این ویروس گویا به صورت هوشمندانه‌تری سرایت بیشتری دارد.

به گزارش مشرق، حمید عمادی در ارتباط با علائم سویه جدید کرونا، اظهار کرد: سویه جدید کرونا دارای علائم جدیدی نیست و نسبت به دلتا، کشندگی کمتری دارد، این ویروس گویا به صورت هوشمندانه‌تری سرایت بیشتری دارد.

وی افزود: سویه‌های جدید هم اکنون در کشور فعال است و خطر مرگ و میر در افرادی که دارای مشکلات زمینه‌ای مانند سن بالا، سرطان، دیابت، بیماری نقص ایمنی و مشکلات دیگری هستند کشندگی بیشتری دارد در حالی که این خطر برای جوانان و مردم عادی کمتر است.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه این ویروس‌ها واکسن‌گریز است، ادامه داد: با این وجود تزریق واکسن بهتر از تزریق نکردن آن است و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به طور حتم باید واکسیناسیون خود را کامل کنند.

استقبال کمتر از دوزهای سوم و چهارم واکسن کرونا

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون عمومی کشور، تاکید کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم دوز اول و ۵۰ تا ۶۰ درصد دوز دوم را تزریق کرده‌اند. مردم از دوزهای سوم و چهارم استقبال کمتری داشتند که البته در دنیا نیز به همین شکل است و ما جزو ۱۰ کشور اول در میزان واکسیناسیون عمومی هستیم.

عمادی با بیان اینکه واکسن‌ها عوارض جدی ندارند، افزود: برخی افراد که به دلیل ترس از عوارض واکسن، آن را تزریق نمی‌کنند دچار اشتباه می‌شوند و لازم است به طور حتم دوزهای مختلف واکسن خود را تزریق کنند.

وی با اشاره به حذف واکسن آسترازنکا از سبد واکسیناسیون کشور، اظهار کرد: این واکسن دارای بیشترین عارضه بود که از سبد واکسن‌های کشور حذف شد، واکسن‌های فایزر و مدرنا هم برخی جوانان را دچار اختلالات عروقی و سکته‌های قلبی می‌کرد.

واکسن‌های داخلی و خارجی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: درست است که این واکسن‌ها صددرصد از مرگ پیشگیری نمی‌کنند اما تحقیقات نشان داده تا حدود زیادی مرگ و میرها را کاهش می‌دهد و هیچ تفاوتی نیز بین واکسن‌های داخلی و خارجی وجود ندارد همان اندازه که سینوفارم چینی اثربخش بود فایزر و مدرنا نیز به همان شکل بود بنابراین لزومی به خرید واکسن‌های خارجی وجود ندارد و واکسن‌های تولید داخل نیز همان کارایی واکسن‌های خارجی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کشورهای اروپایی تنها تزریق برخی از واکسن‌ها را برای ورود به کشورشان مجاز می‌دانند یک موضوع سیاسی است کشورهای اروپایی می‌گویند تنها واکسن‌های مدرنا و فایزر را قبول دارند اینها مربوط به عالم سیاست و تحت فشار گذاشتن کشورهای دیگر است اما واقعیت این است که واکسن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

عمادی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی با وجود تزریق واکسن، تاکید کرد: باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد و لازم است یاد بگیریم چگونه با این ویروس کنار بیاییم تا کمترین آسیب را ببینیم.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    9 9
    واکسن بزنید یا ازعوارض واکسن خواهید مرد یا از کرونا مرگ حق است
    • سعید رضایی فوتبالیست عالی حرفه ای IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      4 4
      خفه شو منافق آلبانی نشین
    • . IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      1 1
      ساکت شو
  • سارا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    9 6
    تکلیف اونایی که از تزرییق واکسن آسترازنکا مردند چی میشه؟ کی جوابگوست؟
  • سارا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    7 7
    یکی بیاد به ما بگه هر بیماری که واکسنش یه بار تزریق میشه تا آخر عمر ناگیرایی حاصل میشه کزار دیفتری و . . . همه همینطورند اما چرا کرونا 4 بار هم که میزنی بازم کرونا میگیری؟ پس اگر ناگیرایی نمیاره برای چی هی باید بریم بزنیم بعدشم بگن این واکسن حذف شد چون عوارض داشت (= بعضی ها از عوارضش مردند! ولی شما صداشو در نیار!)
    • AU ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      5 2
      مطمئن باشید بخاطر تزریق واکسن بوده که آمار مرگ و میر پایین آمده اگر هنوز کرونا داره تلفات میگیره بخاطر ۱۴ میلیون هم وطنی هست که حتی یک دوز واکسن هم نزدند . من با سه دوز واکسن باز امیکرون گرفتم خوشبختانه چند روز در حد سرما خوردگی اذیت کرد ولی هیچ مشکلی پیش نیامد
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      3 1
      سارا خانم، تفاوت در باکتری و ویروس است. در مورد بیماری های ناشی از باکتری با یک بار واکسیناسیون برای تمام عمر ایمنی ایجاد می شود. اما در مورد ویروسی این چنین نیست و با واکسیناسیون تنها برای مدت کوتاهی ایمنی ایجاد می شود. علت آنهم توانایی ویروس در ایجاد جهش های جدید و همچنین تغییر غشاء پروتینی محافظ عنصر ژنتیک آن است که باعث می شود سیستم دفاعی بدن نتواند ویروسها را به موقع شناسایی و نابود کند. بنابراین بر خلاف باکتری در مورد ویروس واکسن دائمی و یک بار تزریق وجود ندارد و باید هر ساله و یا هر شش ماه واکسن جدید مربوط به جهش های جدید آن ویروس تزریق شود، مانند واکسن سرماخوردگی و آنفلونزا که عامل آنها هم ویروس است.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      حرف مفت کنتور نداره افرادی که واکسینه شدند نباید نگران باشند چون واکسن زده اند و افرادی که واکسن نزدند اگر زنده ماندند و بیمار نشدند و کسی را هم بیمار نکردند خطرناک نیستند اما افراد واکسینه ای که بیمار شدند و بقیه را بیمار کردند خطرناک هستند حال اگر افراد واکسینه نشده واکسن نزدند اگر خطری داشته باشند برای خودشان است نه واکسینه ها و افراد واکسن زده اگر خطری داشته باشند هم برای خودشان است هم واکسینه ها در کل پروژه کرونا و واکسن یک طرح استعماری است
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      1 2
      من اصلا یک دوز هم نزدم ولی کرونا گرفتم مثل سرما خوردگی بود اطلاعات دروغ مبلغان واکسن زیاد میگن افرادی را مشاهده کردم واکسن هم زده بودند بیماری آنها از من شدیدتر بود
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ اومیکرون کلا سبک و سه روزه بود، منی که هیچ دوزی هم نزدم هم دلتا گرفتم و هم اومیکرون... چی میگی برای خودت!؟
  • م IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 0
    ما که پارسال دلتا کرونا شدید گرفتیم همین موقع تو مرداد ماه واکسن هم نزده بودیم دو هفته ای هم بستری شدیم امسال هم دقیقا به تاریخ پارسال تو مرداد امیکرون شدید گرفتیم چه جور مثل پارسال دو دوز واکسن برکت هم زده بودیم با این تفاوت که ترسم امسال کمتر از پارسال بود زودتر خوب شدم ولی سرفه هام مونده بد جور عطسه هم زیاد میکنم پس واکسن بزنیم و نزنیم مرداد هر سال کرونا میگیریم منتها اگه نترسیم نمیمیریم اگه بترسیم زود می‌میریم
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    3 2
    چرا بی ماسکی و تجمع بی ضابطه در صداسیما تبلیغ شد تو این ایام بجای رعایت پروتکل مگر نمیشد با ماسک و فاصله عزاداری کرد؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 1
    " کرونا واکسن گریز است "
  • مهران IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 4
    درسته که دهه اول محرم تمام شده ولی لازمه که تا خود اربعین کروناهراسی ادامه پیدا کنه.
  • داود IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    تعداد فوتیهای اعلام شده از طرف وزارت بهداشت به احتمال قوی از میان کسانی میباشد که قبلا به این بیماری مبتلا بودند و به مرور زمانن تاثیر ان مورد مرگشان شده و بهانه ای برای کاسبان تحریم است.ظاهرا کاسبان کرونا با انباشت ماسک و اقلام ضد عفونی کننده به فکر آب کردن آنها در بازار هستند و با رسیدن به ایام محرم استارت شیوع مجدد این مریضی را اعلام کردند و یحتمل به بهانه تجمعات دهه محرم شاهد اعلام مرگ و میرهای زیادی از طرف وزارت بهداشت خواهیم بودتا با هراس در مردم سرعت فروش اقلام کرونایی بالا برود و سودهای میلیاردی نصیب تولید کنندگان این اقلام شود.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    این بیماریهای ویروسی دیگه که شایع هست رو هم پوشش بدهید. والا از کرونا بیشتر مشکل برای بدن درست میکنند. یک فکری برای ضد عفونی دایمی غیر شیمیایی مکانهای عمومی مانند مترو و بی آرتی و غیره بایستی کرد. نوع جوی آب و فاضلاب در تهران و بعضی شهرستانها خود عامل اشاعه انواع بیماریها هست ولی میتوان براحتی این عوامل را یا تغییراتی بهداشتی کرد ب
  • محمد حسن اسفندیاری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 1
    همه این حرفها بازی داروسازان ودارو فروشانه بی علم وتجربه و شاگردان صهیونیست هرچی براشون دیکته کنند بخورد ما میدن. یه بار بامردم صادق نبودن ونگفتن خودتونو از درون قوی کنید. با این کرونا امتحان بدی دادید وخیلی از مردم خوب شماها و شناختن . شماها اگه زره ای علم تجربه داشتید اینهمه از کادر درمانیتون نمیمرد. ایندر حالیه که از جهادگران طب سنتی الحمدلله کسی چیزیش نشد. اگرهم ذکام گرفتن (کرونا) بدون بیمارستان ۵.۶ روزه خوب شدن هرکی هم رفت بیمارستان درصدیشون باید میمردن باتست داروهای ناشناخته.
  • قاسمم IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    3 1
    Who زیر نظر صهیونیسم شده دلسوز ایران و ایرانی شده دلسوز شیعیان خنده دار هست امیدوارم مشرق بیدار بشی یزید زمان نون رو بشناسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس