مذاکرات وین؛ توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب

گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی ۵ روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به جلو ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، پس از ۵ روز مذاکره فشرده میان هیئت‌های مذاکره‌کننده حاضر در وین، مواضع کشورمان با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشته و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شده است.

در این دور از مذاکرات هیئت‌های آلمان، انگلیس و فرانسه حضور نداشتند.

امروز «انریکه مورا» معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی ایده‌های جدیدی را پیرامون برخی موضوعات باقی‌مانده ارائه کرده که بررسی جامع آن از سوی ایران و سایر کشورها نیازمند بررسی دقیق‌تر در پایتخت‌ها است.

تا ساعاتی دیگر هیئت‌های مذاکره‌کننده، وین را به مقصد پایتخت‌ها ترک می‌کنند تا ایده‌های طرح شده از سوی انریکه مورا را به صورت دقیق‌تر و کامل بررسی کنند.

گزارش‌های رسیده حاکی است با وجود پیشرفت نسبی در موضوعات باقی‌مانده، روند پیشرفت در همه موضوعات یکسان نیست.

برخی رسانه‌ها و مقامات سیاسی غربی امروز با انتشار خبری غیر واقعی مدعی شدند که متن توافق نهایی آماده شده است.

گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی ۵ روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به سمت جلو اما با روندی کند ارزیابی کرد.

مشابه دوره‌های قبلی به محض پیشرفت اندک در مذاکرات، رسانه‌های غربی با انتشار اخبار هدفمند و غیر واقعی مدعی می‌شوند که ایران از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کرده است.

در همین خصوص؛ یک مقام مطلع حاضر در مذاکرات وین گفت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی همچون دوره‌های قبلی همچنان بر دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء متمرکز است و این مسیر تا احقاق حقوق ملت ایران و اطمینان از عدم تکرار رفتارهای زیاده‌خواهانه و غیر قانونی آمریکا ادامه خواهد یافت.

منبع: نور نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 0
    به نظر می رسد آقایون از عاشورا درس مذاکره گرفته اند. رئیسی همان ادامه رو روحانی است تنها با رنگ متفاوت.
  • منصور IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 1
    ایران نباید منتظر پیروزی در مذاکرات برجام بشه،باید همزمان برنامه های توسعه هسته ای حتی تولید بمب هسته ای با نظر مقام معظم رهبری در دستور کار قرار بگیره
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    0 0
    مراقب شیطان بزرگ آمریکا باشید
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    جالبه انگلیس،فرانسه،و المان در جلسه اخر حضور نداشتند و ایرانی ها هم تعطیل کردند رفتند عزاداری در وین حالا هم اروپا گفته این اخرین پیش نویس است و طرفین باید تصمیم بگیرند حالا فردا موضع ایران معلوم میشه اگر برجام رد بشه دلار ۵۰ هزار ت میرسه اگر توافق بشه ۲۰-۲۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس