رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران: نرم افزار تجارت الکترونیک ایران و سوریه عملیاتی می شود + فیلم

فهد درویش اعلام کرد: اتاق بازرگانی سوریه و ایران در نظر دارد پلتفرم (نرم افزار) تجارت الکترونیک بین تهران - دمشق را همزمان با ایجاد بانک اطلاعاتی برای عملیات واردات و صادرات بین دو کشور، عملیاتی کند.

به گزارش مشرق، فهد درویش"امروز (یک شنبه)  اظهار کرد: علاوه بر راه اندازی نرم افزار تجارت الکترونیک میان ایران و سوریه، خط پروازی مستقیم بین دمشق و جزیره کیش نیز برقرار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران افزود: راه اندازی پلتفرم (نرم افزار) تجارت الکترونیک میان ایران و سوریه بر اساس تفاهم نامه ای که در آخرین جلسه هیات رئیسه این اتاق در خرداد ماه گذشته در تهران به امضا رسیده است، اجرایی می شود.

درویش خاطرنشان کرد: اعضای اتاق بازرگانی سوریه و ایران، درخواست حمایت این پلتفرم با زبان های عربی و فارسی و انگلیسی و عرضه کردن کالا و محصولات دو کشور سوریه و ایران و برقراری ارتباط بین صادرکنندگان و واردکنندگان در هر دو کشور را دارند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی سوریه و ایران عنوان کرد: هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران در پایان ماه گذشته بر  یک برنامه عملیاتی که به توسعه روابط تجاری بین دو کشور کمک می کند، که شامل ایجاد یک بانک اطلاعات جامع و مستند در مورد فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در دو کشور، تسهیل روند دسترسی به محصولات مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان و تلاش برای ایجاد یک مرکز داوری تجاری در دو کشور جهت تسویه حساب های تجاری برای حل و فصل اختلافات تجاری بین فعالان اقتصادی، است.

درویش همچنین به آغاز مقدمات برگزاری نمایشگاه محصولات سوریه در منطقه آزاد جزیره کیش که بناست در اواسط مهرماه سال جاری برپا شود، اشاره کرد و گفت: پرواز مستقیم بین کیش و دمشق نیز به همین منظور برقرار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره کل مناطق آزاد ایران، سازمان حمایت از تولید و توسعه صادرات داخلی، ستاد کل نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی و فدراسیون اتاق های بازرگانی، صنایع، کشاورزی و گردشگری سوریه برگزار می گردد.

درویش تایید کرد: اتاق بازرگانی ایران و سوریه در تلاش است تا نشست B۲B در زمینه فعالیت های تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری بین دو طرف در اوایل سپتامبر (شهریور/مهر) آینده که به طور منظم بین دمشق، تهران و استانداری های پایتخت دو کشور است، برگزار شود.
هم اکنون در طول هفته چهار پرواز از تهران به دمشق و بالعکس انجام می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    خیلی هم عالی. هرچی با این غربی‌ها کمتر روابط داشته باشیم بهتره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس