گزارشگران فساد معرفی شوند تا مورد تشویق قرار بگیرند

احمد رحمانیان گفت: باید بستر اعتماد به خصوص برای گزارشگران فساد فراهم شود تا حداکثر بهره را از مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری و کشف فساد اداری داشته باشیم.

به گزارش مشرق، قائم‌ مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه یکی از اصول ۵ گانه پیشگیری از مفاسد اداری بحث مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری و مقابله با فساد موفق باشیم، لازمه آن نگاه ویژه، معقولانه، کارشناسی، به دور از هرگونه دیدگاه‌های افراطی و تفریطی و همچنین منطبق با تعالیم اسلامی به مردم و بخش‌های مردمی است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد سازمان بازرسی نوع نگاه خود را با نگاه مردم متحول و روزآمد کرده و بستر اعتماد لازم به خصوص برای گزارشگران فساد را فراهم کند تا حداکثر بهره را از مشارکت مردمی در زمینه پیشگیری و کشف فساد اداری داشته باشد.

رحمانیان با اشاره به محدودیت‌های سازمان بازرسی کل کشور به لحاظ امکانات و نیروی انسانی افزود: با توجه به امکانات و نیروی فعلی، تنها با همکاری مردم است که می‌توانیم چتر نظارتی خود را در همه بخش‌های اداری و حاکمیتی جامعه توسعه دهیم.

وی گفت: مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور ضمن بها دادن به گزارش‌های واصله، باید حقوق شهروندان را نیز رعایت کند تا آبرو و حیثیت افراد با گزارش‌های خلاف واقع مورد خدشه قرار نگیرد.

قائم‌ مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فراوانی شکایات واصله به سازمان بازرسی گفت: وقتی در خصوص عملکرد یک دستگاه اداری شکایات زیادی به سازمان منعکس می‌شود نشان می‌دهد که در دستگاه مربوطه یک سوء جریان وجود دارد و در چنین مواقعی بازرسی‌های امور مربوطه باید رسیدگی به آن سوء جریان را در اولویت اقدامات نظارتی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی محل اتصال مردم با سازمان است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید از نتایج سنجش افکار عمومی در امور نظارت و بازرسی استفاده کند و این در حالی است که شکایات واصله به مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، نوعی سنجش افکار عمومی است.

رحمانیان ادامه داد: بازرسان نوع نگاه و اقدامات خود را متناسب با مقتضیات روز جامعه و مردم متحول و روزآمد کنند و مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات، باید به صورت فصلی گزارشگران فساد را معرفی کند تا مورد تشویق و تحسین قرار بگیرند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اصلاح و بازنگری ساختار ارتباط سازمان با سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: باید اعتماد سازمان‌های مردم‌نهاد با پیگیری گزارش‌های صحیح آنان و شنیدن حرف آن‌ها و برگزاری نشست‌های فصلی مشترک با سازمان بازرسی کل کشور جلب شود.

وی گفت: بخش عمده‌ای از خروجی اثربخشی سازمان ناشی از پیگیری گزارشات گزارشگران فساد و سازمان‌های مردم نهاد است و از این‌رو باید توجه بیشتری به مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات سازمان شود.

رحمانیان با تأکید بر اینکه گاهی اوقات نیازمند مداخله فوری در خصوص اطلاعات واصله به سازمان بازرسی هستیم، گفت: پیشنهادم این است که هیاتی از کارشناسان و بازرسان در اختیار مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات قرار داده شود تا در موارد لزوم در خصوص گزارش‌های مردمی مداخله فوری داشته باشند، همچنین باید از اقدامات موازی دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد جلوگیری و مدیریت واحدی در این خصوص اعمال گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 0
    با عرض معذرت از جسارت خودم ، من یه سوال میپرسم از ایشون : از کجا معلوم که گزارش فساد ارایه شده بدست افرادی نرسه که خودشون با شخص فاسد در ارتباط باشن و امنیت جانی گزارش دهنده حفظ میشه واقعا چه تضمینی هست ؟
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 0
    تبلیغات است رسیدگی نمیشه ما در مورد فساد مالی در پروژه مروارید غرب در خیابان پیامبر گزارش داده ایم کی منتظریم خبری نمیشه
  • ا IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 0
    بعد به عنوان افشاگری روانه زندان شود
  • مهدی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    به شخص و جریان سیاسی نگاه می کنند بعد اعلام می کنن فساد انجام شده یا نه....
  • سعید IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    پاداش انها دهها پاپوش است و تهمت که برای انها درست می کنند
  • 1 IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    2 0
    می فهمید که یعنی هر کس فسادی را لو داد معرفی کنید تا باز داشت و زندانی شود ایرانیت دیگه
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام. خواهشا ، اقتصاد را به سیاست گره نزنید. دلالان در هر ستون دولت هستند باید بدانند که عمر دلالی به پایان رسیده. حق دلالی جرم است.
  • NO ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    تو سازمان بورس و فرابورس پُر هست از اختلاس، کلاهبرداری ، دزد و فساد . گزارشگران بروند اونجا گزارش از فساد فراهم کنند و از سازمان بازرسی کل کشور ، جایزه بگیرند.
  • CA ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    اکثر مدیران و نمابیدگانی از رانت استفاده کرده و با برای استخدام آشناسان و دوستان اقدام کرده اند یا می کنند فاسدن ایا با انها برخورد می کنبد؟؟؟؟؟
  • . IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    چی بگم
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    0 0
    قبلا پاداش گرفتند
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    گزارشگران معرفی شوند تا اخراج و محاکمه شوند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس