کد خبر 1405604
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

بشر امروز با دغدغه‌های فراوانی دست‌و پنجه نرم می‌کند و هیاهو های بسیاری او را فراگرفته‌اند. به دست آوردن آرامش در شرایط کنونی جوامع، کاری نسبتاً دشوار است. یکی از راهکارهایی که می‌تواند در کسب آرامش خیال مؤثر باشد سفر کردن است.

چشم اندازی از طبیعت و هنر بر بام خانه های پلکانی

ایرانیان برای دستیابی به این هدف، مقاصد زیادی را پیش روی خود می‌بینند. سفر کردن به شمال و جنوب کشور، غرب و شرق و مرکز آن، نقش و سهم بسیار مؤثری در به دست آوردن روح و روانی آرام دارد. بسیاری از افراد هم در چنین مواقعی به حوالی تهران یا به شمال ایران سفر می‌کنند. یکی از زیبا ترین مناطقی که برای سفر میتوانید انتخاب کنید ماسوله است. ماسوله یکی از شهرهایی هست که با توجه به طبیعت سرسبز و آب و هوای بی‌نظیرش چند روزی روحتان را جلا می‌دهد.

تنفس هوای تازه در بهشت ایران

بیشتر افراد به‌دنبال پیدا کردن طبیعتی ناب و دوست‌داشتنی‌اند تا با حضور در آن هوایی تازه را تنفس کنند. اما تنفس هوای تازه در بهشت ایران حال‌و هوای دیگری دارد که طبیعت گردان از لذت آن چشم‌پوشی نمی‌کنند.

کشور ایران سرزمین‌های بکر و بی‌نظیری دارد که هر کدام می‌توانند لذت و صفای بهشت را به انسان یادآوری کنند. یکی از این جاذبه‌های طبیعی، روستایی است که در ماسال واقع شده و با عنوان سوباتان معروف و شناخته‌شده است. سوباتان، بهشت ایران، زیبایی‌های چشمگیر فراوانی را در خود جای داده و طرف‌داران و محبوبیت خاص خود را دارد.

این روستا در ارتفاعات گیلان واقع شده و دشت‌های فراخ و مراتعی سرسبز آن را فراگرفته‌اند. بسیاری از گردشگران به قصد تماشای خانه‌های چوبی با سقف‌های شیروانی، راهی این دیار می‌شوند و پیش‌از اقدام به سفر به اجاره ویلا دست می‌زنند تا بابت اسکان خود با دغدغه‌ای مواجه نشوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت شب به رزرو مکانی مناسب برای اقامت چند روزه خود در این روستای زیبا و پرنشاط اقدام کنید.

تالاب سرخ ‌رود و لذت تماشای قوهای مهاجر با اجاره ویلا در محمودآباد

چشم اندازی از طبیعت و هنر بر بام خانه های پلکانی

تالاب سرخ‌رود در استان مازندران واقع شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان محمودآباد به شمار می‌رود. این تالاب در نزدیکی‌های دریای خزر قرار گرفته و بهترین زیستگاه برای قوها و پرندگانی است که از دیگر کشورها به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

شما می‌توانید لذت مشاهده تالاب سرخ‌رود و لذت تماشای قوهای مهاجر را با اجاره ویلا در محمودآباد کامل‌تر کنید. در این‌صورت می‌توانید به اجاره ویلا استخردار در محمودآباد دست بزنید و سپس بدون هیچ‌گونه دغدغه و دلواپسی به تماشای مناظر بی‌نظیر این تالاب بین‌المللی اقدام کنید و یا پرواز پرندگان مهاجر را از نزدیک مشاهده نمایید.

پرواز دسته‌جمعی قوهای سفید، تماشای شنای اردک‌ها و مرغابی‌ها بر روی آب، آنچنان لذتی به شما خواهد داد که هیچ‌گاه از ذهن نخواهید برد.

شما می‌توانید در فصول مختلف سال از جمله بهار یا تابستان این منطقه را به‌عنوان مقصد سفر خود در نظر بگیرید و یا بخشی از تعطیلات تابستانی خود را در کنار قوهای مهاجر سپری کنید و یا در فصول زمستان و پاییز راهی این دیار شوید. تماشای این تالاب در تمام فصول زیبایی‌های خاص خود را دارد.

ماسوله شهر خانه‌های پلکانی در گیلان

چشم اندازی از طبیعت و هنر بر بام خانه های پلکانی

ماسوله عنوان یک منطقه مسکونی بوده که قدمتی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ساله دارد. این شهر یکی از شهرهای بسیار زیبا در جنوب غربی استان گیلان است که در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر رشت و در بخش سردار جنگل فومن قرار دارد. برخی از افراد بر این باورند که نام این شهر از نام یک کوه در جوار ماسوله گرفته شده‌است که نام آن ماه سالار بوده، بنابراین در ابتدا به این شهر ماسالا، و سپس به‌مرور زمان ماسوله، گفته‌شده است. این شهر، به داشتن خانه‌های پلکانی، بالکن‌های بسیار زیبا و آب‌و هوای مطبوع و خوش، شهره است. به‌همین دلیل هم بسیاری از مسافران و گردشگران این شهر را به‌عنوان اصلی‌ترین مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. معماری ماسوله به زمان زندیان تعلق دارد و خانه‌های آن به شیوه پلکانی ساخته‌شده است. مصالحی که در ساخت این خانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته، عمدتاً چوب، سنگ و خشت است. خانه‌هایی دو طبقه به‌همراه دالان، سیاه‌چال، آب انبار و پله‌هایی بلند که باعث می‌شوند ارتباط میان طبقه‌پایین و یا همکف و طبقه دوم امکان‌پذیر شود.

هر کدام از خانه‌های موجود در ماسوله، دارای ۲ بخش اصلی هستند. این ۲ بخش عبارت‌اند از: بخش زمستانی و بخش تابستانی. بخش زمستانی این خانه‌ها که با نام سومه شناخته می‌شود در عقب خانه قرار گرفته و اتاقی است که نور زیادی به آن وارد نمی‌شود. اما بخش و یا اتاق تابستانی، پنجره‌های ارسی و چوبی با شیشه‌های رنگارنگ دارد و تنها در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لذت بازدید و تماشای این شهر با اجاره ویلا در ماسوله تکمیل می‌گردد. چرا که با در نظر گرفتن اقامتگاه ماسوله این امکان برایتان فراهم می‌گردد که از خانه‌های سنتی و قدیمی آن بازدید کنید. خانه‌هایی که به رنگ زرد ساخته‌شده و در فضایی سبز رنگ قرار گرفته‌اند.

پس اگر به‌دنبال دستیابی به آرامش و دور شدن از دغدغه‌های زندگی روزمره، دود، ترافیک، سر و صدا و .... هستید و یا قصد دارید از شلوغی‌ها فرار کنید، بهتر است به این منطقه سفر کنید. در این شهر زیبا خبری از دود و یا سر و صدای ماشین‌ها نیست. هر روز صبح با صدای خروس‌ها از خواب بیدار خواهید شد و بو و عطر مطبوع نان محلی را استشمام خواهید کرد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس