کد خبر 1405601
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
استیلی: نامزدهای ریاست بازیکنان ملی را رها کنند!

حمید استیلی می گوید که فدراسیون سه بازی تدارکاتی برای تیم ملی تدارک دید اما اسکوچیچ به آنها اعلام کرد برگزاری دو دیدار نیز کفایت می کند.

به گزارش مشرق، حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان مهمان تماس تصویری برنامه ورزشگاه بود. درباره مطلب اخیر برخی بازیکنان تیم ملی در فضای مجازی و درخواست آن‌ها از دو نماینده مجلس برای دخالت نکردن در امور فوتبال گفت: این اختلافات، دودستگی و تفرقه‌ها خط قرمز ما است و بازیکنان باید بدانند مسئولیت شان خیلی سنگین است و تنها باید درباره بازی کردن‌شان تصمیم گیری کنند. درباره انتخاب مربی و رییس فدراسیون به هیچ وجه اظهارنظر نکنند و وارد حاشیه نشوند. منافع ملی خیلی مهم‌تر از منافع شخصی است.

وی افزود: از دوستانی که باعث تحریک این بازیکنان می شوند، خواهش می کنم با احساسات مردم بازی نکنند. مردم یک دلخوشی به عنوان فوتبال دارند و نخستین بار است این اتفاقات رقم می‌خورد و بازیکنان درباره مربی و رییس فدراسیون اظهارنظر می‌کنند.

استیلی با اشاره به دوران بازیگری خودش و برکناری سرمربی وقت تیم ملی اظهار داشت: اگر یادتان باشد در سال ۱۹۹۶ که آقای مایلی کهن در تربیت آن نسل تأثیرگذار بود و خیلی زحمت کشید، بعد از بازی با قطر از تیم جدا شد چرا که این تصمیم گرفته شده بود. ایشان نیز خیلی محترمانه کنار رفتند و نه مصاحبه ای کردند و نه قصدی برای ایجاد خلل در روند تیم داشتند.

او ادامه داد: پس از آقای مایلی کهن، ویرا آمدند و تیم به جام جهانی صعود کرد. فدراسیون فوتبال تغییرات ایجاد کرد و آقای ایویچ را آورد که سرمربی فوق العاده خوبی بود و برای تیم زحمت کشید. در مقطعی چه به درست چه به غلط، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت آقای جلال طالبی جایگزین ایشان شود.

استیلی گفت: در آن زمان هیچ کدام از بازیکنان مانند علی دایی، عابدزاده، خداداد عزیزی و... اظهار نظر نکردند و به تصمیم فدراسیون فوتبال احترام گذاشتند. اکنون ۲۴ سال از آن مسابقات می گذرد و مردم از آن دوره خاطرات خوبی در یاد دارند.

بیشتر بخوانید:

استوری مشترک بازیکنان تیم‌ملی؛ دخالت نکنید!+ عکس

او در پاسخ به این سوال که از نظر او این استوری ها جهت دار و با هوشمندی منتشر شده است، گفت: صد در صد همینطور است. این را همه می دانند. من کمتر مصاحبه می کنم ولی اکنون احساس مسئولیت کردم. بازیکنان را درگیر انتخابات نکنید. علی کریمی آمد و در انتخابات شرکت کرد و ۹ رأی آورد و خیلی جنتلمنانه کنار رفت و حاشیه ای برای رئیس فدراسیون ایجاد نکرد. فوتبالی ها را درگیر مسائل سیاسی نکنید.

مدیر تیم ملی اظهار داشت: ما خود را برای اردوی شهریور ماه آماده می کنیم. متأسفانه انتخابات فدراسیون ۸ شهریور است و اردوی ما نیز ۲۰ شهریور آغاز می شود که این باعث مشکل شده است. اجازه بدهید فوتبالی ها مسائل را جلو ببرند.

اولتیماتوم استیلی به بازیکنان سرشناس تیم ملی

وی خاطرنشان کرد: انتخابات فدراسیون نه به منی که مدیر تیم ملی هستم ربطی دارد و نه به بازیکنان تیم ملی. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و با حمایت هواداران می توانیم اتفاقی را رقم بزنیم که باعث غرور ایرانی ها شود. اکنون تمام مردم نگران جام جهانی هستند. چرا باید بازیکن در رابطه با رئیس فدراسیون نظر بدهد؟ وظیفه بازیکن فقط تمرین و بازی کردن است.

او صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: آیا بازیکنان ما که اکثرا در فوتبال اروپا شاغل هستند، می توانند در رابطه با تیم های باشگاهیشان یا رئیس فدراسیون جایی که بازی می کنند، اظهار نظر کنند؟ من با برخی از بازیکنانی که استوری منتشر کرده بودند، تماس گرفتند. آنهایی هم که جواب ندادند، برایشان پیغام ارسال کردم. تعدادی از بازیکنان نیز می گویند آنها بخاطر دوستی و رفاقت با دیگر بازیکنان این استوری ها را منتشر کرده اند. اسم تیم ملی از تمام نفرات و اسامی بزرگتر است.

وی گفت: اکنون سال جام جهانی است و بازیکنان با انگیزه بالایی برای بازی کردن می آیند. مهمترین تاکتیک تیم ما باید وحدت و یکدلی باشد. این مستلزم آن است که بازیکنان تنها باید وظیفه خود را به انجام برسانند و در هیچ زمینه‌ای ورود نکنند. از دوستانی که به بازیکنان زنگ زده و آن‌ها را تحریک می‌کنند خواهش می‌کنم با احساسات مردم بازی نکنند. اجازه بدهند بازی شان را برگزار کنند و آن‌ها را وارد عرصه انتخابات نکنند.

استیلی در مورد اینکه او گفته است برخی از کاندیداهای فدراسیون گفته اند اگر رأی بیاورند، سرمربی دلخواه بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب می کنند، پاسخ داد: نخیر من با بازیکنان این صحبت را نکردم. وقتی که انتخابات در این تاریخ برگزار می شود و اردوی ما چند روز بعد آغاز می شود و بازیکنان این استوری ها را منتشر می کنند، شما ببینید چه اتفاقی رخ می دهد؟ اگر تصمیم فدراسیون بر ابقای اسکوچیچ است باید از این تصمیم حمایت کرد.

مدیر تیم ملی فوتبال درباره اینکه منظورش از این افراد چه کسانی هستند گفت: هرکسی. بر اساس صحبتی که من داشتم شماره تلفن افرادی که به بازیکنان زنگ زده و برخی کدها را در می‌آورند. به یقین همه چیز مشخص می‌شود. این اتفاقات و ادبیاتی که در فضای مجازی هست همه باهوش هستند و می‌دانند چیست.

استیلی درباره اینکه آیا از نزدیکان برخی نامزدها با بازیکنان تماس گرفته شده یا بیرون از این مجموعه چنین اتفاقی افتاده است، گفت: ما باید به اصل موضوع توجه کنیم. اسم ها برای همه روشن است و نباید دیگر اسم بگوییم. وقتی این اتفاق می‌افتد، درباره انتخابات فدراسیون است. خواهش می‌کنم بازیکنان سرشناس تیم ملی وارد این مسائل نشوند و فوتبال شان را بازی کنند. باید به فکر مردم باشند، زیرا با این اتفاقات در فوتبال روح مردم جریحه دار می‌شود.

وی عنوان کرد: من همواره در شرایط سخت مصاحبه می کنم. از این دوستان خواهش می کنم با بازیکنان تیم ملی کاری نداشته باشند و اجازه دهند انتخابات در فضای سالم جلو برود و هر کسی که می تواند به فوتبال کمک کند، جلو بیاید.

او درخصوص اینکه مبلغ پرونده ویلموتس می توانست به فوتبال کشور کمک کند، گفت: من درباره این مسائل صحبت نمی کنم. اکنون مهمترین مسئله ما اردوی شهریور است که دو بازی مهم باید انجام دهیم و در مراحل امضای قرارداد هستیم. البته سه بازی بود و آقای اسکوچیچ با دیدار سوم موافقت نکرد و گفت دو دیدار کافی است. لطفا اسامی تیم ها را مطرح نکنید چرا که ما با مشکل روبرو می شویم. مانند اتفاقی که برای بازی با کانادا رخ داد. ظرف فردا یا پس فردا این دو دیدار نهایی می شود.

استیلی ادامه داد: از تمام رسانه ها، پیشکسوتان و بازیکنان خواهش می کنم همدل باشند و به تیم کمک کنند تا بازیکنان روبروی هم  قرار نگیرند. من  با بازیکنان صحبت کرده و به آن‌ها گفتم اگر وارد این بازی‌ها شوند شاید پس از یکی دو بار تصمیم قاطع تری بگیریم.

مدیر تیم ملی درباره اینکه آیا منظورش از تصمیم قاطع‌تر خط زدن بازیکنان است، توضیح داد: در این خصوص باید اسکوچیچ تصمیم بگیرد، زیرا درباره انتخاب یا حذف بازیکن مربی تیم تصمیم می‌گیرد.

استیلی درباره اینکه گفته می شود بین او و اسکوچیچ اختلاف و سوءتفاهمی به وجود آمده است، گفت: هیچ سوءتفاهمی نبود. همه در تیم ملی وظیفه داریم تا برنامه های سرمربی را اجرا کنیم. بعضی اوقات در هر خانواده ای، اختلاف سلیقه به وجود می آید که این اختلاف سلیقه باعث پیشرفت می شود. اکنون اسکوچیچ سکان دار تیم ملی است. ایشان باید برنامه بدهد و ما اجرا کنیم. مثلا ما سه بازی دوستانه تدارک دیدیم ولی ایشان گفتند دو بازی تدارکاتی کافی است و ما نیز همان دو دیداری که سرمربی تیم ملی می خواهد را اجرا می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 1
    استیلی کار رو از مدار خارج کرد تا آبو برای خودش گرم کنه...غافل از اینکه وقتی سد اخلاقیاتو بشکنی،سیل بی اخلاقی راه میوفته و همه حتی سدشکن رو هم غرق میکنه...بازیکنان تیم ملی به آقای استیلی جواب ندادند وقتیکه همراه ما زیرآب سرمربی تیم ملی رو میزدی که خودت سرمربی بشی،از این تهدیدا نمیکردی؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    5 0
    سالها در تیم ملی این مسائل نبود، همین امسال که با انگلیس مکار همگروه شدیم تفرقه انداختند بین بازیکنان تیم ملی. لعنت بر ان گل ستان و مزدورانش.
    • علی CA ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      من هم داشتم به همین فکر می کردم یاد سریال کیف انگلیسی افتادم!
  • هموطن IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    سلام علیکم ، چرا هیچ مسئولی این آقای حمید استیلی ، کنترل و عزل نمی کنه ؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    4 0
    آقای استیلی! اولتیماتوم؟! دیگه باید چیکار کنن؟ معلومه که دفعه بعد هم کاری نخواهید کرد! اونی که میخواد کاری کنه اولتیماتوم نمیده. مثل کیروش. فنی شو قبول ندارم ولی از لحاظ برخورد با بازیکن سالاری قاطع بود. گربه رو دم حجله کشت. همون اول کاری درست یا غلط با رحمتی پور و عقیلی برخورد کرد هفت سال راحت بود.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    ظارمی و جهانبخش خیلی بدجور تو چشم ملت خودشونو ضایع کردند...نمیدونم چه وعده و وعیدهایی بهشون داده شده و چی گیرشون اومده یا میاد...ولی اینو بدونن حتی اگه هموزن خودشون طلا هم گرفته باشن،ارزش این منفور شدن تو چشم مردمو نداره...طارمی که وضعش مشخصه و داستان زندگیش پر از اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیره...ولی از جهانبخش این انتظارها نمیرفت...این نشون میده توجهات زیاد به اف راد بیظرفیت میتونه چقدر خطرناک باشه...مطمئنم اگر اتفاقات بدی برای تیم ملی فوتبالمون بیوفته،تا دنیا باقیه ملت ایران خیانت طارمی و جهانبخش رو فراموش نمیکنه...
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    بودن این بازیکنا تو تیم ملی از سم بدتره...با اسکوچیچ یا بدون اسکوچیچ...اینا همون بازیکنای دوزاری هستن که زمان کیروش اون افتضاح رو جلوی ژاپن بوجود آوردن و پشت سر هم به عراق و سوریه و لبنان میباختن و تو مقدماتی جام جهانی هم با دو باخت پشت سر هم به بحرین و عراق تا مرز حذف شدن رفتن و بعد از اینکه اسکوچیچ از تو آشغال و لجن بیرونشون کشید،بیظرفیتا از خودبیخود شدن و شروع به لگدپرونی کردن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس