کد خبر 1405582
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
اعراب و مسلمانان برای حمایت از فلسطین متحد شوند

الازهر مصر با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، اتحاد اعراب و مسلمانان برای حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش مشرق، الازهر مصر به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی منجر شده است، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، الازهر مصر با صدور بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار غیرنظامیان را که ده‌ها مجروح هم برجا گذاشته است، محکوم کرد.

الازهر همچنین سکوت غیرمعقول و غیرقابل قبول بین المللی را که موجب تشویق رژیم صهیونیستی به تداوم نقض حقوق بشر است، محکوم نمود.

در بیانیه الازهر آمده است: اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در حق فلسطینی ها و نقض حقوق بشر، هدف قرار دادن غیرنظامیان و منازل آنها و غصب اراضی و دارایی های آنان و توسعه شهرک سازی و تغییر وضعیت تاریخی و قانونی شهرهای فلسطین نقطه سیاهی بر پیشانی جامعه بشری و بین المللی و اقدامی جنایتکارانه است که به کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی افزوده می شود.

الازهر همچنین بر ضرورت اتحاد اعراب و مسلمانان برای حمایت از فلسطینی‌ها و موضوع عادلانه و مبارزه مشروع آنها تاکید کرد.

این در حالی است که گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این با شلیک بیش از ۱۰۰ موشک واکنش به تجاوز صهیونیست ها به غزه را آغاز کرد.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که در چارچوب واکنش اولیه به جنایت ترور تیسیر الجعبری و برادران شهیدش، بیش از ۱۰۰ راکت را به سمت تل آیو، فلسطین اشغالی و مناطق مجاور غزه شلیک کرده است.

لازم به ذکر است که منابع فلسطینی عصر جمعه از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره این حمله گفت: ارتش اسرائیل حملاتی را علیه نوارغزه انجام داده و شرایط فوق العاده را در جبهه داخلی برقرار کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حمله به غزه تا این لحظه به ۱۲ نفر رسیده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی دو فرمانده گروهان‌های قدس به نام تیسیر الجعبری و عبدالله قدوم به شهادت رسیدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    1 1
    تاریخ هیچ وقت سکوت و ذلت و بی غیرتی و ابراز محبت کردن انها به صهیونیست ها را از جانب، کشورهای عرب زبان را فراموش نخواهد کرد./الازهر چیه ؟! یک مشت مسلمان کش همین . ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس