کد خبر 1404895
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
حسینی

معاون امور مجلس رئیس جمهور از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها» خبر داد و گفت: هدف از این قانون ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها است.

به گزارش مشرق، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها» خبر داد و گفت: هدف از این قانون ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها است.

وی درباره اهداف اصلی این قانون اظهارداشت: با عنایت به اینکه گسترش جمعیت شهرها و ایجاد  نیازهای جدید در روستاها و توسعه روابط اجتماعی و افزایش محدوده مناطق مذکور، مطالبات و نیازهای روز افزونی را در پی داشته لذا ضروری است، شهرداری ها و دهیاری ها نیز به منظور ارائه خدمات شایسته تر و درآمدهای مشخص تر و پایدارتری برخوردار باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم گری در زمینه هزینه شهرداری ها و دهیاری ها از طریق روش‌هایی مانند کاهش وابستگی به درآمدهای غیر مستمر از جمله درآمد ساخت و ساز،  تعیین ساز وکار موثر برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی، ایجاد وحدت رویه در وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی، ساماندهی توزیع عوارض ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک های مالی دولت، لایحه مذکور تدوین گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس این قانون شهرداری ها و دهیاری ها می‌توانند در چارچوب قوانین مقررات، از انواع ابزارهای تامین منابع مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و روستایی و طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضمین‌های کافی استفاده کنند.

حسینی اظهار داشت: دهیاری ها نیز می‌توانند به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی ها استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 1
    یه توضیحم بدید بی زحمت
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    وقتی هرروستا شورا داره دهداردیگه چه بدردی میخوره. براساس بافت قومیتی و طایفه ای روستادهداری چیزاضافی وباعث تحریک وایجادکدورت مردم میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس