موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای چین در مرز تایوان مستقر شدند+ فیلم

همزمان با بالارفتن احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایون، ارتش چین موشک‌های غول‌پیکر و قاره‌پیمای خود را در نزدیکی مرز این جزیره مستقر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، همزمان با بالارفتن احتمال سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان و انتشار اخباری مبنی بر نزدیک‌شدن هواپیمای حامل پلوسی به این جزیره، برخی رسانه‌ها با انتشار تصاویری اعلام کردند که ارتش چین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما «دی‌اِف -۵ بی» را در نزدیکی تایوان مستقر کرده است.

این نوع موشک‌های بالستیک با بُرد ۱۵ هزار کیلومتر، توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای تقریباً به هر نقطه‌ای از کره زمین را دارند.

ساعاتی پیش وب‌سایت «فلایت رادار ۲۴» که به صورت زنده مسیر حرکت هواپیماهای مسافربری را نشان می‌دهد، اعلام کرد که هواپیمای حامل «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم‌اکنون در مسیر تایوان قرار دارد.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی تایوان، همزمان با نزدیک‌شدن هواپیمای نانسی پلوسی به آسمان این جزیره، دو سایت دولتی تایوان هدف حمله سایبری قرار گرفته و ارتش چین در حال استقرار موشک‌های بالستیک در استان «فوجیان»، در نزدیکی مرزهای تایوان است. گشت‌زنی همزمان هواپیماهای شناسایی تایوان و چین در مناطق مرزی هم آغاز شده است.

علی‌رغم اینکه در بیانیه روز یکشنبه دفتر نانسی پلوسی اعلام شد او و هیئت همراه در سفر به کشورهای آسیای شرقی به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهند کرد و در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده بود، روز دوشنبه رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه ساعت ۲۲ (به وقت محلی، و حدود ۱۸:۳۰ به وقت تهران) برای دیدار با مقامات تایوان وارد این جزیره خواهد شد.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

ژائو لی‌جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین هم روز دوشنبه به مقامات آمریکا هشدار داد اگر «نانسی پلوسی»، به تایوان سفر کند، ارتش چین «بیکار نخواهد نشست».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    جواب سفر نانسی بردن موشک آب مرز نیست چون آمریکا دنبال همینه. جوابش برگزاری رزمایش های متعدد در آمریکای جنوبی و هزینه برای کودتا در کشورهای متحد آمریکاست. چین چندین سال خودش را از کنشگری در مسائل مهم دنیا عقب کشید و امروز باید مستقیم اسیر بازی آمریکا بشه. تایوان نیاز به جنگ نداره بلکه نیاز به ناامنی و نارضایتی مردم از حکومت مرکزی داره.
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      3 0
      بله چین به دلیل مسائل اقتصادی از سرشاخ شدن با آمریکا شانه خالی می کند ، ولی همه عالم و آدم میدونند تهدید اول آینده آمریکا ، چین است و دنبال این هستند تا سرنوشت شوری را داشته باشه . ولی دیر یا زود چین باید با آمریکا سرشاخ شود .
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    بلاخره ناتو و امریکا از آن طرف اوکراین را به جان روسیه انداختند و این طرف تایوان را به جان چین میاندازند و خواهند انداخت بنظر میاید در آینده برای ایران هم جنگی راه بیاندازند...
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 1
    موشک 15 هزار کیلومتری چه احتیاجی است به نزدیک مرز بره . نمایش بی حاصل چین .
    • DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 2
      موشک 15 هزار کیلومتری چه احتیاجی است به نزدیک مرز بره . نمایش بی حاصل چین .// تو خودت واقعا از این حرف چرت و پرتت خنده ات نمیگیره ؟؟ آخه چرا به کشوری ایراد میگیری که با ذکاوت تمام با سرعتی غیر قابل وصف خود را از ده کوره ای که متاسفانه شده بود باز به تمدن 12000 ساله خود نزدیک کرد .تو اصلا میدونستی تفنگ اختراع چین است که به امریکائی ها فروختند و تاریخ دانان میگویند اگر در جنگ های داخلی امریکا 10 سال زودتر تفگ چینی به دستشان میرسید چند میلیون کشته شده بودند. جستجو در اینترنت که دیگه ممنوع نیست
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      2 0
      چرا توهین میکنی ، چین نمی خواهد روند اقتصاد اش دچار اخلال شود . یک سری به اخبار بزن ، نانسی خانم وارد تایوان شد و چنگ و دندان نشان دادن چین کاری از پیش نبرد .
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    2 0
    انتقال ویدئو به پایین صفحه نمایش مزاحم است. لطفأ این عیب را برطرف کنید.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    چین اگه شور سیاسی داشت ، با فروش نظامی سنگین به ایران یا کمک نظامی به روسیه جواب آمریکا را می داد یا وارد حیاط خلوط آمریکا می شد . این روند شاید رشد اقتصادی چین را ثابت نگه دارد ولی به مرور زمان جسارت چین را از بین می برد و یک چیزی میشه شبیه ژاپن که فرسنگ ها با جسارت فاصله دارند .
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 1
    کار بایدن جالب بود بدون شلیک یه فشنگ چین و روسیه رو وارد جنگ کرد و احتمالا به زودی هم ایران با یکی از کشورهای منطقه درگیر میشه
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    امریکا به چین اف۳۵ فروخته امریکا با چین دشمنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس