واکنش روسیه به سفر احتمالی پلوسی: آمریکا عامل بی‌ثباتی در جهان است

وزارت خارجه روسیه در واکنش به سفر تحریک‌آمیز احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت ایالات متحده باعث بی‌ثباتی در جهان است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به جنجال‌ها بر سر سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت ایالات متحده بی‌ثباتی را برای جهان به ارمغان می‌آورد. 

در روزهای اخیر احتمال سفر پلوسی به تایوان، هشدارهای جدی مقام‌های چین را در پی داشته و تنش‌ها بین واشنگتن و پکن که روابطشان در سطح پایینی قرار دارد را تشدید کرده است. با این حال، گفته شده که پلوسی قصد دارد عصر امروز وارد این جزیره شود. 

سخنگوی وزارت خارجه چین هم امروز در ادامه واکنش‌ها به این سفر احتمالی، با بیان این که «مشخص شده که آمریکا به تنش در منطقه دامن می‌زند و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد»، افزود: اگر واشنگتن مسئولانه عمل نکند، عواقبی برای تایوان و نظم جهانی خواهد داشت.

هوا چونینگ افزود: ایالات متحده باید از هرگونه تلاش برای بازی با کارت تایوان دست بردارد و صادقانه به اصل چین واحد پایبند باشد. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر پلوسی بر سفر به تایوان پافشاری کند، چین چه اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد، ضمن «غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز» خواندن این سفر، گفت: آنچه می‌توانم به شما بگویم این است که ایالات متحده مسئول خواهد بود و بهای آسیب رساندن به حاکمیت و منافع امنیتی چین را پرداخت خواهد کرد. 

پیش‌تر، «هو شیجین» مفسر روزنامه چینی «گلوبال تایمز» در توییتی در خصوص واکنش چین به سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان از احتمال اقدام نظامی پکن خبر داد. وی در این خصوص نوشت: بر اساس آنچه می‌دانم، در واکنش به سفر احتمالی پلوسی به تایوان، پکن مجموعه‌ای از اقدامات متقابل از جمله اقدامات نظامی را تنظیم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 0
    باید به روسیه گفت:تو خودت عامل بی ثباتی هستی
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      لازمه بگم چی هستی یا خودت واقفی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس