کد خبر 1404258
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
ستایش AFC از ۲ بازیکن ایرانی

سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ افزایش یافت.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز اخبار مهمی را در زمینه جام جهانی ۲۰۲۶ و فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ منتشر کرد.

طبق اعلام AFC سهمیه قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ (آمریکا، کانادا و مکزیک) از ۴ و نیم سهمیه به ۸+۱ سهمیه افزایش یافت. با این افزایش صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی آسان شد.

از دیگر اخبار مهم اعلام زمان بندی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ با فرمت اروپایی یعنی به جای آغاز از بهار مثل لیگ قهرمانان اروپا از پاییز شروع می شود.

در زمینه تعداد حضور لژیونرها خبری جدید در این زمینه منتشر شد که AFC تعداد سهمیه باشگاه ها از ۴ لژیونر را به ۶ بازیکن خارجی برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۰۲۴ افزایش داد.

بدین ترتیب باشگاه های کشورمان می توانند در لیگ قهرمانان آسیا ۶ بازیکن خارجی در ترکیب خود داشته باشند. البته این افزایش به نفع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که با جذب بازیکنان خارجی با کیفیت باعث ارتقای عملکرد تیمشان می شود ولی باشگاه های ایرانی دچار مشکل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    6 1
    خوب ماهم از اون ثانیه ای 100 میلیون تومان پول که صداوسیما از تبلیغات فوتبال می گیره باشگاه هامون رو تجهیز کنیم و اجبار کنیم که هر باشگاه تیم پایه قوی و اکادمی داشته باشه که هم فوتبال ما قوی تر بشه. هم با جذاب تر شدن مسابقات باشگاهی جوانان ما سرگرمی سالمی مثل فوتبال داشته باشن هم باشگاه از بحث شکایت و پنجره بسته بیان بیرون! حساب کنید فقط 36 هفته فوتبال هر مسابقه اول و اخر و بین نیمه و برنامه های فوتبالی حداقل 30 تا 60 ثانیه 100 میلیونی!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 0
    پول هر کاری میشه کرد .نشون میده که دوستی به جهان غرب باعث افزایش ثروت و رفاه و ارتقا ورزشی و علمی کشور ها میشود حتی اگر کشور عربی باسدث.کشورهای عربی خلیج فارس از طریق دوستی با جهان غرب و شرق و فروش نفت خدادادی خود هم برای ملت خود رفاه و آسایش را تامین می‌کنند و هم اقتصاد و ورزش خود را ارتقا میدهند
  • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    1 0
    صدا و سیمای جمهوری اسلامی یکی از ارگانهای حیاتی ایران است. اما با انچه که ما حتی در روزنامهای ایران میخوانیم با مدیریت پراشتباه و عدم پذیرفت مسئولیت برای این ملت دردسر اور شده وحکام از نظر من باید پروبال انرا قیچی و انرا در جایگاه خود بنشانند. عدم پرداخت گزارش بازیهای باشگاهی به باشگاها-تا انجا که به نگارش عمومی در امده از ابتدای انقلاب و دریافت پول پخش اگهی در جریان پخش این بازیها بر خلاف هر قانون نوشته شده بین‌المللی و ننوشته شده عقلانی و انسانی است. و حالا برطبق اخبار بعلت پخش غیر قانونی بازیهای فوتبال( عدم پرداخت حق پخش) فیفای کثیف و فروخته شده مترسک غرب -ایران را جریمه و پولهای این حق پخشها را بدون در نظر گرفتن قوانین بین المللی از پولهای تحریم شده ایران در فیفا کم کرده اند. خنده اور انست که اگر سازمانهایی که این مسابقات را پخش میکردنند صدا و سیما را بدادگاه میبردند این جریان وصل دیگری را طی میکرد. فیفا که رل ایجنت/مدیر کاری را در این عمل بدوش گرفته (که من تا بحال نشنیده و قانونی بودن انرا زیر سوال میبرد) حدود قانونی خود را به امتحان گذاشته است. صرفنظر از ین مساعل که در حد جوابگویی قوانین داخلی ما نیست باید سوال کرد قوانین‌ داخلی چه جوابی برای این سازمان فراموش شده سخن نشناس دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس