سیل

استاندار تهران آخرین وضعیت روستای مزداران را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری استاندار تهران اظهار کرد: ۶ شهرستان استان گرفتار سیل بود و مسائل جدی برای مردم ایجاد شد، شهرستان اول تهران و در بخش کن و امام زاده داوود بود حجم آبی که وارد شده بود و ساخت و سازهای غیر مجازی که از سالهای گذشته بود در کنار مسدودی رودخانه منجر به وقوع سیل در آن منطقه شد که تا این لحظه حدود ۱۹ نفر فوتی داشتیم و تقریبا مفقودیهایی که به ما اعلام شده بود تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: یک پیکر دیگر امروز صبح از محدوده امام زاده داوود کشف شد که به آمار اضافه می شود.

استاندار تهران بیان کرد: در شهرستان‌های شمیرانات، دماوند، پردیس و پاکدشت مسئله جدی داشتیم، بعد از امام زاده داوود، به مناطق سیل زده زرین دشت رسیدیم که در این جا روستای مزداران بیشترین آسیب را دیده است.

منصوری ادامه داد: تا دیشب ۱۱ فوتی و ۴ تا مفقودی داشتیم که امروز صبح چهارتا پیکر دیگر هم پیدا شد که مجموع فوتی های در فیروزکوه تا این لحظه ۱۵ نفر شده‌اند.

وی گفت: سعی میکنیم تا برطرف شدن کامل مشکلات به نمایندگی از دولت خدمت مردم باشیم.

استاندار تهران بیان کرد: بیشترین امکانات و تجهیزات به این منطقه منتقل شده است و در حال حاظر کمبودی در این خصوص نداریم. نیروی انسانی هم به اندازه کافی وجود دارد.

منصوری افزود: با توجهت به اینکه کوچه ها عرض کوتاهی دارند که آبراه است لذا بعضی از کارها باید با صبوری دنبال شود، ما مسیر اصلی را دو شب قبل بازگشایی کردیم که مجدد همان شب سیل آمد و به شرایط اولیه بازگشتیم لذا مجدد راه را باز کردیم و از دیشب هم وارد مسیرهای فرعی شدیم.

وی ادامه داد: فازهای بعدی خدمت رسانی یعنی ورود به کوچه ها و منازل و لای روبی از منازل و نهایتا باغات را آغاز کردیم.

استاندار تهران بیان کرد: کنار روستای مزداران سه روستای دیگر هم آسیب دیده بودند که شهرستانهایی را معین قرار دادیم که مشغول رسیدگی به آنها هستند.

منصوری با بیان اینکه سرعت خدمت رسانی از دو روز گذشته بسیار بیشتر شده است گفت: ما تمام منطقه را بلوک بندی کردیم و برای هر بلوکی شهرستانی را معین قرار دادیم، یعنی مجموعه فرمانداری، شهرداریهای تابع آن شهرستان، سپاه و هلال احمر و هرکدام که مرتبط با آن شهرستان هستند در یک منطقه مستقر می شوند و عملیات را متمرکز تر انجام می دهند.

وی بیان کرد: فاز دوم که بهسازی روستا است که باید به صورت قاعده مند و در یک زمان مکفی در حداقل زمان ممکن نسبت به آن برنامه ریزی شود و انجام هم می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 1
    ایداد ای بیداد ...
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    2 1
    خدا بیامرزشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس