گروه های عراقی وارد گفتگوی مستقیم شوند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به رخدادی اخیر این کشور گفت: با قلبی صادق و با حُسن نیت از جریان صدر و اعضای هیئت هماهنگی می‌خواهم که وارد گفت‌وگویی مستقیم شوند.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که شرایط بحرانی که امروز در عرصه داخلی وجود دارد ایجاب می‌کند که برای همگان زبان عقل، منطق، گفت‌وگو و عقب‌نشینی به خاطر عراق و مردم آن ارجحیت داشته باشد و دو طرف به یکدیگر اطمینان بدهند که هیچ قصدی برای حذف دیگری ندارند.

وی تاکید کرد: در گفتگوها باید هر یک از طرفین به طرف مقابل اطمینان بدهد که هیچ قصدی برای حذف کسی وجود ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنیم گفتگو تنها، نزدیک ترین و کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به راه حل مناسب و کارآمد جهت نجات کشور از شرایط فعلی است.

سید عمار حکیم ادامه داد: ما همچنین از همه طرف‌های می‌خواهیم که در سخنرانی‌های خود خویشتنداری کنند و در نهایت حکمت و خردمندی مانع از افتادن عراق در مسیری بی سرانجام و عاقبت ناگوار شوند.

گفتنی است حامیان جریان صدر در مخالفت با نامزدی محمد شیاع سودانی برای پست نخست وزیری در عراق و همچنین اعلام مخالفت با انتخاب رئیس جمهور جدید، امروز شنبه وارد منطقه سبز بغداد شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس