تداوم سامانه‌ بارشی در پایتخت/ کماکان خطر جادی شدن سیلاب وجود دارد

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و بالاآمدن آب رودخانه ها، گفت: روند کاهش دما تا فردا ادامه داشته و از یکشنبه تا پایان هفته دمای هوا به تدریج افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: وضعیت جوی استان تهران براساس نقش‌های پیش‌یابی هواشناسی در روزهای آینده با ادامه فعالیت سامانه بارشی، آسمان در اکثر نواحی به خصوص نیمه شمالی و ارتفاعات در بعضی ساعات نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد با بارش تگرگ و گاهی وزش بادشدید به ویژه در غرب و نیمه جنوبی با خیزش موقت گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی مدت فعالیت این سامانه آب گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در مسیل ها و بالاآمدن آب رودخانه‌ها مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه از امروز تا فردا روند کاهش دما و از فردا تا پایان هفته روند تدریجی افزایش دما خواهیم داشت افزود: دمای هوای امروز تهران ۳۴ درجه و فردا به ۳۱ درجه خواهد رسید و در تا آخر یک درجه هر روز افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه ژئوفیزیک به میزان ۸/۳۵،  دماوند ۵/۱۷، شمیرانات ۴/۱۶، مهرآباد ۲/۱۶ و لواسان ۴/۱۱ میلیمتر ثبت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس