سیل

استاندار تهران گفت: تاکنون ۱۱ فوت ناشی از وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه داشتیم که برخی از آنها مسافر و برخی افراد بومی بودند و تعداد مفقودی‌ها نیز به چهار نفر کاهش یافته است.

گزارش مشرق، با اعلام استانداری تهران، محسن منصوری با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان فیروزکوه اظهارداشت: خدمت رسانی در روستای مزداران فیروزکوه توسط نیروهای امدادی پیگیری می‌شود زیرا این روستا بیشترین خسارت را داشته است.

وی ادامه داد: اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد وضعیت چهار نفر مفقودی نیز امروز تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار تهران ضمن تسلیت به خانواده های داغدار که در حادثه سیل عزیزان خود را از دادند، افزود: در چهار شهرستان دیگر شامل مناطق شمالی شهر تهران، پاکدشت، دماوند و پردیس اقدامات خدمت رسانی انجام می‌شود.

وی افزود: شب گذشته به دلیل آسیب وارده به سد محلی چنداب، مجبور به مسدود شدن راه دسترسی مردم به جاده امام رضا(ع) برای حدود دو ساعت شدیم.

منصوری اضافه کرد: با توجه به وقوع سیل در شهرستان دماوند، برای عدم ایجاد مشکل و گرفتار شدن خودروها در سیل، دسترسی مردم برای دو ساعت در محور دماوند و رودهن در شرق تهران نیز بسته شد.

استاندار تهران با توجه به پیش بینی بارندگی و سیل برای امروز گفت: از مردم تقاضا داریم در مسیل‌ها و مسیرهای پرخطر حضور پیدا نکند تا شاهد خسارت نباشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: تقسیم کار منطقه‌ای صورت گرفته و هر شهرستان استان، معین یک روستا شده؛ در این راستا شهرستان های ورامین، قدس، ملارد، پردیس، اسلامشهر، قرچک، بهارستان، پیشوا و شهریار حضور مستقیم در مناطق سیل‌زده دارند و بقیه فرمانداری‌ها یا درگیر سیل بوده یا نیرو به این منطقه اعزام کرده‌اند.

منصوری ادامه داد: ادوات امدادی و تجهیزات در منطقه وجود دارد و مجموعه‌های امدادی از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی و داوطلب در بین مناطق بلوک‌بندی شده تحت فرماندهی واحد اقدامات را پیگیری می‌کنند.

استاندار تهران گفت: اکنون محورهای اصلی بازگشایی شده و برخی محورهای محلی مسدود است البته دسترسی‌ها شکل گرفته و ادوات لجستیک به اندازه کافی وجود دارد. اولویت نخست آواربرداری، امدادرسانی و تعیین تکلیف وضعیت مفقودین و بعد از آن رسیدگی به وضعیت باغات و سایر موارد است.

وی تاکید کرد: تا حل و فصل کامل مشکلات در کنار مردم هستیم و از همه ظرفیت به نفع خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌کنیم.

منصوری با اشاره پیگیری رئیس جمهور از وضعیت رسیدگی به سیل زدگان افزود: رئیس‌جمهور چهار نوبت پیگیر مسائل سیل و خدمت رسانی به آسیب دیدگان بودند و حتی در نیمه های شب نیز این پیگیری‌ها ادامه داشت و ما هم در راستای مشی و سیاست دولت مردمی پیگیر هستیم تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 1
    خدابیامرزدشون واقعا صحنه های غم انگیزه ست-ماشمال خوزستانیم آسمون صاف وآفتابی فقط دم وشرجی وبسیارگرمه:
    • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 0
      تو خوزستانی هستی بعد از سیل خوشحالی؟ تو ایرانی هستی؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 1
    خدا نکند که سیل نیاید
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 2
    فیروزکوه کجای تهران است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس