پاکستان: مشتاقانه در انتظار عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای هستیم

زرداری اظهار داشت: ما مشتاقانه منتظریم تا کشور برادرمان ایران به زودی جایگاه خود را به‌ عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای بگیرد.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «بلاول بوتو زرداری» طی سخنرانی در نشست امروز وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت ازبکستان در تاشکند گفت: ما وارد دهه سوم تاسیس این سازمان می شویم لذا تنظیم مجدد، اصلاح، تقویت و ساده سازی روش ها و مکانیسم های کاری پیرامون سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: پاکستان از آمادگی برخی کشورها برای پیوستن به سازمان شانگهای به عنوان عضو ناظر و شرکای گفت‌وگو استقبال می‌کنیم.  

زرداری اظهار داشت: ما مشتاقانه منتظریم تا کشور برادرمان ایران به زودی جایگاه خود را به‌ عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای بگیرد.  

وی اظهار داشت: گسترش عضویت سازمان همکاری شانگهای گواهی بر اهمیت و اهمیت روزافزون آن در معماری چندجانبه جهانی است، لذا پاکستان از تمایل جمهوری عربی سوریه، جمهوری آذربایجان، عربستان، قطر، مصر، مالدیو، ارمنستان و امارات متحده عربی برای پیوستن به خانواده شانگهای به عنوان اعضای ناظر و یا شرکای گفت‌وگو استقبال می‌کند.  

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش اوضاع فعلی افغانستان را حساس تلقی کرد و بر لزوم تبعیت حاکمان موقت این کشور از حقوق بشر، تکریم حقوق زنان و حق آموزش دختران تاکید کرد.

وی با اشاره به معضل تروریسم و چالش‌های ناشی از آن پیش روی جامعه جهانی از جمله اعضای شانگهای، گفت: عزم جمعی ما برای مبارزه با تروریسم و ‌افراط گرایی باید به طور مستمر تقویت شود و استراتژی های کشورهای عضو بر این اساس تنظیم شود.

وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه اجلاس وزیران امور خارجه سازمان شانگهای در تاشکند با «امیر خان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت طالبان دیدار و طرفین آخرین تحولات مرتبط با افغانستان را بررسی کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 7
    خیلی خوبه ولی یادتون باشه عضویت در این پیمانها مانع اجرای تحریمهای سازمان ملل نیست جو گیر نشید باز مثل احمدی نژاد.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 4
      این پیمانها سر و تهش دوزار نمیرزه
    • امید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      اولا ایران تحت تحریم سازمان ملل نیست تحریم امریکا و متحدان (سرسپردگان)خودش هست امثال شما از خارج پیام وفقط فارسی زبانی نه ایرانی
  • فرزاد IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    9 0
    آمریکا را ادب خواهیم کرد .انرژی دست ما هست .گلوی غرب با کمبود انرژی خواهیم فشرد .همانطورکه آنها این کار را با ملت ما کردند.
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 3
      سهم ما در بازار تولید انرژی جهان، دو درصد هم نیست
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 3
    مرسی ولی ما اشتیاقی نداریم،این هم یکی مثل اکو و کنفرانس اسلامی و غیر متعهد ها و اوپک و بقیه سازمان های بین المللی بی خاصیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس