افزایش دوربین‌های مدار بسته در اطراف دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه شریف درباره آخرین اقدامات انجام شده در راستای ایجاد امنیت برای دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، رسول جلیلی درباره آخرین اقدامات انجام شده گفت: موضوع امنیت در دانشگاه صنعتی شریف چند وجه دارد که فضای فیزیکی و فضای مجازی را شامل می‌شود. اخیرا زورگیری‌هایی در خارج از دانشگاه اتفاق افتاده است و با توجه به اینکه توزیع پراکندگی خوابگاه‌های دانشگاه زیاد است، این امر، کنترل را کمی مشکل می‌کند.

وی افزود: استقرار برخی از خوابگاه‌های دانشگاه در منطقه طرشت سبب شده است تا این منطقه محل گذر دانشجویان دانشگاه شریف شود.

بافت قدیمی و نامناسب، باریک بودن معابر و ازدیاد خوردوهای پارک شده در این محل شکل ناموزونی را ایجاد کرده که متاسفانه امکان تغییر و شکل‌دهی مناسب این فضا برای دانشگاه میسر نیست، این شرایط سبب شده که این منطقه به یک منطقه حادثه‌خیز و ناامن تبدیل شود.

رئیس دانشگاه شریف گفت: گستردگی و پراکندگی خوابگاه‌های ما و استقرار برخی خوابگاه‌ها در منطقه تجاری صنعتی خیابان آزادی که منطقه ای خلوت بعد از ساعت اداری است و در کنار آن ناهنجاری‌های اجتماعی شهر تهران به خصوص نزدیکی ما به میدان آزادی از جمله عوامل نا امنی است. اما آن‌چه که مهم است این است که باید خودمان را با توجه به شرایط منطبق کنیم و تلاش کنیم تا دانشجویان عزیز حس امنیت داشته باشند و بعد از آن، خودِ امنیت را تجربه کنند، چرا که حس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است. اگر امنیت باشد، حس امنیت خود به خود به وجود می‌آید اما اگر هر فصلی چند خبر از ناامنی‌ها به دانشجویان برسد، خواه ناخواه حس ناامنی به دانشجویان القا خواهد شد.

جلیلی افزود: این موضوع چندین بار در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح شده است و در این زمینه با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی مذاکره شفاهی و نامه نگاری‌های مختلفی داشتیم که منجر به حضور سریع نیروی‌های انتظامی محلی در دانشگاه شد و در پی آن تفاهم نامه‌هایی که پیش از این به امضاء رسیده بود تجدید شد. امیدواریم نیروی انتظامی حضور موثرش را در منطقه طرشت و مناطق شرقی دانشگاه که اکثر خوابگاه‌ها در آن مستقر شده‌ است را بیشتر کند. ضمن اینکه برای حضور فیزیکی و انجام اقدامات بهتر در جهت پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب‌ها در این منطقه از نیروی انتظامی قول مساعد گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: تعامل با سرکلانتری منطقه، برقراری سرویس تردد برای دانشجویان بین دانشگاه و سه خوابگاه اصلی (طرشت ۲، طرشت۳ و شهید احمدی روشن)، افزایش روشنایی خیابان قاسمی از سر در انرژی تا جهاد دانشگاهی و... از جمله این اقدامات است.

وی افزود: اقداماتی نیز در حال انجام است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بهره برداری بیشتر از فناوری‌ها و افزایش دوربین‌های مدار بسته و به‌روز کردن دوربین‌های موجود، آموزش مجازی به شکل کلیپ و ارسال آن برای دانشجویان به‌صورت متوالی، نحوه صحیح استفاده و حمل گوشی و لپ تاپ و... توسط دانشجویان و شیوه صحیح عبور و مرور در ساعات شبانه روز، راه‌اندازی یک خط فعال به صورت گزارش لحظه‌ای اتفاقات به حراست دانشگاه و انتقال آن به ارگان‌های ذیربط جهت پیگیری، اشاره کرد.

جلیلی در ادامه افزود: نا امنی‌ها صرفا به مسیرهای خوابگاه‌ها ختم نمی‌شود و لازم است کلیه ورود و خروج روزانه افراد به داخل دانشگاه نیز به صورت کاملا سیستمی کنترل شود. احراز هویت مهمانان دانشگاه با دقت بیشتر انجام شود، چرا که سهولت در ورود و خروج افراد مختلف به دانشگاه گاهی منجر به بروز وقایع ناخوشایندی از قبیل مفقود شدن اشیاء و اطلاعات علمی دانشجویان و پژوهشگران ما ‌شود بطوریکه ممکن است مفقود شدن یک فلش منجر به دسترسی افراد ناشناس به سطح وسیعی از اطلاعات آزمایشگاهی و پروژه‌های علمی دانشگاه گردد. لازم است با سخت‌گیری و وسواس بیشتری نسبت به تردد مراجعین در دانشگاه اقدام کنیم و برای ایجاد حس امنیت بیشتر در داخل دانشگاه تلاش نماییم.

وی گفت: اولین قدم در راه ایجاد حس امنیت بیشتر، آموزش و استفاده حداکثری از فناوری‌های روز و اطلاع‌رسانی به دانشجویان، استادان، کارمندان و حتی فارغ التحصیلانی است که به دانشگاه رفت و آمد دارند.

جلیلی در ادامه سخنان خود بر اهمیت اطلاع‌رسانی زمان دقیق برگزاری رویدادهای داخل دانشگاه به مدیریت حراست و مسئولین ذیربط به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: باید با فرآیندها و فناوری‌های مناسب، ورود و خروج به داخل و اطراف دانشگاه ساماندهی شود و با استفاده از این فناوری بتوانیم حوادث پیش‌بینی نشده در دانشگاه و محیط اطراف آن را به حداقل برسانیم تا فضایی امن برای دانشجویان عزیزمان مهیا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 1
    همه ی کوچه خیابان ها دوربین میخواد وضعیت خیلی خراب شده..گوربابای مردم شده
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    4 1
    اقدامات امنیتی نیاز به رسانه ای شدن داره؟
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 1
    دانشگاه پولدارا
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      زمان جنگ جهانی دوم شوروی سابق یک قبیله را از مغان در آذربایجان شوروی آورد و در آن جا ساکن کرد که بزن بهادر و دعوایی بودن و زورگیری در اون ناحیه به یک فرهنگ تبدیل شده.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    منطقه کامپ سابق که دانشگاه شریف هم در اون واقع شده زورگیری وجود داره. من یک بار جلوی درب دانشگاه و جلوی عابربانک دو موتور سوار با تهدید قمه گوشیمو گرفتن. توی اون ساعت نه مخابرات باز بود نه آگاهی نه پلیس. ای کاش بعضی نهادها شبانه روزی بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس