کد خبر 1403124
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
موسوی را برای بازی‌های گزینشی می‌خواهم

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: همه کشورها برای المپیک سرمایه‌گذاری می‌کنند و استراتژی ما هم همین است.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی در خصوص نتایج تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ ملت‌ها و توقعاتی که مردم از این تیم دارند، عنوان کرد: همه کارهای ما کوتاه مدت است و معمولا ما جامعه‌ای هستیم که سریع واکنش نشان می‌دهیم، فرصت نمی‌دهیم و ... سرمربی فرانسه ۹ سال سرمربی این تیم بود و از سال ششم به بعد نتیجه حاصل شد. ورزش فرآیند زمان‌بر است و نیاز است زمان طی شود، نمی‌توان یک شبه بازیکن ساخت. در گذشته به بازیکنان جوان برای رشد و جایگزینی فرصت ندادیم و همیشه در حد نمایش بوده است. دیدگاه این است در لیگ ملت‌ها بازیکنانی را پرورش دهیم که در مسابقات دیگر مانند جهانی و منطقه‌ای شرکت کنند بنابراین فدراسیون تصمیم درستی گرفت و عملکرد قابل قبول بود. من خیلی سمت فضای مجازی نمی‌روم و اما همکاران بحث‌هایی را از انتقادات و نگرش‌ها مطرح کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان، گفت: تیمی که برای اولین بار وارد لیگ ملت‌ها در برزیل می‌شود طبیعی است چنین نتیجه‌ای بگیرد اما تغییر نسل یک روند است. قبلا به این بازیکنان فرصت داده نمی‌شد و حالا که فرصت دادیم انتقاداتی مطرح شد اما در طول سالهای متوالی حضور در لیگ ملت‌ها باید الان ۳۰ بازیکن طراز اول که در سطح جهانی والیبال بازی کنند داشته باشیم.

وی در خصوص چند بازی متفاوت در لیگ ملت‌ها، یادآور شد: ورزش فرآیندی است که متغیرهای زیادی داریم و شرایط همیشه مثل هم نیست. مثلا ۲۴ بر ۲۳ عقب هستید، تعویض می‌کنید و سرویس خوب می‌زنید، می‌برید پس تعویض خوب بوده حالا در همین شرایط تعویض می‌کنید و بازیکن سرویس را خراب می‌کند بنابراین شرایط متفاوت است.

عطایی درباره اینکه وقت استراحت کاهش یافته و تغییرات دیگری رخ داده، خاطرنشان کرد: بله کار سخت شد و خوشایند مربیان نیست. در مرحله نهایی اینطور شد تا قبل از پوئن ۱۲ می‌توانید تایم بگیرید و اگر نگیرید می‌سوزد. یک تایم هم از پوئن ۱۲ به بعد وجود دارد. والیبال ما رشد خیره‌کننده‌ای در این سالها داشته و تیم ما جوانگرایی کرد. ۴ بازیکن زیر ۲۱ و ۴ بازیکن زیر ۲۴ سال داشت. ۲ بازیکن باتجربه هم داشتیم یعنی همراه با تغییر جوانگرایی داشتیم.

وی که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود در پاسخ به این سوال که اگر زمان را عقب برگردانیم آقای توتولو را کنار می‌گذارید، گفت: استنباط من این بود او خوب توجیه نشده که چرا آمده است. من گفتم شما تمرین دهنده هستید اما مسیر فکری او به گونه‌ای دیگر بود بعد به این نتیجه رسیدیم نمی‌تواند در مسیری که تعریف کردیم حرکت کند. من از آنالیز تیم بسیار راضی هستم و تاثیر آن در عملکرد تیم کاملا مشخص است.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه صحبت‌های خود درباره نقش میلاد عبادی‌پور، گفت: فوق‌العاده بود و جزو بازیکنان خوب ماست. یکی از سالهایی که خوب بازی کرد امسال بود او مدیریت خوبی هم در جریان بازی داشت.

عطایی درباره استفاده از مربی بدنساز لهستانی و اینکه در ایران چنین بدنسازی نداشتیم، عنوان کرد: احساس می‌کنم ما بدنسازی نداشتیم که اینگونه تجربه داشته باشد. شاید اگر تورنمنت ۱۵ روزه داشتیم مشکلی نبود اما برای این تورنمنت تایید می‌کنم انتخاب ما خوب بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم همکاری با خوش‌خبر، خاطرنشان کرد: با خوش‌خبر ارتباط خوبی داشتیم اما مدل مدیریت من تفاوت داشت و وقتی در این سطح تفاوت مدیریت داشته باشیم تفکرات دوگانه می‌شود. باز هم می‌گویم مشکل شخصی نبود.

عطایی در مورد مقابله با بازیکن‌سالاری و بازگرندادن صابر؟، عنوان کرد: من موافق این نیستم بازیکن در موضوعاتی که به او مربوط نیست دخالت کند. صابر وضعیت مناسبی نداشت و نمی‌توانست آمادگی خود را حفظ کندو او را به ایران فرستادیم تا با تیم ب آمادگی خود را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم برای مسابقات آینده چگونه است، گفت: سعی کردیم نگرشی که داشتیم اجرایی کنیم. مسابقات مختلف برای ما تعابیر متفاوتی دارد. تمام دنیا اینگونه است که استراتژی خود را برای المپیک تعریف کنند و برنامه ما هم این است روی بازیکنانی سرمایه‌گذاری شود که بتوانند در المپیک بازی کنند. بازیکنانی دعوت کردیم که از نظر کیفی تجربه دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت موسوی، اظهارداشت: من با او در ارتباط بودم و گفتم برای مسابقات گزینشی تو را می‌خواهم. دوست ندارم بازی‌های فرسایشی این بازیکنی که سطح جهانی دارد را دچار مشکل کند. نمی‌خواهم این بازیکن برای آسیایی و چنین مسابقاتی بازی کند.

براساس اعلام بهروز عطایی از دوشنبه اردو شروع می‌شود، تیم ۲۳ مرداد به لهستان می‌رود و بازی دوستانه با اوکراین دارد بعد از آن در جام واگنر شرکت می‌کند. تیم با ۶ بازی دوستانه به مسابقات جهانی می‌رود.

وی درباره کاپیتان تیم ملی در مسابقات جهانی گفت: باید در این خصوص بررسی شود چون موسوی را در همه مسابقات نداریم بنابراین سخت است کاپیتان را بارها تغییر دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس