با صدور مجوزهای VAR کلاس داوران برگزار می‌شود

مهدی سیدعلی گفت: مجوزهای ورود VAR به فدراسیون فوتبال داده شود، کلاس‌های آموزشی ویدیوچک برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مهدی سیدعلی در حاشیه مراسم سمینار دانش‌افزایی داوران فوتبال گفت: هر ساله فدراسیون فوتبال کلاس دانش‌افزایی برای داوران لیگ برتر فوتبال تدارک می‌بیند که بر اساس جدیدترین تغییراتی که در قوانین فوتبال از طرف فیفا ابلاغ شده برای قضاوت در فصل جدید داوران آماده بشوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده که این سمینار به جهت اینکه مدرس از خارج از کشور حضور پیدا کرده، حداکثر داوران بتوانند از این شرایط استفاده بکنند، داوران بیشتری دعوت شدند ولی در نهایت داورانی که بتوانند تست‌های آمادگی جسمانی خود را پاس بکنند و نمرات ویدیو تست را پشت سر بگذارند به لیگ برتر اضافه می‌شوند  و الباقی در رده‌های دیگر قضاوت خواهند کرد.

سیدعلی در خصوص مهیا شدن آمدن VAR گفت: با توجه به اینکه اگر ویدیوچک بخواهد وارد ایران شود، یک پروسه طولانی مدت است. مجوزهای آن باید از مراجع خارج از فدراسیون فوتبال کسب بشود. این مدارک و مجوزها اگر به فدراسیون فوتبال داده شود با توجه به اطلاعاتی که ما داریم، فدراسیون فوتبال آمادگی دارد در اسرع وقت جلسه داوران را برای استفاده از ویدیوچک برگزار کند.

وی ادامه داد: ویدیوچک صرفا جهت آموزش نیست یک پروسه برای تجهیز شدن ورزشگاه‌ها نیز است که باید انجام شود.

مهدی سیدعلی در خصوص اینکه گفته شده بود که این فصل از داوری خداحافظی خواهد کرد، اظهار داشت: داوران در کشور ما تا ۴۵ سال می‌توانند قضاوت کنند و من در حال حاضر ۴۳ سال سن دارم و قصد دارم تا ۴۵ سالگی قضاوت را انجام دهم.

وی در رابطه با برگزاری کلاس آموزشی با مدرس خارجی نیز گفت: تست آمادگی جسمانی داوران که هر ساله پیش از فصل گرفته می‌شود. این تست امروز برگزار خواهد شد و امیدوارم داوران کشورمان همگی بتوانند در این تست موفق شوند.

سیدعلی اظهار داشت: ما انتظار داریم که مراجع قضایی فدراسیون بر اساس قوانین و مقررات جدا از رنگ‌ها برخورد کنند و کسانی که شان و منزلت جامعه داوری را رعایت نمی‌کنند و داوران بتوانند در فصل جدید قضاوت قدرتمندانه‌تری انجام دهند.

وی در رابطه با هجمه‌های کادر فنی تیم‌ها به داوران نیز گفت: به کرات این موضوعات اتفاق افتاده و متاسفانه به یک حربه‌ای بدل شده که تیم‌ها از این موضوع استفاده کنند که بتوانند از بیرون زمین به داور مسابقه یا تیم مقابل فشار وارد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس