کد خبر 1402725
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
پیشنهاد عجیب و غریب ناسا برای زندگی بر روی ماه | بازگشت به عصر حجر!

یک روز ممکن است که انسان‌ها در ماه زندگی کنند و این فقط یک ماجرا یا داستان علمی تخیلی نیست.

به گزارش مشرق و به نقل از ناسا، دانشمندان در واقع در این خصوص خوشبین هستند، زیرا چندین محقق در تلاشند تا بدانند که سکونت در ماه چگونه در واقعیت اتفاق خواهد افتاد.

با این حال حتی کارشناسان هم می‌دانند که راه‌اندازی یک کمپ بر روی ماه دشوارتر از فرستادن فضانوردان به آنجا است.

البته این موضوع را می‌توان کمی ساده‌تر بیان کرد. در جدیدترین پیشرفت، ناسا، پیشنهاد کرد که انسان‌ها می‌توانند در غارهای ماه زندگی کنند!

مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) چند سالی است، حفره‌هایی را در سطح ماه پیدا کرده که همیشه در دمای ایده‌آل حدود ۱۷ درجه سانتیگراد قرار دارند. دانشمندان این مهم را با بودجه ناسا و با استفاده از داده‌های فضاپیمای LRO و مدل‌سازی کامپیوتری پیدا کردند.

ناسا می‌گوید که این گودال‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در ماه کشف شدند. پس از آن، دانشمندان در حال بررسی این موضوع بودند که آیا می‌توان از آن غارها به‌عنوان پناهگاه استفاده کرد یا خیر.

ناسا همچنین خاطرنشان کرد که این گودال‌ها یا غارها در برابر پرتوهای کیهانی، تشعشعات خورشیدی و ریزشهاب سنگ‌ها محافظ خوبی به‌حساب می‌آیند.

دانشمندان از مدل‌سازی کامپیوتری برای تجزیه و تحلیل خواص حرارتی سنگ و غبار ماه و درک دمای گودال در طول زمان استفاده کردند.

یافته‌ها نشان داد که دما در نواحی سایه‌دار دائمی گودال در طول روز قمری فقط کمی در نوسان است؛ حدود ۱۷ درجه سانتیگراد. این بدان معنی است که دمای یک دهانه گودال نزدیک در دریای آرامش ماه با دمای اتاق یکی است. معمولا دمای یک اتاق بین ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد قرار دارد.

تایلر هوروات دانشجوی دکترای علوم سیاره‌ای در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس و نویسنده اصلی مقاله‌ای در این باب نشریه Geophysical Research Letters گفت: «حدود ۱۶ گودال از بیش از ۲۰۰ گودال احتمالا لوله‌های گدازه‌ای فرو ریخته هستند.»

نوح پترو، دانشمند پروژه LRO از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت، مریلند نیز گفت: «گودال‌های ماه یک ویژگی شگفت‌انگیز در سطح آن هستند. دانستن اینکه آنها یک محیط حرارتی پایدار ایجاد می‌کنند، به ما کمک می‌کند، تصویری از این ویژگی‌های منحصربه‌فرد ماه و چشم‌انداز کاوش آن را ترسیم کنیم.»

دیوید پیج، یکی دیگر از نویسندگان مقاله که مدیریت LRO که آزمایش اندازه‌گیری دما در این مقاله را برعهده دارد، می‌گوید: «انسان‌ها در غارها زندگی می‌کردند و ممکن است زمانی که در ماه برای زندگی به غارها باز گردند.»

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    ما می خواهیم برویم کره ماه زندگی کنیم
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      دنبال پیدا کردن ساقی حلال خور ناسا باش
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    8 1
    کسی حوصله این حرفهارو دیگه نداره خخخخ
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      6 2
      احسنت، بخصوص بعد اون دروغهایی که در مورد فرود بر روی ماه گفتن ولی همش فیلم بود!!!!
    • US ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 3
      آب رو بریزید اونجا که میسوزه
    • پسربابا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      رفتن به ماه دروغی بیش نبود بابا
  • بشار عبدالواحد IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 1
    جا قحطه بریم کره ماه زندگی کنیم؟
  • DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    دارن زمینه جنگ جهانی سوم را درست میکنند که بعد از از بین بردن کل بشریت روی کره زمین چند سال بعد برگردند
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    رهن و اجاره چند؟
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام (منکر سفر به مدار زمین و فرستادن ماهواره های گوناگون به مدار زمین و خارج از اون نیستم و مثل بعضی ها یک حرف خنده دار بزنم مثل زمین تخت است ولی دلیل منطقی برای اثبات یک موضوع دیگر دارم)سفر به ماه دروغ است به این دلایل 1- چرا بعد چهل سال دیگه کسی به ماه نرفته 2- اون پرچم اونجا تو ماه که کلا خلع هستش چطوری داره تکان میخوره ؟؟ بعضیا میگن به دلیل دست زدن فضا نورد ولی کاملا معلومه که پرچم داره تو باد تکان میخوره و بعضیا میگن به علت فشار اتاق فضا نوردان که بعد از امدن تو فضای ماه فشار هوای اتاق بوده که پرچم رو تکان داده ولی اینطور نیست چراکه اون یکسان شدن فشار اتاق با فضای ماه یک لحضه طول میکشه و فضانورد پرچم را چند ده ثنیه بعدش پرچم رو در زمین فرو کرد دیگه فشاری نمی مونه که به خواهد پرچم را تکان دهد 3 -اگر حرکات فضانوردان را در فضا 2.5 نیم برابر کنیم طبیعی به نظر میرسند 4- یک فیلم هم چند وقت بعد از این سفر دروغین ساخته شد (که اسمش یادم نیست ) شباهت عجیب محیط و لحظه های این فیلم با داستان دروغین سفر به ماه موجب انتقادات گسترده ای شد و عملا برخی ادعا ها مبنی بر نبود تکنولوژی در ان زمان را برای ساخت چنین دروغی را رد میکند 5 - صد در صد ساخت فیلمی که بتواند به اندازاه کافی قانع کننده باشد که به شوروی سابق بقبولاند که امریکا او را در رقابت فضایی شکست داده کم هزینه تر است از ارسال انسان به ماه است البته شوروی (منقرض شده)هم فضا نوردی به ماه فرستاد اما در میانه راه فضانورد شوروی به دلایل فنی مرد (شوروی در آن زمان از تکنولوژی فضایی برتری نسبت به امریکا برخورداربود) خیلی برتر به حدی که کل تجربه فضایی امریکا در اون موقع فرستادن چند نفر مدت کمی در مدار زمین ولی شوروی در حال ساخت اولین ایستگاه فضایی بود و کلا امریکا در مقابلش عددی نبود.
  • علوی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    تجربه ثابت کرده هر وقت وضع آمریکا به هم می ریزه یا می خواد غلطی بکنه ناسا یه دروغی سر هم می کنه مردم دنیا را سر کار می ذاره چند سال پیش می گفتند: شش تا سیاره مثل زمین پیدا کردن
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت بشر امروز خواه ناخواه در مسیر آشکار کردن ظرافت های هستی و قدرت مطلق خداوند متعال از طریق عقل و علم حرکت می کنه. مگر میشه اینهمه بزرگی و عظمت و دقت در عملکرد آسمانها و زمین و دید و به وجود ذات اقدس خداوند شک کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس