تصاویر ناسا از خشکسالی شدید دریاچه «مید» در آمریکا

ناسا تصاویر جدیدی را از دریاچه مید در آمریکا منتشر کرده که با مقایسه این تصویر با عکسی که در سال ۲۰۰۰ گرفته شده، خشکسالی شدید و کاهش سطح آب این دریاچه در سال ۲۰۲۲ نشان داده شده است.

به گزارش مشرق، تصاویر ماهواره‌ای که توسط ناسا منتشر شده تغییرات چشمگیری را در دریاچه «مید» بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۲۲ نشان می‌دهد و در حالی که سطح آب این دریاچه به پایین‌ترین میزان خود در بیش از ۸۵ سال گذشته رسیده، بخش‌های جنوب غرب آمریکا با خشکسالی سختی مواجه شده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای که توسط ناسا گرفته شده، نشان می‌دهد که بزرگترین مخزن ذخیره آب در آمریکا چگونه طی ۲۲ سال به شدت کاهش یافته است. این تصاویر سطح آب این دریاچه که بین دو ایالت نوادا و آریزونا قرار گرفته را در تاریخ‌های سوم جولای ۲۰۲۲ را با سطح آب با ششم جولای ۲۰۰۰ مقایسه می‌کند.

تصاویر جدید نشان می‌دهد بخش‌هایی از سواحل این دریاچه، زمانی که ظرفیت آن پر بوده، زیر آب قرار داشته در حال حاضر قابل رؤیت است. بر اساس گزارش منابع رسمی آمریکا، این دریاچه در حال حاضر تنها ۲۷ درصد ظرفیت کامل خود آب دارد.

تصاویر ناسا از خشکسالی شدید دریاچه «مید» در آمریکا
تصویر گرفته شده توسط ناسا از دریاچه مید در سال ۲۰۰۰

تصاویر ناسا از خشکسالی شدید دریاچه «مید» در آمریکا
تصویر گرفته شده توسط ناسا از دریاچه مید در سال ۲۰۲۲

زمانی که این دریاچه مملو از آب باشد، سطح آب آن به بیش از ۳۷۰ متر رسیده و بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته است. بر اساس گزارش ناسا، آخرین باری که آب این دریاچه به حداکثر میزان دخیره خود رسیده در تابستان ۱۹۸۳ و ۱۹۹۹ بوده است.

سطح کنونی آب این دریاچه به ۳۱۷ متر رسیده است. این در حالی است که این دریاچه آب مورد نیاز ۴۰ میلیون آمریکایی در هفت ایالت را تامین می‌کند اما «اَبَر خشکسالی» اخیر که ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده حجم آب این دریاچه را به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۳۷ رسانده و تامین آب این ایالت‌ها را با چالش مواجه کرده است.

در اوایل تابستان، در پی پایین آمدن سطح آب این دریاچه، بقایای اسکلت دو انسان در این دریاچه کشف شد. همچنین ماهی‌های خشک کشده بیشمار و قبرستانی از قایق‌های فراموش شده و به گل نشسته نیز در این دریاچه پدیدار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    اولاً؛ علیرغم زومِ غیرِ یکسانِ دو عکس، یه بچه هم میفهمه که هیچ بحران و خشکسال در کار نیست! دوماً؛ ۳۷۰متر عمق یا ارتفاعِ آبِ یه دریاچه‌ی سد، بشه ۳۱۷ متر! فاجعه و خشکسالی رُخ داده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! به خدا قسم با این خبرسازیا و تیتر درست کردناتون، می‌خواین سرپوش بذارین رو بی‌کفایتیِ نامسئولینی که باعث فجایعِ دریاچه‌ی ارومیه و سد گتوند و دشمنیای ترکیه و افغانستان، واسه بستنِ خروجی سدهاشون و خشکسالیِ تو مملکت شده‌اند!!!!!!!.......
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    الان که ساختمانی ریزش نکرده است ؟ این طوری مملکت ویران می شود . بعضی ها به جای اینکه خودشان ار تغییر دهند ، واقعیات را تغییر می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس