تماس تلفنی امیرعبدالهیان با سفیر ایران در کی‌یف

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، در خصوص روند توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش مشرق، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، در خصوص روند توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو با اشاره به نگاه مثبت مقامات عالی رتبه دو کشور به مناسبات فیمابین، از ارتقای سطح روابط دو کشور استقبال کرد و آن را یک گام مهم در روند توسعه روابط دو جانبه ارزیابی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست و افزود: رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا نشست اخیر جده را به یک بحران در منطقه تبدیل نماید، اما با درایت کشورهای شرکت کننده منطقه، موضوعات همکاری‌های منطقه‌ای، پیشرفت و امنیت مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ادامه می‌دهد و ما برای رسیدن به یک نتیجه خوب و پایدار جدی هستیم.

شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی مابین، ارتقای سطح نمایندگی‌های سیاسی را در چارچوب اهمیت گسترش روابط دو کشور همسایه و تمایلات دو ملت برادر و علاقمندی مقامات عالیه دو کشور به این هدف دانست.

وزیر امور خارجه امارات افزود: ما تردیدی نداریم که نه تنها می‌توانیم گرمی روابط دو کشور را بازگردانیم، بلکه افق‌های تازه ای را نیز به روی روابط بگشاییم، به ویژه در شرایطی که با چالش‌های متعددی در منطقه از جمله مسائل زیست محیطی و آب و هوایی مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین فرصت‌های اقتصادی بی شماری در دو کشور برای دو ملت فراهم است که می‌توانیم از آنها به نحو مطلوبی بهره برداری کنیم و سفرهای متقابل مقامات، تجار و کارشناسان تأثیر بسزایی در این خصوص دارد.

شیخ عبدالله تاکید کرد: برای ما صلح و ثبات و خیر و عزت برای ایران به عنوان کشور همسایه و برادر ما بسیار مهم است، چرا که بر روی کشور ما نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و امیدواریم که در آینده بتوانیم گام‌های بلندتری را برای توسعه روابط دو کشور برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس