شوک روسیه به «ناسا»؛ خروج از ایستگاه فضایی و قطع مشارکت با آمریکا

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که تصمیم گرفته از ایستگاه فضایی مشترک با اروپا و آمریکا خارج شود.

به گزارش مشرق، رئیس آژانس فضایی روسیه روز سه‌شنبه گفت، روسیه تصمیم گرفته پس از سال ۲۰۲۴ از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شود و بر ایجاد پایگاه خود در فضا تمرکز کند.

     به گ زارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره»، «یوری بوریسوف» مدیر کل «روسکوسموس» آژانس فضایی روسیه به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «البته، ما به تمام تعهدات خود در قبال شرکای خود عمل خواهیم کرد، اما تصمیم برای ترک این ایستگاه برای بعد از سال ۲۰۲۴ گرفته شده است».  

بوریسوف گفت: «روسیه با خروج از تلاش چندجانبه در زمان تنش‌های شدید با روسیه، شروع به تاسیس ایستگاه فضایی خود خواهد کرد».

وی به پوتین گفت: «اولویت‌های اصلی ایجاد ایستگاه فضایی روسیه خواهد بود».

اظهارات بوریسوف بیانیه‌های قبلی مقامات فضایی روسیه در مورد قصد مسکو برای خروج از پایگاه فضایی، برنامه همکاری بین اروپا، ایالات متحده، روسیه، کانادا و ژاپن در سال‌های آینده را تایید کرد.

«ناسا» (آژانس فضایی ایالات متحده ناسا) روز دیروز دوشنبه اعلام کرد که هنوز از قصد روسیه برای خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی آگاه نیست. «رابین گاتنز» مدیرایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا، در نشست خبری  در «واشنگتن» گفت: «ما هیچ خبری رسمی از طرف شریک در مورد اخبار امروز دریافت نکرده‌ایم». گیتس در پاسخ به سئوال  خبرنگاران که آیا می‌خواهد روابط فضایی آمریکا و روسیه پایان یابد، پاسخ داد: «خیر، هرگز».

«الیزابت پیرسون» روزنامه‌نگار امور  فضایی، گفت  با توجه به اعلام تازه  روسیه، درباره سرنوشت ایستگاه فضایی بین‌المللی تردید ایجاد شده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی که در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد، از نوامبر ۲۰۰۰ به طور مداوم در اشغال بوده و مرکزی برای فضانوردان برای انجام طیف وسیعی از پروژه‌های تحقیقاتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر (۲۵۰ مایل) بالاتر از زمین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    11 32
    به نظر بیشتر شوک به روسیه باشه تا امریکا
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      6 0
      با این سطح بی سوادی و پرت گویی حالمون رو از هرچی جماعت غربگدا است بهم زدی
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      5 0
      تعصب و عادت به لقمه های حرام آمریکا چشمان برون ودرون شماها را کور کرده است - تعصب خشک هم حدودی دارد.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      4 0
      پروفسور..روسیه گفته میخواد خارج بشه....اونوقت به روسیه شوک وارد شده...یعنی خودش به خودش شوک داده..خخخ
    • طاهری IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      3 0
      نظر شماست ! و اون بایدن ...زو!
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      2 0
      فعلا که اروپا و آمریکا عین... تو گل گیر کردن، هر چند روز یه بار صدای شکر خوردن‌ هاشون بلنده که ما اومدیم روسیه رو تحریم کنیم اما تحریم ها به ما بیشتر آسیب زده تا روسیه! :)))
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      3 0
      بله کارشناس ارشد خود روس‌ها متوجه نیستند
    • NL ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      5 0
      روسیه دیگه پولش میزاره تو جیبش چجوری با مغزت تصمیم گرفتی شوک رو ؟
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      1 1
      دم تکون نده. اربابتم دیگه فشل شده، نکش خودتو واسه چار تا اجنبی.
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      5 0
      ولی به نظر میرسه بیشتر برای رییس جمهور کشوری شوک باشه که کنترل باد معده خودش رو هم نداره!!!
    • FR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      2 0
      ایستگاه بین المللی فضایی توسط کشورهای روسیه، آمریکا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا ساخته شده و زبان رسمی اون هم روسی و انگلیسی است و بخش ها یا به عبارتی ماژول های مختلف اون از دهه ی نود میلادی سرهم بندی شده، در مجموع دارای 17 ماژول اصلی هست که هر ماژول یکی از وظایف حیاتی ایستگاه فضایی رو به عهده داره، 6 ماژول ساخت روسیه، 8 ماژول ساخت آمریکا، دو ماژول ساخت ژاپن و یک ماژول هم ساخته آژانس فضایی اروپاست، فناوری هر ماژول هم منحصرا در اختیار کشور سازنده است...ماژول های روسی شامل ماژول zarya (تامین انرژی و مانور ایستگاه فضایی)، ماژول zvezda (محل زندگی فضانوردان ایستگاه، سیستم های حفظ حیات، منبع توزیع انرژی، سیستم های پردازش داده، سیستم های کنترل پرواز و سیستم های پیشران)، ماژول poisk (سیستم ایرلاک ایستگاه فضایی که به فضانوردان امکان میده بدون اینکه هوای داخل ایستگاه از دست بره از ایستگاه فضای خارج و به ماموریت بپردازند)، ماژول rassvet (محل ذخیره ی محموله های ایستگاه)، ماژول nauka (آزمایشگاه ایستگاه فضایی و محل نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی و ماژول پشتیبان برای ماژول خدمات رسانی)، ماژول prichal (ماژولی که بعدا توسط روسیه ارسال و نصب شد و باعث افزایش چشمگیر ظرفیت ایستگاه فضایی برای دریافت محموله ها و جادادن فضانوردان بیشتر در ایستگاه فضایی شد)...حالا شما فرض بفرمایید هیچ کدوم از این ماژول ها دیگه در ایستگاه فضایی موجود نیست، به چه کسی شوک وارد خواهد شد؟
  • مهرداد US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    ایران باید از تجربیات روسیه در مورد فضا و مسافرت به سیارات استفاده کنه.
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    الان به نظرتون اسپیس ایکس میتونه فضانورد بفرسته ایستگاه فضایی یا چی؟
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      2 0
      بحث سر تونستن نیست سر بودجه مالی مفتی بود که قطع شد بحث سر زمان بود که باید 2 برابر کار کنن
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 0
    با ایران همکاری کنه
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    من جای اقای خامنه ای باشم همین الان درخواست همکاری با مشارکت جین و روسیه را میدم زوسیه علرغم اینکه خیلی ها معتقدند کشور پشرفته ای نیست فقط کافیه تانکهای تی 55 و تی 62 زا از نزدیک دیده باشند و با قطعات ان کار کرده با شند تقویت کننده های لامپی ان را و زیزسکوپ انرا دیده باسند روسیه کشور قوی در تکنولوزی است تمام این موشکهایی که در سراسر جهان پرتاب میشود ریاصیات ان توسط الکساندر لیاپانوف تعریف شد که در سال 1918 بعد از اینکه همسرش فوت کرد خودکشی کرد جون با هم عهد کرده بودند که هرکس زودتر مرد ان یکی هم خودکشی کند عموی همین اقای لیاپانوف فرمول ریاصی بنیادین برای کشتی ها و زیر دریایی ها کشف کرد تیوری لیاپانوف را غربی ها تا سال 1965 هنوز خبر نداشتند که جقدر کاربردی است البته دولت شوری هم خبر نداشت تا اینکه در سال 1965 به زیان فرانسه ترجمه شد 70 درصد بهترین موسقی دان های جهان روس یودند امریکایی ها و غرب فقط نقش دزدی و استفاده از مغزها و یا تلاشهای دیگر دانشمندان را داشتند و چون روسیه تحت فشار غرب بوده است فرصت اینکه در صنایع دیگر هم تحقیق و یشرفت داته باشد نداشته است و اساسا در صنایع نطامی شاید 70 سال از عزب جلوتر باشد.
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    روسیه خارج میشه شوک به روسیه هست؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    ضربه ای به ناسا
  • حسن US ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 2
    امریکا روسیه رو تحریم کرد که اگر جنگ ادامه دار باشد از ایستگاه فضایی میندازه بیرون روسیه پیشدستی کرد طبق نظر کارشناسان نه شرق گدایان صنعت فضایی روسیه تا بیست سال عقب افتاده خواهد شد مثل صنایع ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس