کد خبر 1402375
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
حمایت حزب بازرانی از السودانی برای نخست‌وزیری عراق

یکی از سران حزب دموکراتیک کردستان، از نامزدی محمد شیاع السودانی، برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق حمایت کرد.

به گزارش مشرق، «محمد خلیل» از رهبران حزب دموکراتیک کردستان به ریاست مسعود بازرانی، از نامزدی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری عراق حمایت کرد.

خلیل به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «السودانی –نامزد "چارچوب هماهنگی"-  گزینه مورد قبولی از نظر طیف‌های سیاسی است. وی شخصیت سالمی دارد و از تجربه بالایی برخوردار است».

وی همچنین تأکید کرد که «حزب دموکراتیک کردستان مخالف اراده اعضای چارچوب [هماهنگی] نیست».

سلیم حمزه نماینده عضو حزب عدالت کردستان هم امروز سه‌شنبه (چهارم مرداد) از نامزدی السودانی برای نخست وزیری این کشور استقبال کرد.

حمزه گفت: حزب عدالت، نامزدی السودانی برای منصب نخست وزیری از سوی چارچوب هماهنگی را خوب و مورد قبول می‌داند.

وی با بیان اینکه «این منصب، لایق السودانی است»، تصریح کرد: علت این است که وی، یک شخص آرام است که پرونده فعالیت‌های دولتی وی نیز پاک است. لذا می‌تواند مرحله آینده را رهبری کند».

این نماینده کُرد خاطر نشان کرد: السودانی نزد احزاب سیاسی کردستان به جز حزب دموکرات، مقبولیت دارد. این حزب هم هنوز رسما موضع خود را اعلام نکرده است، ولی اشاره‌های غیر رسمی از سوی اعضای آن مبنی بر تأیید وی (السودانی) وجود دارد».

اعضای کمیته سیاسی احزاب شیعه عراقی موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) در نشست بعدازظهر دوشنبه سوم مرداد ماه، که در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح برگزار شد،  السودانی را نامزد الاطار، برای نخست‌وزیری معرفی کردند تا در زمان خود رسماً در پارلمان معرفی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس