کد خبر 1402118
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
شناسایی خطرات کووید طولانی در کودکان

بر اساس مطالعه ای که در هشت کشور انجام شد، نزدیک به ۶ درصد از کودکانی که با کووید۱۹ به بخش اورژانس مراجعه کردند، ۹۰ روز بعد علائم کووید طولانی را گزارش کردند.

به گزارش مشرق، بستری اولیه کودکان در مدت ۴۸ ساعت یا بیشتر، وجود چهار علامت یا بیشتر در ویزیت اولیه اورژانس و سن ۱۴ سال یا بالاتر با بروز سندرم کووید طولانی مرتبط بود.

محقق اصلی «استفن فریدمن»، از دانشگاه کلگری در کانادا، گفت: «ما دریافتیم که در برخی از کودکان، بیماری کووید ۱۹ با گزارش علائم پایدار پس از ۳ ماه همراه است. نتایج ما نشان می‌دهد که راهنمایی و پیگیری مناسب، به ویژه برای کودکانی که در معرض خطر بالای ابتلاء به کووید طولانی هستند، مورد نیاز است.»

این مطالعه شامل ۱۸۸۴ کودک مبتلا به کووید ۱۹ بود که ۹۰ روز تحت نظر بودند. کووید طولانی مدت در حدود ۱۰ درصد از کودکان بستری در بیمارستان و ۵ درصد کودکانی که از اورژانس مرخص شده بودند، یافت شد.

فریدمن گفت: «میزان گزارش‌شده ابتلاء به کووید طولانی در بزرگسالان به طور قابل‌توجهی بیشتر از آنچه در کودکان یافتیم، است.»

بیشترین علائم پایدار گزارش شده در کودکان بعد از بهبود از کووید ۱۹ شامل خستگی یا ضعف، سرفه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس بود.

به گفته محققان، متأسفانه، هیچ درمان شناخته شده‌ای برای کووید طولانی مدت در کودکان وجود ندارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس