کد خبر 1402061
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
آزمایش «موشک ابرفراصوت» توسط آژانس هوافضای ژاپن

آژانس هوا فضای ژاپن از اولین آزمایش موفق پرتاب موتور موشک ابرفراصوت خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان هوافضای ژاپن در اقدامی احتمالا تنش‌زا از اولین آزمایش موفق پرتاب موتورموشک ابرفراصوت خبر داد.

به نوشته وبگاه «ارو تایمز» این موتور  با استفاده از موشک «اس-۵۲۰»  زمایش شد. این آزمایش در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) ۲۰۲۲ از مرکز فضایی «اوچینورا» در «کیوشو» در جنوب ژاپن پرتاب شد. موتور این موشک با رسیدن موشک اس-۵۲۰ به ارتفاع ۱۶۸ کیلومتری از بدنه موشک جدا شد. در حین فرود، نیز آزمایش احتراق انجام شد.

«کویچیرو تانی» از مقامات دستگاه هوافضای ژاپن که این پروژه را هدایت می‌کند، در یک نشست خبری گفت: «ما به سطح معینی از موفقیت دست یافتیم. در مرحله بعدی، ما می خواهیم یک موتور واقعی بسازیم و آزمایش واقعی انجام دهیم. این آزمایش با سفارش وزارت دفاع ژاپن انجام شد».

توکیو ۱.۸ میلیارد ین (واحد پول ژاپن) بودجه برای این پروژه اختصاص داده است. آمریکا، روسیه و چین از کشورهای دارای فناوری ساخت موشک ابرفراصوت هستند.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا بارها گفته‌اند که نگران فناوری موشک‌های ابرفراصوت و کاربردهای نظامی آن توسط چین و روسیه هستند.

«رابرت وود» نماینده آمریکا در امور خلع سلاح اتمی در مقر سازمان ملل در ژنو  چندی قبل گفت: «ما نگران فعالیت چین در زمینه موشک ابرفراصوت هستیم.»

وی با اشاره به دشواری سامانه‌های دفاع موشکی برای ردیابی چنین تسلیحاتی با سرعت بالا گفت: «ما نمی‌دانیم چگونه در برابر این نوع فناوری دفاع کنیم.»

این جنگ افزارها موشک‌هایی هستند که بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند و تشخیص و دفع آنها ‌بسیار دشوار است.

چندی قبل نیز یک وبگاه تحلیلی در مطلبی به تحلیل موشک جدید ساخت چین که قابلیت ایجاد خاموشی‌های سراسری شهرهای آمریکا را دارد، پرداخت.

وبگاه «آسیا تایمز» در این زمینه نوشت، موشک جدید ساخت چین با سرعت شش ماخ حرکت می‌کند. این موشک انفجار پالس الکترومغناطیسی در شهری بزرگ ایجاد کرده، خطوط ارتباطی و برق را فوراً از بین برده و زندگی مردم عملا فلج می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    3 0
    دستیابی به تکنولوژی موشک ابر فراصوت از اوجب واحبات است
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      یا حتی بهتر از آن... خدا یاری کند. بالاخص شیعه فقط نیت کند برای ظهور، خیلی کارها انجام میشود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس