بشار اسد: اتحادیه عرب آینه تمام نمای اوضاع جهان عرب است

وزیر خارجه الجزایر که در سوریه به سر می برد، با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و پیام عبدالمجید تبون را به بشار اسد تحویل داد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر با وی، بر تقویت روابط میان سوریه و الجزایر تاکید کرد.

در این دیدار تقویت روابط دوجانبه بر اساس اصول و ارزشهای مشترک که دو ملت را به هم گره می زند و تحقق خواست و اراده دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جریان این دیدار لعمامره پیام عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر درباره روابط دوجانبه و ادامه رایزنی و هماهنگی میان دو کشور در قبال چالشهایی که منطقه با آن روبرو است و نیز مقدمات جاری برای نشست سران عرب در الجزایر را تحویل بشار اسد داد.

رئیس جمهور سوریه در جریان این دیدار ضم تشکر از مواضع الجزایر در قبال سوریه تصریح کرد: ملت سوریه هرگز مواضع الجزایر درحمایت از سوریه را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به حمایت الجزایر در جنگی که سوریه در معرض آن قرار دارد، تاکید کرد: سوری همواره به الجزایر به عنوان کشوری پایبند به اصول و عربیت می نگرند.

بشار اسد بر تمایل دمشق برای گشودن افقهای همکاری جدید میان دو کشور و تقویت روابط برادرانه تاکید کرد.

وی افزود: اتحادیه عرب آینه اوضاع جهان عرب است و آنچه برای سوریه اهمیت دارد اقدام عربی مشترک است.

از سوی دیگر لعمامره هم گفت: سوریه ستون اصلی جهان عرب و عضو موسس اتحادیه عرب است. جهان عرب به سوریه نیاز دارد نه عکس آن. الجزایر حامی سوریه خواهد بود و هماهنگی مواضع با سوریه خواهد داشت.

وزیر خارجه الجزایر از تمایل کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با سوریه در همه زمینه ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی نشست مشترک سوریه و الجزایر برگزار شود.

وی موضع رسمی الجزایر را همسو با موضع ملت الجزایر دانست که احترام ویژه ای برای ملت سوریه قائل هستند و از سوریه در جنگ تروریستی و تحریم ظالمانه علیه آن حمایت می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 2
    بعثی‌ها کشورای عراق و سوریه ک از پیشرفته‌ترین و زیباترین کشورهای عربی و خاورمیانه بودن رو به اسم عربیت نابود کردن، دنیای ما دنیای تفاوت‌هاست، بنابراین بعثی‌هایی ک ادعا میکنن از نژاد سامی متمدن هستند باید تفاوت‌هارو بپذیرن ن اینکه کاری کنن ک خوده مردم عرب و دیگر اقوام از قومیت سامی و عرب متنفر بشن، دیکتاتور حکومتش باطله
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 0
      کدوم کشور عربی رو سراغ دارید دیکتاتوری نباشد ؟. وجود ندارد چنین چیزی ... کشورهای عربی و شیخ نشین های عربی همه و همه حاکمان خودکامه دست نشاندگان غرب و یهود بین المللی هستند هیچکدام با رای و انتخاب اعراب نبودن و نیستند ... بشار اسد دربین حکام خودکامه و دشت نشانده عرب انصافا" بهترین مردترین دموکرات ترین هست
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 1
      ازاسم بعثی ها شما استفده میکنید تابایاداوری اسم صدام مردم راتحت تاثیرراردهید تاحرف شما بدون تحلیل وانتقادپذیرفته شود ولی همین سوریه دردفاع مقدس بیشترن کمک رابه ایران داشت انهم دربرابرصدام بعثی بسیاری ازژنرالهای بعثی هم درمدافع حرم عراق زیرفرمان شهیدسلیمانی شهیدشده اند نژادسامی هم بایدبه دینداری خودش ببالدوگرنه عموی حضرت ابراهیم که سامی بود حضرت ابراهیم بعدازمشخص شدن اینکه اذردیگرایمان نمیاورد ازاوبیزاری جست اپارتایدصهیونیسم وداعش هم ازاین نمونه هاهستند که حقیقت اسلام رادریهودیت ومسیحیت دریافته ولی نوکری کاخ سفیدنابودشده وفاحشه راپیگیری میکنند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 0
    اتحادیه عرب هیچ اعتبار و ارزش و کارایی و تاثیری در بین عرب ها و حتی در منطقه نداشته و ندارد ..! وظیفه این اتحادیه در همین حد که هر از گاهی یک بیانیه بی ارزش علیه ایران و ایرانیان صادر کند که آنهم بخاطر خشنودی اسرائیل و آمریکا بوده و هیچ ارزش دیگری ندارد خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس