افشای عملیات ربودن هواپیمای روسیه در اوکراین/ به خلبانان تا سقف ۲ میلیون دلار پیشنهاد شده است

سرویس امنیت فدرال روسیه از افشا و شکست عملیات اداره اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین برای خرید خلبانان روسی و ربودن جنگنده‌های نیروهای هوا-فضای این کشور با کمک سرویس‌های ویژه کشورهای عضو ناتو، به‌خصوص انگلیس، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز، دوشنبه از شکست عملیات اداره اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین در ربودن هواپیماهای جنگی روسیه خبر داده و یادآور شد که این عملیات تحت نظارت سرویس‌های ویژه کشورهای عضو ناتو، و در وهله نخست، انگلیس انجام شده است.

طبق اطلاعات سرویس امنیت فدرال، در جریان یک عملیات اطلاعاتی، مشخص شد که یک کارمند اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین در حال صحبت تلفنی با یک خلبان روسی است. در این مکالمه مشخص شده که دفتر اطلاعات نظامی اوکراین آماده پرداخت تا سقف 2 میلیون دلار به خلبانان روسی برای هواپیمای ربوده شده نیروهای هوا-فضای روسیه است. از جمله اهداف این عملیات آن بودکه خلبانان روس را متقاعد سازند که در فرودگاه‌های تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین فرود بیایند.

در مکالمه بدست آمده، افسر اطلاعاتی به خلبان روسی پیشنهاد کرده است: "هدف ما یک هواپیما است. ما حاضریم 1 میلیون بپردازیم و حتی می توانیم توافق کنیم که یک میلیون دیگر به آن اضافه کنیم." طبق برنامه طراحی شده در سازمان اطلاعاتی اوکراین، ارتش این کشور باید رهگیری یک هواپیمای ربوده شده را شبیه سازی می‌کرد. مربی در فایل صوتی گفت: "شما در خط مقدم جبهه ارتفاع خود را بسیار کم کنید و سپس جنگده های اوکراینی شما را پیش خواهند برد."

مقامات اوکراینی به ربودن جنگنده سوخو-24، سوخو-34 و توپولف-22 ام.3 نیروهای هوا-فضای روسیه علاقه مند هستند. در ازای یکی از این هواپیماها، اداره اطلاعات نظامی اوکراین به خلبانان روسی قول داده بود که همسران آنها را نیز به  یکی از کشورهای اتحادیه اروپا - آلمان، بلغارستان یا کشورهای حوزه دریای بالتیک - بفرستد و در آنجا حساب‌های ارزی برای آنها باز کند.

در نتیجه اقدامات انجام شده برای آماده سازی این عملیات ویژه توسط ارتش اوکراین، روسیه هم از طرح سیستم‌های دفاع هوایی و هم از محل فرودگاه‌های نظامی اوکراین آگاه شد. افسران ضدجاسوسی روسیه همچنین به اطلاعاتی دست یافتند که به نیروهای مسلح کمک کرده تا به تعدادی از تأسیسات نظامی اوکراین نیز حمله کنند.

پیش از این سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داده بود که این سازمان موفق شده تا عملیات اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین برای ربودن هواپیماهای جنگی نیروهای هوا- فضای روسیه تحت نظارت سرویس‌های ویژه ناتو را کشف و متوقف کند. نیروهای امنیتی روسیه موفق شدند شرکت کنندگان در این عملیات، از جمله کارکنان سرویس‌های ویژه اوکراین و همدستان آنها را شناسایی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    15 1
    کارهای تکراری ناتو سالها است این روش معاویه را در جهان تکرار می کنند
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      14 3
      یانکی‌ها گاوچرون و دزد بوده و هستند و نوکراشونم مثل زلنسکی دلقک بدتر از خودشون!!!
    • ایرانی GB ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 2
      همین کار اوکراینی ها نشون میده که جنگ شون باطل و اهداف شون شوم و نحس هست , کشوری که میخواد از خاک خودش دفاع بکنه به شیوه های ناجوانمردانه متوسل نمیشه و با صداقت و عدالت از مملکت خودش دفاع میکنه نه با تزویر و دوز و دغل بازی و رشوه و وعده آب و نان دادن , کشوری که متوسل به دوز و دغل بازی میشه تصویری از شخصیت رهبران خودش رو به جهان نشون میده و نمایی از کذب و باطل بودن اهداف اون رهبران
  • الم IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 3
    برو بابا با این خبر بچه گانه ات اوکراین و روسیه یک کشور بودند بعد جدایی هم دولت اوکراین دست نشانده روسیه بود مگه میشه چیزی برای پنهان کردن داشته باشند مگه میلی بود که به خلبان روسی بگن بیا همه پایگاه ها بهت نشون بدیم هر کدومو دوست داشتی انجا بشین
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 1
      برو مسواک بزن و بخواب.
    • DE ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 0
      فرودگاه نظامی راظرف چند روز میسازند.هرجا که بخواهند کل ساختمان در کانکس هاست که توسط تریلی حمل میشن مونتاژ میشن به هم رادار هم روی کامیون است میره یه گوشه پارک میکنه باند را چند روزه با دهها دستگاه میسازند .... حالا فکر میکنه فرودگاه بین المللی برلینِ که فقط ۲۵۰۰۰ کیلومتر کابل توشه و چندین طبقه پارکینگ برای هزاران خودرو .و چند هزار فروشگاه و اطاق و دفتر ....تازه همه اش را هم اشتباه محاسبه و ساخته بودند که هنوز هم گیر هستند. خدا رحمشون کرد باند فرود را در زیر زمین ساختمان نساخته بودند وگرنه برای فرود هر هواپیما بایستی یک ساختمان عظیم چند هزار اطاقه را هل میدادند از روی باند عقب ....باز میکشیدند جلو هر دو دقیقه یکبار.قبل از مصرف تکان دهید.
    • الم IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      لوازم مورد نیاز برای ساخت فرودگاه نظامی چند عدد کانکس با دو عدد تریلی رادار دار که باید در گوشه ای پارک شود چند عدد کامیون تمام به همین سادگی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    3 0
    اطلاعات هواپیما ونحوه ی اموزش خلبانان روس لوبرود بضرر صنعت هوایی ونظامی کل روسیه است
  • DE ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    خب اکثر اسلحه های اهدایی غرب به اوکراین یا در بازار سیاه فروخته میشه یا توسط روسیه منفجر میشه یا به غنیمت گرفته میشه خب کشورهای اروپائی مخصوصا گنده لات بی مخ اراذل اوباش محله اروپا یعنی ناتو دست نشانده صهیون باور نمیکرد به این زودی ته انبارهاشون خالی بشه .فک میکردند ۶۰ تا کشور که میشن میریزن روی سر روسیه بعد روسیه با نیش باز و هرهر کرکر میره باهاشون پیاده رو قدم میزنه و در جلسات برجام بهش دستور میدهند بتن بریزه داخل کلاهک های اتمیت و خودت را خلع صلاح کن موشکهات را هم از وسط برش بده ... تا ناتو حمله کنه کارش را تمام و روسیه را بین خودشون تقسبم کنند‌ برای همین بود که این دلقک میزقانچی رقاص برهنه با تکبر و قیافه میگفت از این به بعد ما مواظب اروپا و ژاندارم اروپا هستبم .خخخخخخ زرشک پوشکت رو زود بزود عوض کن مگسی نشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس