کد خبر 1401848
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
سیل

رئیس اداره راهداری جیرفت از مسدود شدن ۳ محور ارتباطی در بخش‌های ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه به علت طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی امیرحیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های بامداد امروز و شب گذشته باعث طغیان برخی از رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و مسدود شدن سه محور روستایی جشار در بخش جبالبارز، رمون در بخش ساردوئیه و سرگز در بخش اسفندقه شده است.

 وی با اشاره به افزایش میزان روند بارندگی‌ها و وجود رودخانه‌های متعدد در مناطق کوهستانی این شهرستان گفت: با توجه به شرایط موجود افزایش میزان راه‌های مسدودی در این شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جیرفت به گستردگی شهرستان جیرفت و تعدد جاده‌های خاکی روستایی نیز اشاره کرد و افزود: از مردم و ساکنان روستاها خواهشمند هستیم با توجه به اعلام شرایط قرمز، بارندگی و ناپایداری‌های جوی تا حتی امکان از تردد غیرضروری در جاده‌ها خودداری و با تامین مواد غذایی و مایحتاج خود از افزایش ترددها در جاده‌های روستایی خودداری کنند.

وی بیان کرد: با وجود ادامه بارندگی‌های پیش‌رو، دستگاه‌های سنگین راهداری از جمله لودر و گریدر در بخش‌های جبالبارز، اسماعیلی و اسفندقه مستقر کرده‌ایم، اما به جهت ادامه روند بارش‌ها در مناطق بالادست در زمان مناسب عملیات تیغ‌زنی و بازگشایی مسیرها نیز انجام خواهد شد.

امیرحیدری کمبود ماشین‌آلات راهداری را از عمده مشکلات راهداری شهرستان جیرفت در شرایط فعلی دانست و گفت: با همکاری و همیاری اعضای ستاد بحران و مردم یقیناً از این وضعیت بحرانی اعلام شده چند روزه عبور خواهیم کرد و راهداری با تمام توان در کنار مردم خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    برای مقابله با سیل قاعدتا سد بهترین روش است ....حالا چرا برای ذخیره آب سد نساختیم جای بسی سوال دارد (جوگیری گوسفندوار سد چیز بدیه).....سد اگر با شبکه انتقال آب پایین دست خودش در جای مناسب ساخته بشه خیلی ابزار مفیدی است .....به زندگی مردم کمک میکنه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس