مزدور

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی مبلغی در حدود ۶۰ میلیون دلار در قالب کمک به مزدوران این رژیم که ۲۲ سال قبل از لبنان به فلسطین اشغالی فرار کرده بودند اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزارتخانه جنگ این رژیم با اعطای کمک‌های مالی به اعضای «ارتش جنوب لبنان» (شبه نظامیان مزدور اسرائیل و ارتش آنطوان لحد) به مبلغ ۶۰ میلیون دلار موافقت کرده است. این مبلغ به ۴۰۰ تن از عناصر مزدور رژیم صهیونیستی که در هنگام آزادسازی جنوب لبنان از شر اشغالگران توسط حزب الله در سال ۲۰۰۰، از لبنان به اراضی اشغالی فرار کردند اختصاص می‌یابد.

به نوشته الاخبار، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مبلغ به اعضای رده پایینی از مزدوران رژیم صهیونیستی تعلق می‌گیرد که تاکنون کمک مالی از این رژیم دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که سایر مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان که ۲۲ سال قبل به فلسطین اشغالی فرار کردند و به مواضع نظامی و امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی این رژیم پیوستند همواره مبالغ هنگفتی از تل‌آویو دریافت می‌کرده‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره این تصمیم گفت: این یک عدالت تاریخی است که ما در قبال کسانی که دوشادوش ما جنگیدند اجرا می‌کنیم. من مفتخرم که این کمک را به کسانی که در کنار ما جنگیدند و به بخشی جدایی ناپذیر از جامعه اسرائیل تبدیل شدند ارائه دهم.

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز درباره این تصمیم اظهار داشت، ما نسبت به برادران مسلح خود از سربازان ارتش جنوب لبنان که سالها در کنار ما جنگیدند و جان خود را به خطر انداختند احترام و تعهد زیادی قائل هستیم. ما به سهم آنها در دستاوردهای جنگ در جنوب لبنان افتخار می‌کنیم.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه اعلام کرد، ما برای همیشه نبرد مشترک نیروهای ارتش جنوب لبنان را در کنار هم و شانه به شانه نیروهای ارتش اسرائیل به یاد خواهیم آورد. «آلون ساستر»، معاون وزیر جنگ و عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه گفت: امروز عدالت را در حق سربازان ارتش جنوب لبنان که در مقابل دشمنان مشترک در کنار ما ایستادند، ادا کردیم.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع ارتش این رژیم اعلام کرد: مهم است شرایط مناسب برای کسانی که به ما کمک کردند فراهم گردد؛ زیرا ارتش اسرائیل کار جنگجویان ارتش جنوب لبنان را گرامی می دارد و برای حفظ رابطه با آنها به کار خود ادامه خواهد داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مبلغ به شکل تدریجی به مزدوران رژیم صهیونیستی که بیش از ۲۰ سال قبل از لبنان به فلسطین اشغالی فرار کرده بودند داده می‌شود.

این درحالی است که ماه گذشته رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۱۵۰ هزار یورو کمک مالی به صدها نظامی سابق در ارتش موسوم به «ارتش جنوب لبنان» یا «ارتش لحد» پرداخت کرده است.

ارتش لحد متشکل از مسیحیان لبنانی به فرماندهی «آنتوان لحد» در سال ۱۹۷۶ تشکیل شد. در طول جنگ داخلی ۱۵ ساله لبنان، این نیروها متحد اصلی رژیم صهیونیستی بودند و با شعارهایی مانند بیرون کردن فلسطینی‌ها از لبنان، علیه کشور خود و مقاومت لبنان جنگیدند.

آنطوان لحد یک نظامی لبنانی بود که با شعار ملی‌گرایی و وطن دوستی به کشورش خیانت کرد و به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی، با لبنانی‌هایی که از کشورشان دفاع می‌کردند جنگید.

لحد که در پاریس زندگی می‌کرد قاتل و عامل کشته شدن بسیاری از جوانان لبنانی بود که از کشورشان در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع می‌کردند و به همین علت چندین دادگاه در لبنان، او را به اعدام محکوم کرده بودند. لحد یک مسیحی مارونی و از افسران خائن ارتش لبنان بود که همراه با سایر مزدوران مورد حمایت رژیم صهیونیستی، اجرا کننده توطئه‌های این رژیم در داخل لبنان محسوب می‌شد و از عوامل اصلی جنگ داخلی ۱۵ ساله در لبنان به شمار می‌رفت.

با فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ در پی دلاوری‌های مقاومت لبنان، این شبه نظامیان مزدور وابسته به لحد که از انتقام می‌ترسیدند از لبنان فرار کردند و بیشتر آنها به فلسطین اشغالی رفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 0
    حیواننات اپارتایدفاسدصهیونیسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس