کد خبر 1401317
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
آمریکا ۳۵ تانکر نفت سوریه را ربود

ارتش آمریکا کاروانی از ۳۵ تانکر حامل نفت سوریه را به شکل قاچاق از مرز عراق عبور داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی سوری امروز (شنبه) از حرکت کاروان ارتش آمریکا متشکل از ۳۵ تانکر حامل نفت به سمت عراق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری سانا، این کاروان با عبور از گذرگاه «محمودیه» وارد خاک عراق شده و به سمت پایگاههای نظامیان آمریکایی حرکت کرده است. روز گذشته نیز ۱۴ کامیون نفت سوریه را به عراق انتقال داده بودند.

همزمان نیروهای اشغالگر آمریکا کاروانی متشکل از ۲۳ کامیون و تانکر سرپوشیده را که حاوی تجهیزات نظامی و لجستیکی بوده را از گذرگاه «الولید» عبور داده و وارد خاک عراق کردند. گذرگاهی که دولت عراق و سوریه آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

روز گذشته نیز ارتش آمریکا ۱۵۶ خودروی حامل تجهیزات نظامی و توپخانه، کانتینر و خودروی‌های هاموی را از سوریه خارج کرده و به عراق بردند.

خبرگزاری سانا در این باره نوشت که نظامیان اشغالگر آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر عمده میادین نفتی در استان‌های الحسکه و دیرالزور (موسوم به منطقه الجزیره سوریه) مسلط هستند و اقدام به قاچاق نفت و فروش آن در خارج از سوریه می‌کنند.

بر اساس آمار و ارقام جدید وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    روسیه چی ؟
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      روسیه ولادمیر بیک غله میدزده.آمریکا بایدن بیک نفت
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      یانکی گاوچرونه و تروریست، دزدی هم که تو ذات یانکی‌هاست، انتظاری نمیشه داشت!!!
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      روسیه داره سعی میکنه راهی باز کنه و نذاره اوکراین و ناتو غلات رو بدزدن و دنبال صادرات اونه، ان شاء الله در این مورد هم صهیونیست‌ها و گاوچرونهای تروریست شکست خواهند خورد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس