کد خبر 140175
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵

رسانه های مختلف جهان هر روز خبرها و ادعاهایی را درباره جمهوری اسلامی ایران مسائل عرصه بین الملل منتشر می کنند که در این گزارش به مهمترین آنها می پردازیم.

اطلاعاتی درباره دفتر امنیت ملی سوریه

به گزارش مشرق، مهر نوشت:
- روزنامه الشرق الاوسط امروز در خبری مجزا و بدون ارائه توضیحات بیشتر اطلاعاتی درباره دفتر امنیت ملی سوریه منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: "تشکیلات دستگاههای امنیتی سوریه بسیار پیچیده است و اگر از خارج به آن نگاه کنیم شاید فکر کنیم که اختیارات این دستگاهها در تناقض با هم قرار داشته و بعضا با هم تداخل دارند که شاید هم این چنین باشد."

در ادامه این گزارش آمده است: در این تشکیلاتT توازن قدرت میان گروههای مختلف که همگی مورد اطمینان هستند، دیده می شود و همه آنها زیر سقف نظام قرار دارند. در این راستا دفتر امنیت ملی سوریه همگی این دستگاهها چتر گسترده ای است که چهار دستگاه امنیتی زیر نظر آن فعالیت می کنند. این دستگاهها شامل سرویس امنیت داخلی، سرویس امنیت نظامی، سرویس امنیت سیاسی و سرویس اطلاعات نیروی هوایی می شود.

الشرق الاوسط در این گزارش آدرس دقیق این سرویسها که اکثر در دمشق قرار دارند را نیز ارائه کرده که مشخص نیست با چه هدف و انگیزه ای صورت گرفته است.

نخستین بیانیه مناف طلاس و اعلام رسمی جدایی

- "مناف طلاس" فرمانده سابق گارد جمهوری سوریه که اخیرا سفری به پاریس داشت در بیانیه ای که از سوی العربیه منتشر شد، خواستار آنچه وحدت و  آمادگی سوریها برای دوران بعد از اسد خواند، شد و اعلام کرد:  "من به عنوان یک مسئول صحبت نمی کنم، بلکه خود را جزئی از مردم سوریه و ارتش می دانم که سیاستهای کنونی را قبول ندارد."

به گزارش النشره پیش از این اعلام شده بود که مناف طلاس در یک ماموریت کاری به پاریس سفر کرده و مجددا وارد دمشق شده است.

افزایش حمله به صهیونیستها در بیت المقدس

- سرویس امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در گزارشی از افزایش فعالیت گروههای مردمی فلسطین علیه اسرائیل در بیت المقدس اشغالی طی سال جاری پرده برداشت.

بنابر گزارش سایت الرساله ، از ابتدای سال 2012 فلسطینیان با استفاده از سلاح سرد، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف اقدام به حمله به اسرائیلی ها کرده اند که این حملات 29 زخمی (13 تن از نظامیان صهیونیستی) بر جا گذاشته است.

ادعای یک نماینده پارلمان درباره وزارت امور خارجه لبنان

- "مروان حماده" از نمایندگان پارلمان لبنان با انتقاد شدید از عملکرد دولت لبنان، اظهار داشت: کشور هم اکنون به مرز فروپاشی رسیده و نمی توان گفت دولتی وجود دارد.

به گزارش النشره این نماینده لبنانی ادعا کرد که وزارت خارجه لبنان از سفیران ایران و سوریه دستور می گیرد.

حماده با انتقاد از ورود بحران سوریه به برخی از شهرهای لبنان، اظهار داشت: آنها از ارتش خواسته اند که در این مناطق مستقر شوند، اما ارتش نمی تواند در هر 5 متر نیرو مستقر کند!

اهانت به قرآن کریم در حرم ابراهیمی

- دو شهرک نشین صهیونیست که چهار ماه پیش در اقدامی توهین آمیز اقدام به پاره کردن صفحات قرآن کریم در حرم ابراهیمی شهر الخلیل کرده بودند، همچنان بازداشت نشده اند.

با وجود اینکه دوربینهای موجود در داخل حرم ابراهیمی تصاویر این اقدام هتاکانه را ضبط کردند اما پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون تلاشی برای بازداشت این دو فرد نکرده است.

شگفتی چپگراها و لیبرالها از انتخاب مرسی

- روزنامه الحیات امروز در گزارشی اعلام کرد: محمد مرسی با انتخاب "هشام قندیل" به عنوان نخست وزیر همگان را شگفت زده کرده است.

به گزارش الحیات با وجود دیدار یکشنبه گذشته مرسی و قندیل کسی پیش بینی نمی کرد وی به عنوان نخست وزیر معرفی شود. لیبرالها و جریانهای چپگرا بیشتر از همه گروهها از این تصمیم مرسی شگفت زده شده اند و انتظار نداشتند پس از وعده مرسی در زمینه انتخاب شخصیتی مستقل و دارای اجماع ملی، هشام قندیل را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

تل آویو: مخالفان سوری دروغ می گویند

- "عاموس گلعاد" رئیس اداره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با رد ادعاهای مخالفان سوری درباره انتقال تسلیحات شیمیایی از سوی دولت اسد به فرودگاهها و مناطق مرزی، اظهار داشت: این اخبار واقعیت ندارند.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی رژیم صهیونیستی در قبال تحولات سوریه، افزود: البته جای نگرانی شدیدی در این باره وجود ندارد.

به گزارش الحیات، "بنی گانتز" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز با اشاره به احتمال از دست رفتن کنترل ارتش سوریه بر تسلیحات شیمیایی، درباره عواقب حمله به این کشور هشدار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس