وجود ١١ هزار تشکل کارگری در کشور/توانمندسازی کارگران اولویت است

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور کارگری گفت: بیش از ١١ هزار تشکل کارگری در کشور ایجاد شده که همه آنها به دنبال برطرف کردن مشکلات کارگران هستند.

به گزارش مشرق، غلامرضا عباسی بعد از ظهر یکشنبه در اولین جلسه مشترک اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز استادکاران و کارگران ساختمانی فصلی کشور و استان فارس که به منظور رونمایی از سامانه جامع خدمات اعزام به کار به صورت برخط با همکاری شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و بررسی و پیگیری مصوبات عملکرد تعاونی‌ها در خصوص ارتقا مهارت فنی، بیمه‌های اجتماعی، آموزش‌های ایمنی و کلاس‌های آموزشی مربوط به بخش تعاون برگزار شد، بیان کرد: یکی از عواملی که موجب رونق تولید در حوزه ساختمان می‌شود ایجاد صنوف کارگری است.

او تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف تشکل‌های صنفی تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و نمایندگان خود در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی است.

وی ادامه داد: بیش از ١١ هزار تشکل کارگری در کشور تشکیل شده و تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها باید با ورود به حوزه‌های تعاونی مصرف، مسکن و تأمین نیاز در راستای رونق اقتصادی خود قدم بردارند.

این مقام مسئول با اشاره به توانمند سازی کارگران بیان کرد: توانمندسازی کارگران و قشر شاغل در مشاغل موقت و سیار یکی از اهداف مهم تشکل‌های کارگری است و انجمن‌ها و تعاونی‌ها باید با هم افزایی و در کنار هم قرار گرفتن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، بیمه، معیشت، امنیت شغلی، بهداشت و ایمنی کارگران تمام تلاش خود را به کار ببندند.

جمشید دیوسالار، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز گفت: بیش از یک سال است که از ایجاد اتحادیه تعاونی استادکاران و کارگران ساختمانی کشور گذشته است و تفاهم‌نامه‌ای با فنی حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی کشور منعقد کرده است.

دیوسالار ادامه داد: کارگروه مسکن ایجاد شده و از فضای مجازی در دوران کرونا برای پیشبرد اهداف این اتحادیه استفاده کرده‌ایم.

دیوسالار از طراحی و اجرای اپلیکیشن سامانه اعزام به کار برای اعزام کارگران به کار هم خبر داد و گفت: نمونه نهایی این مهم تست شده است.

این مقام مسئول در ادامه همچنین گفت: برای اولین بار در کشور کیف پول الکترونیک برای جوامع کارگری را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا مجموعه زر در کنار واحد پولی ریال قرار می‌گیرد.

دیوسالار متذکر شد: تفاهم و تعامل اتحادیه با شبکه زر موجب مراودات پولی برای جامعه کارگران می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    اره با حقوقی که به زور به 6 میلیون می رسه خیلی داریم حمایت میشیم کارفرما اضافه کاری یا جمعه کاری نمیده تا اعتراض هم میکنن زودی اخراج میکنه نامه میزنه عدم نیاز بعد کی جواب میده هیچ کس اصلا هیچ کس به فکر بخش کارگری نیست
  • کلیم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    کاش بجای 11 هزززززززاااااااااار تشکل کارگری، فقط یه تشکل بودش ولی مستقل و واقعا حقوق کارگر رو طلب میکرد..... یاد واکسن هامون افتادم 124 هزار نوع واکسن اخرتاع کردیم ولی آخر سر واکسن چینی رو به اسم برکت بخورد ملت دادیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس