کد خبر 1401535
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
به مونیخ فقط به عنوان تماشاگر بازمی گردم

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در جریان اردوی آمریکا یک نکته را برای همه مشخص کرد؛ این که او به عنوان مربی هیچگاه به مونیخ بازنخواهد گشت.

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا از زمانی که به منچسترسیتی آمد و مربی این تیم انگلیسی شد، تاکنون به افتخارات بیشماری رسیده است. او در تابستان سال ۲۰۱۶ چالش جدید مربیگری اش را با آمدن به جمع «آبی های آسمانی» شهر منچستر آغازکرد. تا قبل از آن هم به مدت ۳ سال سرمربی تیم بایرن مونیخ آلمان بود.

پپ زمانی که به همکاری با تیم قهرمان بوندس لیگا پایان داد و به جزیره آمد، در اظهار نظرهای ابتدایی عنوان می کرد دوره حضورش در تیم لیگ برتری، ۳ تا ۴ سال خواهد بود. اما اکنون ۶ سال است که منچستری ها را مربیگری می کند و همچنان برای کسب افتخارات دیگر، به خصوص قهرمانی اروپا که با آن با سیتیزن ها دست نیافته، مصمم است.

در دوره حضور روی نیمکت تیم انگلیسی، خبرنگاران در کنفرانس های مطبوعاتی مرتب از او در مورد آینده کاری اش سوال کرده اند. مربی سرشناس اسپانیایی نیز زمان مشخصی را برای ماندن در جمع آبی ها بیان نکرده و در ارتباط با مقصد آینده اش نیز مبهم صحبت کرده است.

البته در همین ارتباط، یک نکته مشخص و واضح اکنون وجوددارد. این که «خالق تیکی تاکا» به نیمکت بایرن مونیخ بازنخواهد گشت.

به مونیخ فقط به عنوان تماشاگر بازمی گردم

*پروژه همکاری با پپ

در سال ۲۰۱۲ مدیریت بایرن مونیخ به طور پنهانی برای به خدمت گیری گواردیولا وارد عمل شد. مربی کاتالانی که به همکاری با بارسلونا خاتمه داده بود، قصدداشت یک سال ریکاوری ذهنی و فنی کند. پس مرتب به نقاط مختلف جهان به همراه خانواده سفر می کرد.

در آن موقع «اولی هوینس»، مدیر عامل وقت تیم سرخ پوشان، با مربی اسپانیایی ملاقات های داشت که منجر به توافق برای همکاری شد. پپ به این ترتیب با باواریایی ها به امضای قرارداد رسید و در دوره یک ساله استراحت، یکسری کارها نظیر مطالعه درباره فرهنگ ژرمن ها و یادگیری زبان آلمانی را در دستور کارقرارداد.

 در تابستان ۲۰۱۳، وی به عنوان جانشین «یوپ هاینکس» به مونیخ آمد. در مدت ۳ سال حضورش سه قهرمانی بوندس لیگا و دو جام حذفی را کسب کرد. همینطور  یک قهرمانی سوپرکاپ اروپا و یک قهرمانی جام باشگاه های جهان در کارنامه اش ثبت کرد.

 تنها در لیگ قهرمانان اروپا بود که مربی ۵۱ ساله کنونی، با باواریایی ها به جایی نرسید. وقتی ۶ سال قبل به انگلیس آمد، برخی رسانه ها مطرح کردند احتمال بازگشت او به آلمان و نشستن روی نیمکت بایرن هست.

مطبوعات در گزارش ها و مقاله های خود اینگونه دلیل می آوردند که  مربی کاتالانی مناسبات خوبی با باشگاه قبلی دارد. از طرفی چون با بایرن، قهرمان اروپا نشده، برای همکاری مجدد با انگیزه است. اما سوال اکنون این است: پپ واقعا بعد از منچسترسیتی به مونیخ بازخواهد گشت؟

به مونیخ فقط به عنوان تماشاگر بازمی گردم

*واکنش مربی اسپانیایی

به این پرسش تقریبا همیشگی، مربی منچسترسیتی قبل از رویارویی چند ساعت قبل تیمش با بایرن در اردوی آمریکا پاسخ گفت.

وی که تیمش را برای برگزاری اردوی آماده سازی به آمریکا برد، قبل از رویارویی با تیم سابقش و کسب برد یک بر صفر در ورزشگاه لامبوفیلد گرین بای، جملات جالبی در ارتباط با موضوع «بازگشت به  مربیگری بایرن» بیان کرد.

در واقع براساس همین صحبت ها، نمایندگان رسانه ها و البته مردم فهمیدند تنها در یک صورت احتمال بازگشت او به مونیخ است  که آن هم، حضور به عنوان «تماشاگر و توریست» خواهد بود.

مربی ۵۱ ساله اظهارداشت:بازگشت به بایرن؟... نه. تا آن موقع پیر می شوم. از این گذشته آنها اکنون با با ناگلسمان، مربی جوان و آینده داری دارند که بابتش کلی هم هزینه کرده اند.

به مونیخ فقط به عنوان تماشاگر بازمی گردم

پپ در آن جمع خبری، عنوان کرد همچنان مونیخ یکی از شهرهای خواهد بود که در آینده به عنوان تماشاگر و جهانگرد به آنجا سفرخواهد کرد.

سرمربی تیم قهرمان لیگ انگلیس گفت: البته حضور در مونیخ، یک عشق واقعی است. به هرحال در آنجا من بسیار خوشحال بودم. با اشتیاق زیاد منتظر دیدن دوستان زیادی در آنجا هستم. آن سه سال، بخش باورنکردنی از زندگی من بود. هنوز یک آپارتمان در مونیخ دارم و بعد از اتمام کرونا، شاید وقت سفرم به آنجا مهیا شود. باورکنید از آنجا، خاطرات بسیار بزرگی در ذهن دارم. چون واقعا به همراه خانواده ام در آنجا بسیار شاد بودم. نزدیک ترین حضورم در مونیخ، در ماه های آینده خواهد بود. چون مدیر مطبوعاتی بایرن، به من قول داده دو بلیت برایم بگیرد تا از نزدیک بازی های بایرن را تماشا کنم.

به مونیخ فقط به عنوان تماشاگر بازمی گردم

*نظر مربی منچستر در مورد خریدهای مونیخی ها

در جلسه خبری پپ با خبرنگاران در آمریکا، او البته به یک سوال دیگر در ارتباط با بایرن هم پاسخ داد.

از آنجایی که امسال تیم قهرمان بوندس لیگا، روبرت لواندوفسکی، گلزن مطرح لهستانی را از دست داد اما خریدهای پرسروصدایی نظیر سادیو مانه(لیورپول)، نصیر مزروعی و رایان گراونبرخ (هر دو آژاکس آمستردام) و ماتیس دلیخت (یوونتوس) داشت، مربی تیم انگلیسی در این مورد نیز اظهار نظرکرد.

او گفت:فکر می کنم بایرن مونیخ در تابستان خریدهای خوبی کرد و امکانات خوبی را هم برای ناگلس مان فراهم کرد. البته جایگزینی روبرت لواندوفسکی، کار راحتی نیست اما اطمینان دارم ناگلسمان مربی با استعدادی است که ایده های زیاد و مناسبی برای این منظور خواهدداشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس