التماس دیپلمات‌های آمریکایی به مقام‌های کشورها برای عکس نگرفتن با لاوروف

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در کشورهای مختلف به مقامات آن‌ها التماس می‌کنند که با وزیر خارجه روسیه در عکس‌ها ظاهر نشوند.

به گزارش مشرق، به گفته «ماریا زاخارووا» سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه، دیپلمات‌های آمریکایی در کشورهای مختلف به مقامات این کشورها التماس می‌کنند که با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه عکس نگیرند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود با بیان این که «آمریکایی‌ها می‌گویند روسیه می‌تواند از چنین عکس‌هایی به عنوان شاهدی بر عدم انزوای خود استفاده کند»، افزود: "شرکای" آمریکایی حتی متوجه نمی‌شوند که ما از عکس‌ها برای این اهداف استفاده نمی‌کنیم، بلکه خودشان از آن‌ها (با این هدف) استفاده می‌کنند: حماقت، کینه توزی و فقدان کامل احساس واقعیت در نمایندگان ارشد ایالات متحده. 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، لاوروف به مصر پرواز کرده که اولین مقصد وی در سفر به کشورهای آفریقایی است. 

 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً بار دیگر تاکید کرد تحریم‌های غرب نمی‌تواند مسکو را از جهان جدا و منزوی کند.

رئیس جمهور روسیه متذکر شد: «در جهان مدرن غیرممکن است بتوان با خط کشیدن دور چیزی، آن را محصور کرد ... ما تسلیم نشده و دچار سردرگمی نمی‌شویم و مانند آنچه بدخواهان می‌خواهند به لحاظ توسعه به دهه‌ها قبل برنمی‌گردیم. البته که اینطور نیست».

وی پیش از آن نیز در سخنانی هشدار داد که ادامه تحریم‌های غرب علیه روسیه پیامدهای فاجعه باری برای بازارهای جهانی به همراه خواهد داشت. رئیس جمهور روسیه متذکر شد: اقدامات کشورهای غربی برای توقف وابستگی به منابع انرژی روسیه، باعث افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا شده است.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان جمعه (۲۴ تیر) در سخنانی با انتقاد شدید از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه گفت که اروپا با تحریم مسکو، به سینه خود شلیک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    7 1
    کار مثلاً ابرقدرت قوی شوکت به کجا کشیده است که از یک سو له له می زند تا با یکی از مقامات ایران عکس بگیرند و از سوی دیگر از انداختن عکس با مقامات روسی هراس دارند!!!!!
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    شرکای آمریکایی ؟؟؟؟؟!! کسی شنیده مقامات آمریکا یا اروپا به مقامات روسیه بگن شرکای روس ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس