بی‌تجربگی عامل شکست ایران مقابل لهستان/ عطایی شایسته سرمربیگری تیم ملی است/ عطایی بازهم شایستگی خود را اثبات کرد/ والیبال ایران می تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند

کارشناس والیبال ایران گفت: بهروز عطایی هم دانش کافی از والیبال دارد و هم بر مسائل روحی روانی اشراف داشت و از هر نظر برای سرمربیگری تیم ملی شایسته بود.

سرویس ورزشی مشرق _ تیم ملی والیبال ایران پنجشنبه ۳۰ تیر، در دیدار یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف لهستان رفت. شاگردان عطایی که در دور گروهی موفق شده بودند لهستان را در خانه خودشان شکست دهند، اما این بار اسیر تجربه بالای بازیکنان لهستان شدند و بازی را با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ به حریف قدرتمند واگذار کردند و در نهایت در رتبه هفتم جدول رده بندی این رقابت ها ایستادند.

علی شاکری در گفتگو با مشرق در خصوص این بازی عنوان کرد: تفاوت‌هایی در دو بازی قبلی ایران و لهستان وجود داشت. در بازی مرحله گروهی، لهستان در کنار پیروزی به دنبال محک زدن چند بازیکن کلیدی در پست‌های مختلف بودند. در بازی گذشته آقای گربیچ از بدنورژ به‌جای سمنیوک، که یکی از بهترین بازیکنان اروپاست، استفاده کرد. از طرف دیگر بازیکنان لهستان فکر نمی کردند که با تیم قدرتمندی مواجه شوند. آن‌ها به تکیه بر تغییر و تحولات ایران نسبت به سال‌های گذشته پای به زمین گذاشتند و خیال می‌کردند به‌راحتی پیروز بازی می‌شوند ولی با تیم نترس و شجاع ایران روبرو شدند و درنتیجه ایران در آن بازی با سرویس‌های خوب توانست لهستان را غافلگیر کند و این تیم قدرتمند را شکست دهد. اما در بازی دوم شرایط کاملاً متفاوت بود و تیم‌ها برای رسیدن به نیمه‌نهایی می‌جنگیدند. هیچ‌کس نمی‌توانست در برابر شکست بهانه بیاورد و همه تیم‌ها با حداکثر قدرت خود ظاهر شدند.

عطایی بازهم شایستگی خود را اثبات کرد/ والیبال ایران می تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند

وی ادامه داد: آقای گربیچ، سرمربی تیم ملی لهستان در بازی قبلی از سر ناچاری برد ایران را شانسی دانست ولی در این بازی کاملاً پذیرفت که ایران تیم شایسته‌ای است و بی جهت به این مرحله نرسیده. لهستان با بهترین بازی و بهترین نفرات و با برنامه مقابل ایران ظاهر شد ولی با این وجود باز هم دچار مشکل شد. تیم ملی ایران از وضعیت روحی بهتری برخوردار و کاملاً تیم لهستان را شناخته بود. تنها موردی که باعث شد ایران بازی دوم خود را به لهستان ببازد، بی‌تجربگی بازیکنان بود. در ست پنجم بازی اگر بازیکنان از توپ‌های برگشتی به‌درستی استفاده می‌کردند و خود را درگیر حواشی نمی‌کردند، ایران پیروز این مسابقه بود. بازیکنان لهستان هم به دلیل تجربه بالای خود، آن شرایط را به‌خوبی کنترل کرده و نتیجه گرفتند. در این بازی با توجه به فاصله‌ی کیفی که بین بازیکنان لهستانی و ایرانی وجود دارد، چیزی از آن‌ها کمتر نداشتیم و می‌توانستیم برنده بازی باشیم. خوشبختانه تیم ایران شجاعانه بازی می‌کند و از شکست خوردن ترسی ندارد، این موضوع به بازیکنان کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را در زمین پیاده کنند. جنگ روانی همیشه بر بازیکنان ایران تأثیر منفی می‌گذارد. اگر بازیکنان در ست پنجم بهتر مدیریت می‌کردند کار به اینجا نمی‌کشید و ما پیروز این بازی بودیم.

شاکری درباره عملکرد بهروز عطایی در این مسابقات گفت: آقای عطایی ازجمله مربیان ایرانی است که به‌حق و شایستگی به سرمربیگری تیم ملی رسیده است. بهروز عطایی و پیمان اکبری دو تن از بهترین مربیان داخلی والیبال هستند و می‌توانند سکان هدایت تیم ملی را به عهده بگیرند. عطایی همه دوران مربی‌گری را به‌درستی طی کرد، ایشان از مربی- بازیکن بودن شروع کرد و سپس دستیار مربیان بزرگ شد. حالا می‌بینیم که به بالاترین موفقیت‌های سرمربیگری رسیده است. عطایی کارآمدی خود را با قهرمانی جوانان جهان ثابت کرد. وی به دلیل شناخت کافی از بازیکنان، بهتر از مربیان خارجی عمل کرد. مربیان خارجی بر مسائل روحی و روانی بازیکنان ایرانی اشراف ندارند و تا با شرایط روحی و روانی بازیکنان آشنا شوند، زمان طولانی از دست می‌رود. بهروز عطایی هم دانش کافی از والیبال دارد و هم بر مسائل روحی روانی اشراف داشت و از هر نظر برای این جایگاه شایسته بود. این تورنمت پس از قهرمانی والیبال ایران در آسیا، نشان داد که انتخاب عطایی برای سرمربیگری ایران کار درستی بوده است.

عطایی بازهم شایستگی خود را اثبات کرد/ والیبال ایران می تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سؤال که تیم ملی ایران با اضافه شدن بازیکنان مصدوم در مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان که ۳۵ روز دیگر آغاز خواهد شد، چه عملکردی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: تا آنجایی که خبر دارم فکر می‌کنم از بازیکنان مصدوم، تنها علی‌اصغر مجرد به این مسابقات اضافه شود. البته بازیکنان مصدوم به بهبودی کامل هم برسند، زمان یک یا دوماهه نیاز دارند تا خود را پیدا کنند. ترس بازیکنان از مصدومیت مجدد و همچنین دوری از مسابقات، شرایط را برای بازیکنان مصدوم پیچیده می‌کند و کمی زمان نیاز دارند تا به شرایط ایده‌آل گذشته خود بازگردند. ما نباید با تصورات گذشته به جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد و میثم صالحی نگاه کنیم و انتظار داشته باشیم. آن‌ها نمی‌توانند به‌محض بازگشت در شرایط گذشته خود قرار بگیرند. خوشبختانه دیگر بازیکنان ایرانی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند و تیم حاضر که  در لیگ ملت‌ها به میدان رفت، با ریکاوری خوب جسمی و ذهنی می‌تواند بدون دردسر دور گروهی این مسابقات را به پایان برساند و باوجود مصر و آرژانتین و هلند، از گروه خود صعود کند. در حال حاضر تیم ما، تیم جاافتاده‌ای است و می‌تواند اتفاقات بزرگی حتی بدون اضافه شدن بازیکنان مصدوم رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 1
    پاسورخوب نبود-لیبرو بدتر-پاس سرعتی کم تمرین تمرین تمرین
  • سید IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 2
    از دو بازیکن جوان و خوب ملی پوش یعنی جواد معنوی نژاد و پوریا یلی چرا استفاده نمی شود!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس