کد خبر 1400791
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
با روسری، بی روسری؟ با حجاب، بی‌حجاب؟

چیزی که به دولت بر می‌گردد اینست که حوزه فردی و شخصی به انتخاب خود فرد است. اما در حوزه عمومی اینجا جای وارد شدن است.

به گزارش مشرق، کمیل خجسته طی یادداشتی نوشت: چیزی که به دولت بر می‌گردد اینست که حوزه فردی و شخصی به انتخاب خود فرد است. اما در حوزه عمومی اینجا جای وارد شدن است. 

این قسمت دوم تنها به مکتب اسلام برنمی‌گردد. بلکه تمام مکاتب که در عرصه اجتماعی حضور فعال دارند این وارد شدن را وظیفه خود می‌دانند.

 اگر مکتب #لاییسیته فرانسه باشد یک جور ورود می‌کند و حق هر فعالیت اجتماعی را برای اهل حجاب می‌گیرد. در چارچوب لیبرال امریکایی هم باید قوانین و الزامات نوع پوشیدن را رعایت کنید وگرنه از حضور در محیط‌های اجتماعی محروم می‌شوید مثل الزام در رعایت قوانین پوشش بازیگران هالیوود هنگام ورود به فرش قرمز اسکار. آن‌ها باید پروتکل‌های پوشش و حتی رنگ آن را رعایت کنند. 

چرا آن‌ها به الزامات پوشش توجه دارند؟ آن‌ها حاضر هستند خالق هری پاتر را در جشن بیست سالگی خلق هری پاتر دعوت نکنند چون ضد موضوعات فرهنگیشان توییت زده است. چرا به شدت نسبت به هنجارهای فرهنگیشان صریح و قاطع هستند؟ به خودشان ربط دارد و آینده جامعه‌شان.

اما چرا ما باید به حوزه اجتماعیمان حساس باشیم؟ 

#یک دلیل آن را #شهیدبهشتی فرمود که ما موظفیم #محیط_اجتماعی_طبیعی شکل بدهیم "برای اینکه بقیه‌ی انسان‌ها حاکم بر هوایشان بمانند، باید بکوشیم محیط هم طبیعی باشد که از در و دیوارش انگیزه‌ی فساد نبارد و به محض اینکه ما خواستیم محیط را از این آلودگی‌ها پاک کنیم خود به خود مقداری از آزادی‌ها گرفته می‌شود ... اما اگر آن خانم بگوید این چیزهایی که شما می‌گویید خوب است ولی من دلم می‌خواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم... در آنجا ما نهی از منکر می‌کنیم." محیط طبیعی موجب می‌شود انسان‌ها آزادانه بتوانند توانایی‌های خود را به جامعه نشان بدهند و به قول شهید مطهری(ره) یکی از شوون آزادی اجتماعی برای انسان فراهم می‌شود.

#دو تجربه عملی مکاتب دیگر راه را نشانمان می‌دهد. فرانسه بدترین وضعیت خشونت خانگی علیه زنان را در اروپا دارد. در سیاست هم بیانیه افشاگرانه ۱۷ وزیر زن ادوار فرانسه علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز جنسی و آزار و تعرض جنسی در فرانسه حکایتگر اوضاع اجتماعی آن سرزمین لاییسیته است.

هالیوود، ارتش امریکا و هاوس اف کاردس پوشالی سیاست امریکا پر از داستان‌های این چنینی علیه زنان است. قطعا حتی عقل معاش‌اندیش اجازه نمی‌دهد این تجربه‌ای که از راه طی‌شده دویست ساله این کشورها به‌وجود امده دوباره تکرار شود.

#سه اینکه جامعه ایرانی درگیر #پروژه_امنیتی_فاسدسازی است. امروز #مصی_علی‌نژاد را نباید دید. او یک کار ویژه‌ای دارد و زمانی هم تاریخ انقضایش خواهد رسید. از سال‌ها پیش این پروژه در ایران پیگیری می‌شده است. در دهه هفتاد شمسی ریول گرکت، مسئول میز ایران در سیا در پاسخ به این سؤال که "به نظر شما نیرومندترین قشری که از زمان انقلاب توانسته در ایران سر برآورد کدام قشر است؟"

جواب داد: سؤال ساده‌ای است: زنان. آنان قشر بسیار پر جنب و جوش، بسیار نیرومند و بسیار پرنفوذ در جامعه‌ی ایران هستند. زنان در واقع برپادارنده‌ی یکی از دو شعار اصلی انقلاب اسلامی هستند، آنها پاسداران حجابند... حجاب نمادی است که وجود انقلاب را در سر هر چهارراه و خیابان فریاد می‌زند..." 

امروز آن‌ها مدل عملیات را به‌روز کرده‌اند و از یک الگوی پوست پیازی سه‌گانه استفاده می‌کنند. یک سلبریتی محور تولید است، کمیپن‌های اجتماعی در شبکه اجتماعی رخ می‌دهد و در میدان حقیقی نمادسازی #دختر_خیابان_انقلاب و... صورت می‌گیرد در حالیکه به یکدیگر این سه متصل هم‌افزا هستند. 

با توجه به این سه #اولا وظیفه حکومت است که ورود هوشمندانه ایجابی، سلبی داشته باشد تا محل زیست را طبیعی، موجب رشد انسان‌ها کند و مخصوصا راه فعالیت اجتماعی را برای زنان توانمند باز کند.

#ثانیا اینکه در مقابل پروژه امنیتی #بی‌حجابی باید برخورد امنیتی و با #شیوه_اطلاعاتی و نه اجتماعی صورت گیرد. مانور #ون_گشت_ارشاد تکمیل کننده پروژه امنیتی آنها است. چون جای قربانی و جلاد را رسانه تغییر می‌دهد.

#ثالثا ایجاد محیط مناسب برای فعالیت آدم‌های توانمند موجب می‌شود افراد شایسته ظهور پیدا کنند. ای بسا که مشکل اقتصاد ایران را تئوری‌های یک زن توانمند حل کند. لذا این موضوع را می‌توان یکی از اقدامات  مقدماتی برای حل مسائل پیش‌روی جامعه و قدرت یافتن زنان در اجتماع دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 124
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • علی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    59 73
    حجاب باید اختیاری باشه هرکسی دوس داری با چادر هرکی دوس نداره ازاد هرکی دوس داره با مانتو
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      62 55
      توکی هستی درحکم خدا دخالت می کنی جوجه
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      55 44
      اگر قرا است اختیاری باشه، در تمام دنیا باید اختیاری باشه، اینو به اروپایی‌های احمق بگو که اجازهٔ داشتن حجاب را به مسلمانان نمی‌دهند!!
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      40 9
      بر فرض که اختیاری شد، حد این آزادی تا کجاست؟ مگه غیر از اینه که تا برهنگی کامل پیش خواهد رفت؟ میگید نه؟ اروپای صدسال صدو پنجاه سال پیش رو ببینید در اوایل کشف حجابشون چه پوششی داشتن زن و مرد، حالاشونم ببینید که لخت مادرزاد سوار دوچرخه میریزن تو خیابون! حتما بعد از اختیاری شدن حجاب داد میزنید همجنس بازی و ازدواج با محارم و کثافتکاریای دیگه هم باید قانونی بشه، کمی بعدترش کلا حجاب رو ممنوع میکنید! خلاصه اینکه شماها مو می‌بینید و ما پیچش مو!
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      37 25
      حالا یکی خواست لخت مادر زاد بیاد چی؟ اگه رو حرفت هستی ، غلط میکنی میگی نه ...
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      11 7
      التذاذ برا مردان هم باید قانونی بشه نباید زن بیحجاب دیدند در استرس و هیجان افسرده بشن
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      19 21
      لطفا بفرمایید حکم حجاب اجباری برای تمام شهروندان یک کشور دقیقا در کدام آیه از کدام سوره ذکر شده؟ البته بسیار بعید میدونم تا به حال قرآن به دست گرفته باشید.
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      23 7
      برادر علی، همین چند روز پیش ویدئویی تو فضای مجازی منتشر شد که شخص توی اون صریحا می گفت مساله ما نه لچک، که ما با فرهنگ ناموس و ناموس داشتن مخالفیم، اگر نمی دونی، روسری برای جبهه ای که امروز در برابر ماست سنگر و خاکریز اول است، اگر واگذار کردی، سراغ سنگرهای بعدی مثل پوشش اجباری، حق همجنس گرایی و غیره هم خواهند آمد. ای کاش جامعه ما این رو می فهمید.
    • به ۰۱:۲۳ IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      13 6
      تو بگو در کدام آیه آمده که دستورات و احکام خدا دلبخواهی است و حامعه اسلامی و حکومت دینی می تواند اجرا نشود؟
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      7 3
      چرا بقیه قوانین اختیاری نباشد؟ بزرگترین خطری که می شود الان برای سلامت جامعه متصور بود همین ترویج اسلام فردی و بی تفاوت است. اسلامی که جنبه حکومتی ندارد و هنوز تفاوت جمهوری اسلامی و طاغوت پهلوی را نمی داند. بدیهی است که حضرات با هیچ اجباری و قانونی مشکلی ندارند. تنها مشکل آنها این است که خدا را به عنوان قانونگذار نمی شناسند و دین را شایسته حاکمیت نمی دانند. بدیهی است کسی که چنین تفکری دارد در اصول دین و پذیرش اصل ربوبیت خدا مشکل دارد. حالا چنین فردی اگر محجبه هم باشد صرفا از سر عادت است.
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      19 5
      سوالات تکراری اول می‌گویند حجاب غیر حقوق بشری بعد می‌گویند حجاب در قرآن نیست بعد که جواب می گیرند می‌گویند در کجا گفته همه باید رعایت کنند جواب که بدهی باز سوال جدید طرح می کنند انگار قوه تخیلشون فقط مدینه فاضله را می بینه که بی حجابی ارزش دارد و تبلیغ جهانی واسه بی حجابی و فکر می کنند که آره بی حجابی عالی هست
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      13 5
      والله حجاب همین الانم اختیاریه!! شما به این مانتوهای جلوباز و پیراهن‌های کوتاه و ساق‌های لخت و روسری‌های شل و ول اغلب از سر افتاده میگین حجاب!؟
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      13 4
      1:23 محترم شما اگر قرآن رو دست گرفته باشید خواهید فهمید که قرآن کتابی است که کلیات در آن ذکر شده و نه جزئیات. اگر همه چیز در قرآن امده بود نیازی به پیامبر و ائمه برای تفسیر و توضیح قرآن نبود. بسیاری از احکام ما از روایات اهل بیت و سیره آنها اخذ میشود. حجاب در قلمرو حکومت اسلامی باید رعایت شود چون یک حکم اجتماعی است و نه شخصی . اساسا اگر حکم حجاب اجتماعی نبود هیچ نیازی به ذکر آن در قرآن نبود. چون حجاب کردن زن برای خودش یا محارمش که معنایی نداره .!!حجاب زمانی معنا داره که در برابر نامحرم باشد و نامحرم یعنی اجتماع. پس حجاب یک حکم اجتماعی است و طبق آیه قرآن لازم الاجرا. ضمنا حکم حجاب مخصوص اسلام نیست. در ادیان گذشته هم بوده در همین اروپا تا صد سال پیش حجاب و پوشیدگی بوده.برهنگی و اختیار در پوشش اجتماعی فقط زاییده بخش منحط فرهنگ غربی قرن اخیر است.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      15 3
      باشه قبول . اول از فرانسه مهد آزادی و دموکراسی شروع کنید . ما هم پشت سر فرانسه راه می‌افتیم
    • NL ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 5
      می گم نظری در مورد بخور بخور ها ندارید؟ چرا در این مورد حساس نیستید؟
    • هاشمی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 4
      قران فقط به حجاب گیر داده به دزدی و فساد و ظلم ...
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 3
      جواب ۲۲:۱۶ چطور رئیسی جونت تو کار دخالت کرده و حق مالکیت شخصی را از منِ موجر گرفته و خانه ام را غصب کرده ؟
    • GB ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      2 3
      استفاده از چادر جزء قانون نیست. میتونی مانتویی باشی ولی محجبه باشی
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 4
      اگر باید آزاد باشه، همه چی آزاد باشه نه فقط حجاب. مثلا ما شما رو بکشیم و اموالتونو ببریم. اگه خوبه خبر بده. اگه بده، بی‌حجابی هم آسیب به مردمه و جزء حقوق عمومی نه شخصی. فهمش ساده‌ست. نیت‌تون خرابه
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 4
      ۱۳:۵۸ اتفاقا این کار رئیسی سند حقانیت اوست. تیر و آجر خونه واسه خودته، نه زمینی که زمین خدا بوده، مشاع بوده، انحصاریه و بر اساس یه اشتباه تاریخی در کشور ما فروخته میشه. زمینی که خونه تو روشه، زمین خداست و در اختیار همه مردم که از طرف حکومت به صورت اجاره دست توست و با قوانینی، جلوی انحصارگری تو و دلال‌ها رو می‌گیره. نمی‌خوای؟! تیر و آجرت رو بردار برو جایی که زمین خدا نباشه. هری
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 1
      اسم اون مردک تو اون ویدیو هه چی بود؟ همونیکه مردک میگفت مشکل لچک نیست، با کلمه ناموس مشکل داریم ؟ اگر کسی میدونه اسم اون مردکو بگه
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 1
      این ازاد باشه رو از کجا اوردی؟ اصلا چرا باید ازاد باشه ؟
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 1
      چطوره عبور از چراغ قرمز هم اختیاری باشه؟
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    18 29
    حرف آمریکائی تاًئید اینکه حجاب سنگر است و ارزش بالا و والائی دارد . توصیات و فرامین دین اسلام همه به منفعت انسان هاست
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    39 23
    حجاب یک مسأله فرهنگی است و با بگیر و ببند حل نخواهد شد.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      17 7
      اینکه لیدر مبارزه با حجاب، محمدرضا جلایی‌پور افسادطلب است، نباید به مخالفت جریان اصلاحات با قانون حجاب شک کرد و بریتانیای رذل صغیر را پشت این قضیه دانست؟ جلایی‌پور فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های سوآز و آکسفورد و از شاگردان همایون کاتوزیان است. استاد و شاگرد، هردو از آنگلوفیل‌های شناخته شده هستند!
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      13 12
      وقتی جریمه و منع خدمات اعمال شد آن وقت می بینی 99درصد بی حجابی در جامعه تمام می شود و حتی در برخی موارد در زندگی خصوصی هم تاثیر می گذارد و برخی که رعایت نمی کردن هم رعایت می کنند منتهی فعلا دم از کرامت می زنند و اجرا نمی شود!!! در حالی که هر روز از اجرای این بگذرد و اجرا نکنند مسئله بیخ پیدا می کند هیچ زندگی ها هم بیشتر متلاشی می شود
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      9 9
      حجاب سوای امر خداوند یک هنجار اجتماعی هست و قانون همانند چرا قرمز و سرعت مجاز و امثال هم پس بی خودی نظر نده
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      11 13
      چطوربابگیر وببند رضاشاه تونست هرغلطی بکنه الان هم بگیروببندلازمه چون این مدل بیحجابی باقبل فرق داره
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      15 8
      برادر یا خواهر عزیز، گشت مقابله با بی حجابی یا همان گشت ارشاد برای محجبه کردن مردم نیست، برای برخورد با کسانی است که سازمان یافته یا غیر سازمان یافته سعی در ترویج فرهنگ بی حیایی در جامعه رو دارند. فرهنگ سازی حجاب کار نهادها و دستگاه های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، سینماگران متعهد، حوزه علمیه و البته تذکر لسانی مومنین جامعه است. این دو رو با هم خلط نکنید.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      5 3
      شما فکر می کنید باید برای هر کار صحیح و قانونی اول مردم را اقناع کرد! حال آنکه اولا چنین چیزی نشدنی است. ثانیا چه کسی گفته مردم اگر منافع چیزی را بدانند از آن پیروی می کنند؟ مگر مردم منافع کمربند ایمنی را نمی دانند که تا چشم پلیس و دوربین را دور می بینند بازش می کنند؟ مگر خبر از ارزش کلاه کاسکت و ماسک و بیمه و ... ندارند که تا زور نیامد زیر بارش نرفتند؟ مگر کسی بهتر از یک سیگاری یا معتاد به مواد مخدر و الکل مضرات سیگار و مواد مخدر و الکل را می داند؟ خیر. مردم عموما کارهایی را با اصرار انجام می دهند که می دانند غلط است. پس اقناع بی معنی است. ثالثا همه زنان بی حجاب ارزش حجاب را بهتر از من و شما می دانند. اتفاقا عمد در بی حجابی دارند چون از آن ارزشها بدشان می آید. دوست دارند جلوه کنند و چشم مردان را خیره کنند و فشار به جامعه بیاورند. والا چطور برایشان روسری دوگرمی سخت است اما ساعتها آرایش و لباسهای تنگ و بدن نما سخت نیست؟ خودفریبی کافیست.
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 3
      کی گفته مسئله فرهنگیست؟! تا در ذهن باشه فرهنگیست. وقتی به کف جامعه اومد، اجتماعیست پس به اجتماع ربط داره. مثل سایر جرائم هم بعضیا می‌خوان ازش تخطی کنن و باید جلوی تخطی گرفته بشه. عین همه جرائم. شما هم کم‌تر قصیده بسرا. شما فرهنگ می‌شناسید؟!
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      ایا مثلا عبور از چراغ قرمز و سرعت بالا مساله نظامی است که جریمه و بگیر و ببند دارد ؟ وقتی فردی شعورش نمی رسه که رعایت چراغ قرمز و حجاب به نفع جامعه است باید باهاش برخورد قانونی کرد تا شیرفهم بشه
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    22 24
    زن نامحرم را در محیط مردان غریبه آوردید کار کنند که این بلاها درست شد ان وقت هم دنبال این کار خانمانسوز هنوز می روید؟
  • US ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    8 12
    تبدیل کردن یک مسئله فرهنگی واجتماعی به مسئله امنیتی وگره زدن آن به خارج وگفتن توهمات نا پخته در حالی که ریشه یابی درست انجام نشده چند ضرر دارد اول جامعه را بسیار خشن وشکننده می کند وبا وجود مشکلات فراوان خانواده ها کم کم مردم را به نقطه جوش می رسانده دوم حتی افراد با حجاب احساس نا امن بودن خواهند کرد وسوم قربانی اصلی این موضوع گریز جوانان از دین را باعث می شود ریشه خیلی از این بی حجابی ها چیز دیگری است نکنید کاری را که شاید در کوتاه مدت خیلی کم جواب بدهد اما در بلند مدت ریشه همه چیز را خواهد کند نکنید عاقل باشید کمی دور تر را نیز ببینید چرا قوه تفکر را تعطیل کرده اید
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 1
      دقیقا بر عکس. تبدیل احکام الهی به موضوع فردی و فرهنگی به معنای نفی مستقیم حاکمیت دین و عزل خدا از ربوبیت است. دلیل این همه اصرار برای فردی سازی اسلام هم همان تز جدایی دین از سیاست است. جایی که دستور خدا هم نباشد اما مصحلت بدیهی اجتماع و اخلاق و حفظ خانواده ها ایجاب کند به کار بردن زور واجب است. شما خیال کرده اید همه چیز را باید فردی کنید. خیال کرده اید مردم اگر منافع چیزی را بدانند از آن پیروی می کنند. مگر مردم منافع کمربند ایمنی را نمی دانند که تا چشم پلیس و دوربین را دور می بینند بازش می کنند؟ مگر خبر از ارزش کلاه کاسکت و ماسک و بیمه و ... ندارند که تا زور نیامد زیر بارش نرفتند؟ مگر کسی بهتر از یک سیگاری یا معتاد به مواد مخدر و الکل مضرات سیگار و مواد مخدر و الکل را می داند؟ خیر. مردم عموما کارهایی را با اصرار انجام می دهند که می دانند غلط است. پس اقناع بی معنی است.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      10 2
      امنیت وفرهنگ وقانون در هم تنیده هستند.غصه نخور!
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 2
      امنیت وفرهنگ وقانون در هم تنیده هستند.غصه نخور!
    • GB ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 2
      حاکمیت دین
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    32 32
    درود بر گشت ارشاد من یه پسر مجردم. قطعا بی حجابی خانم ها و دخترها باید به نفع من پسر باشه اما با افتخار اعلام میکنم موافق گشت ارشاد ام چرا که به جامعه و خانواده آرامش روانی میده و میتوانم به راحتی در جامعه فعالیت کنم و طبعا این به نفع خود دختر ها هم هست اما من نظرم رو به عنوان یه پسر گفتم
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      12 23
      پسر خوب کسی نمیگه خانم ها لخت بیان بیرون، میگن روسری و حجاب اختیاریه، نه اینکه حکومت تبلیغ لخت بودن رو بکنه، شما هم برا اینکه منحرف نشی بهتره سرت همیشه پایین باشه ، نه اینکه اختیار دیگران در راستای اراده ضعیفت باشه
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      9 12
      گرمی زیاد نخور.
    • هه IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      9 19
      تومعلومه ادم بی ایمان هستی اگه ایمان داشته باشی پس نباید این چیزاروت اثربذاره بعدشم امثال تواین مملکتو به گند کشیدن
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      10 14
      بیماری چیزی هستی ؟
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 19
      راحت باش دروغ شاخو دم نداره
    • به ۰۲:۱۲ IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      8 3
      دیکتاتور تر از از امثال شما زنان بی حجاب در دنیا نیست. ما جلوه گری می کنیم. تو کور شو. ما بیماری را پخش می کنیم. تو مریض نشو. ما گناه را ترویج می کنیم تو گناه نکن.... اما این یکی دیگر نمی شود. چون سکوت در مقابل گناه خودش گناهی است بزرگتر.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 3
      مردم قلبا با شما هستن،ای عزیز دل. فریب این نظرات گروهک ها و کینه و عقیده ها رو نخور! اینا خودش سرتاپا پر از گناه هستن!.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      33 6
      اتفاقا این یک پسر مجرد سالم و آگاهه که این حرف رو میزنه وگرنه مریض هاش و جاهلاش هیچ وقت از حجاب داشتن حمایت نمیکنند. ضمنا اونی که میگه روسری اختیاری باشه ولی لخت بودن نه. چطوری میخوای حد نداشتن حجاب رو کنترل کنی؟؟؟ شاید یکی مث تو بگه شلوار و بلوز هم اختیاری مینی ژوپ هم اختیاری!! لابد باز میخوای گشت ارشاد بذاری طرف لخت نشه فقط سرلخت باشه!!!! واقعا حرف بی منطق سر و ته نداره...
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      11 2
      آفرین.مردهای مریض هستند که دوست دارند درجامعه مفت وارزان وبی دردسر از دیدن خانمهای بدحجاب وبی حجاب رنگارنگ،لذت ببرند.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      5 3
      من هم یک خانمم،به شدت از زنها ودختران آرایش کرده وکم حجاب وکه خلأ عاطفی دارند،متنفرم، زندگی بقیه خانواده ها رو تلخ کردن، همیشه نفرین خانم های دیگه پشت سرشان هست
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      2 0
      ۰۲:۱۲ سرش را پایین بیندازد که ساقهای ... را می بیند. یعنی یک راه دررو نگذاشتین برای مردان
  • قادر شاچری غیزانیه IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    22 9
    آزادی در حجاب مانند این است که من در خیابان پشت فرمان باشم و باسرعت بالایی رانندگی کنم، ماشین من هست اختیارش هم دارم،،، آیا این کار منطقی است، حتما خیر چون به ضرر مردم هست و ممکن است برای کسی اتفاقی بیفتد ، پس بد حجابی باعث میشود بنیان خانواده از هم بپاشد و ضررش بصورت نامحسوس کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.اسلام دین کاملی است و هیچ کسی تو دنیا نمی تواند ازش ایرادی بگیرد...
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 2
      اتفاقا کی گفته با سرعت رفتن حتما خطر دارد؟ چون ترمز داری و چشم داری و جلو را می بینی با سرعت کم هم در جای خودش خطر دارد ولی جالب هست برای سرعت بالا جریمه وجود دارد اما وقتی بی حجاب شوید باعث نفوذ در ذهن ها می شوید برای کارهای فساد و دیگران را هم تقلید گر می کنید برای بی حجاب شدن چون رفتار اجتماعی هست و بعد هم در بی حجابی باقی نمی ماند می روید رو فازهای بعدی خراب کردن زندگی ها
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 1
      مثل رانندگی نیست، بدتر از اونه! یک سدی که پشتش پر از ابه،به اندازه بزرگ ترین کوه دنیا! که اگر ازاد بشه! هرچی جلو روش باشه رو جارو میکنه با خودش میبره!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      2 1
      قیاس مع الفارغ،الان همسر برادر اسد و پوتین هم بی حجابند پس حتما کشورشون آره دیگه!
    • GB ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 1
      خب برای هیچکس توی دنیا بیحجابی اینی که شما گفتی نیست و اصلا مشکل و مسئله ای نیست و آسیبی به کسی نمیرسونه.
  • جمال IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    12 12
    تجربه اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیای اسلام و بیشترین جمعیت که حجاب آزاد می باشه ولی هشتاددرصد زنان محجبه هستند دنبال کنید
    • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      5 8
      همون اندونزی انواع فساد هارو داره پس بیخود نگو
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      17 3
      تجربه اندونزی و مالزی و ترکیه و... نشان می دهد که الان فحشا به معضل شماره اول کشوشان نبدیل شده و به خصوص مردان استرالیایی زیاد برای تفریح به آن کشورها می آیند. کی می خواهید بفهمید کشوری که احکام اسلام بر آن حاکم نیست اسلامی نیست؟ کشورهای سکولار و دین فردی شده و مسخ شده را برای ما الگو می کنید؟
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 1
      شنیدم البته خودم ندیدم می‌گویند برخی از آن ها روزها روسری سر می کنند و شب ها ....
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      به به ! چه جالب!
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 3
      برای اندونزی هم،مثل ایران روزانه 116ماهواره خارجی،برنامه مخصوص پخش میکنه؟مصی داره که از سیا پول بگیره برای برداشتن روسری وحیای زن ایرانی روزانه برنامه ریزی وتبلیغ کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!این جنگ دشمن بر علیه فرهنگ حیای ایرانی است.
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      اگه اندونزی بزرگترین اقتصاد کشورهای اسلامی رو داره لااقل یک قلم جنس توی خونه هامون باید مال اندونزی بود. هست؟ نه. رتبه بندی اقتصادی جهان دست یهودی هاست هرکی نوکرش باشه پهلوان پنبه میسازه ازش و مطرحش می کنه
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    12 15
    حجاب اجباری موافق دین و انسانیت نیست بلکه توهین به مقام انسانیت است و گشت ارعاب توهین به ایرانی هاست
    • محمد IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 5
      بیا پایین سرم درد گرفت اون اسلام آمریکایی که تو ازش دم میزنی آره موافق نیست همون اسلام آمریکایی موافق همجنس‌بازی هم هست اتفاقا دلیل اصلی حجاب حفظ مقام انسانیت است وگرنه انسانیت شما همون توحش و حیوان بودن است که شکل مدرن گرفته
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      19 4
      عیبی ندارد. با منطق تو اصل وجود پلیس توهین است. والا چرا مردم اصلا کسی به زور بر آنها نظارت کند که قانون اجرا کنند؟ درد شما البته فقط با خود خدا است. شیطان پرستی شاخ و دم ندارد. انسان از نظر شما حیوانی است آزاد. بنده هر چیز است جز خدا.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 3
      حجاب اجبار در کشور مسیحی ظلم است! چون نمیشه مسلمان بری مسیحی نسخه بپیچه. اما خوب در کشور اسلامی حق مسلمه. در دین اجبار نیست،منتها قبل از ورود به دین، اما اگر کسی اومد تویه دین و باز خواست مثل دور جاهلیتش علنا! (نه در خلوتش) احکامی از احکام دین رو جعل کنه! بگه دلم میخواد و خدا دروغه میگه! چه ضد نماز باشه! چه ضد انفاق و زکات باشه! چه ضد مسجد باشه! و هر حکم واجب که در قران امده باشه! مسلمان وظیفه دارن باهش بجنکن! و تسلیمش کن! بله بله، جنگیدن،به مفهموم این هست،اگر با گل دادن بهش مشکلش حل میشه،خوب چه عالی! اگر با کادو و هدیه و صحبت درست میشه،فوق العاده عالی! اما اگر کماکان علاقه داره کفریجات و عادت ها کفار و مشرکین رو بیاره در کشور ما علنا ا جرایی کن،وظیفه مسلمان هست،که باهش مبارزه کن! و سرجاش بنشانن!
  • نقی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    20 20
    حجاب باید اختیاری باشد، حجاب، نه از اصول دین هست و نه از فروع دین! در ضمن شرایط زمانه را هم باید در نظر داشت و حکم اختیاری بودن حجاب صادر شود.
    • ماجد IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 3
      وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیوبِهِنَّ وَ لا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکتْ أَیمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یظْهَرُوا عَلی عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیعْلَمَ ما یخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعاً أَیهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ[9]؛
    • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      3 4
      چشم الان حکمش میزنم!
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      12 8
      مبارزه با رشوه هم نه جزو اصول دین است نه فروع دین. مواد مخدر هم نه جزو اصول دین است و نه فروع دین و... همه را آزاد کنید. البته حجاب ذیل اصول دین است. یعنی حاکمیت خدا بر جامعه. یعنی توحید. کسی که حکومت خدا را نپذیرد حق زندگی در جامعه اسلامی را ندارد. حلال و حرام محمد صلی الله علیه و آله هم تا ابد حلال و حرام می می ماند و غیر قابل تغییر است. این حکم مستقیم قرآن است و جای تفسیر ندارد.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      15 3
      ما هم بلد هستیم بسیاری از قوانین فعلی که دنیایی هست و داری اجرا می دهی را برای شما بگوییم که نبودنش هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند ولی برای آن هیچ چیزی نمی گویید میدانی چرا چون شست و شوی مغزی شدی برای بی حجاب و نگاهت به بی حجاب شدن دنیا هست
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 5
      فتوایی از آیت الله نقی!!!! چرا تو کاری که تخصص نداری و درسشو نخوندی نظر میدی نقی جان؟؟؟ خوبه منم که دکتر نیستم بیام بیماری هاتو با نسخه خودم درمون کنم؟؟؟
    • احسان معتمدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 1
      ساکت شو
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    7 9
    نکته ای که در مورد قوانین پوشش در غرب هست اینه که این قوانین مربوط به مکان خاص هست مثلن در جشن ها و مهمانی ها یا ادارات و مدارس ولی در خیابان ها پوشش آزاد هست در عمده کشورهای غربی بجز فرانسه همینطوره
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      2 3
      در آنجا در پوشش حد خاصی را نمی توانی بیشتر کنی و بی حجاب تر شوی و مکان عمومی و.. هم ندارد
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 2
      زدن پوشیه ممنوع است.در ضمن لباس شنای مخصوص زنان مسلمان که به جای بیکینی در سواحل فرانسه پوشیده بودند،ممنوع شده.مشرق گزارش اون رو دوباره منتشرکن.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    12 19
    مشرقی ها دخترها دخترای 20 سال پیش نیستن ، پاش بیوفته پاره پوره تون میکنن
    • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      19 4
      تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود!
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      10 3
      بله بالاخره وقی خاتمی نسلی را به فساد کشید هدفش آمدن نسل شیطان پرست بود. برای جنگ آماده ایم.
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 11
    همه خانمها خواهران ومادران خودمان هستند وباید حجاب رادرعرف جامعه رعایت کنند که درمرحله اول به نفع خودشان است و نیازی به گشت ارشاد نیست وبا تبلیغات وفرهنگ سازی شدنی است وبگیرو ببند وضعیت را آشفته تر خواهد کردوبی حجابی اقتصادی ولنگاری آن ازبی حجابی خانمها عریان تر است که باید جلوی آن گرفته شود.همه باید توجه کنند .افلاطون فرموده است آزادی که افسارگسیخته شد دیکتاتوری نزدیک است وتجربه نشان داده است که بعد ازدیکتاتوری سقوط حتمی است .
  • ناشناس IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    7 8
    بی حجابی و فساد ناشی از اون خانواده های ایرانی رو داره متلاشی میکنه، فقط به گشت ارشاد اکتفا نکنید
    • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      5 3
      خانواده های ایران رو اول اقتصاد بعد قوانین غلط و بعد فقر فرهنگی نابود میکنه!!
    • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      8 5
      خانواده های ایران رو اول اقتصاد بعد قوانین غلط و بعد فقر فرهنگی نابود میکنه!!
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    11 12
    خیلی خوب کاری میکنندجلوی بی حجابها رومیگیرندوالبته خیلی کمه بایدچندتاشون رو حتی اعدام هم بکنند
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      9 4
      بله سردسته ها قطعا باید اعدام بشن.به کسی که فساد رو گسترش میده و عمومش میکنه! (حالا هرکدام از گناهان کبیره باشه) ،اگر عمومی شدن زیاد باشه،بهش میگن مفسد روی زمین! و حکم هم اعدامه.مثلا علی نژاد حکمش اعدامه. به هر حال انسان باید باهشون باشه! اینا کاملا دارند چرند میگن! مثلا حتا یک نفر هم در کشور دزدی کنه! تبدیل به کوهش میکن! و میگن این تقصیر اسلام و ..! یعنی دارن یک دیدگاه آرمانی محض و 100 درصد! که هرگز و هیچ وقت روی زمین نبوده! مگر اون اویل بشریت که چند نفر بودن! با کمک پیامبران. میخوان بگن ما انجام بدیم.!
  • ایلیا IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    13 9
    خیلی مسخرست ،غربی ها باید واسه فرهنگ عریان خودشون که سفارش شده هیچ شریعت آسمانی نیست کلی هزینه صدور فرهنگی بکنن و یه عده غرب پرست از پاپ کاتولیک تر هم مرتب تو آسیاب اونا آب بریزن...اما تو یه کشور مسلمون که احکامشو از قرآن خدا و سنت پیامبرش میگیره باید یه حجاب منطقی هم مشکل داشته باشه....اصلا چرا اونا نباید فرهنگ مارو بگیرند،چرا فقط در مقوله فرهنگ تسلیم یه جاده یه طرفه شدیم....البته مسلمه که هنجارها،ارزشها و اولویت های افراد غربزده ،بعلت تهاجم فرهنگی کاملا تغییر کرده و به نوعی پیاده نظام واقعی تفکر غربی در ایران هستن...
  • ایلیا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    3 7
    #حجاب منطقی ایرانی اسلامی
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    6 15
    به جای حجاب اجباری رفاه را اجباری کنید شمایی که نفس مردم را بریدید
    • محمد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      6 2
      رفاه رو برو از حسن کلید بگیر اون موقع قر کمر می‌دادی فکرش باید می‌کردی
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      10 2
      لابد برای همین مردم مرفه بالاشهری بشدت محجبه و چادری هستند. نه؟
  • ماجد IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    14 6
    بدون حجاب بودن چه فوایدی داره ؟فرضا بی حجاب بشیم که چه بشه مثلا ؟خشونت کم بشه ؟ زن آزاری کم بشه ؟ تعرض کم بشه ؟به مریخ سفر کنیم ؟ یا کهکشان اندرومدا رو تصرف کنیم ؟ الحمد لله الذی جعل اعدانا من اغبیا
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      10 4
      هدف آنها مبارزه سیستماتیک با اصل حاکمیت دین است. همینکه دین از حکومت کنار رفت خود به خود بقیه چیزها هم می آید.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      4 2
      فواید که خیلی زیاد داره! ارازل اوباش ها، با کمترین هزینه به زن و دخترها مردم دسترسی پیدا میکن! به زودی خانه ها ... برای ارتباطشون محیا میکن! زورگیری ها جنسی بشدت بالا خواهد رفت! تجاوز به کودکان افزایش پیدا خواهد کرد! و همچنین امار گزارش تجاوز جنسی نیز بشدت کاهش پیدا خواهد کرد! چرا که هرکس اتو از اون یکی داره! بخواد گزارش بده! خودشم میره زندان(!) دوباره بر میگیریدم به دوره جاهلیت ! شب ها و روز در حال پریدن در خونه ها برای بدست اوردن ..! هرکس زورش بیشتر تعداد ... بیشتر!. جنگ و خونریزی روی زمین بشدت افزایش پیدا خواهد کرد! چرا که بی حجاب ها ما،کافر نیستن! بلکه منافق هستن! (البته منافق کافر است) امامنافق چرکی تر از کافر است! و هیچ کس و هیچ چیز جزء خود شخص نمی شناسند! و کثیف ترین کارها رو انجام میده! و تمام گناهان که قبلا در خلوت انجام میدن و مخفیانه بهش دست پیدا میکن! رو میارن در سطح جامعه انجام میدن!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      13 2
      آفرین. یکی از بهترین کامنت ها همین بود. منم همش میگم بی حجاب بشیم کدوم مشکل کشور حل میشه؟؟؟ تازه کلی مشکلات تازه هم ممکنه ایجاد بشه. در هر جای دنیا اگر کسی به متراز لباسش اضافه کرده هیچ اتفاق بدی نیفتاده نه از عقلش کم شده نه از پولش نه از سلامتیش.
    • GB ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 2
      مراکزی که لباسها رو طراحی میکنن باید ساماندهی بشن
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 0
    متاسفانه امروز حجاب بجای یک موضوع مستقل، در وابستگی به سایر موضوعات داره قرار می‌گیره بدین معنی که بجای منطق، لجبازی اساس کار شده و وقتی لجبازی پیش بیاد دیگه با صحبت حل نمی‌شه که نتیجه آن درگیری و جنجال هست که باز بی نتیجه خواهد ماند و ضررش بیشتر است. اول حکومت باید نارضایتی های اقتصادی رو برطرف کنه تا لجبازی ها یا بهانه ها کاسته بشه سپس با فراهم کردن مسکن و شغل راه رو برای ازدواج جوانان فراهم کنه و اط طریق تشکیل خانواده و سایر رفتار های فرهنگی به مرور وضعیت حجاب بهبود پیدا کنه. وضعیت حال حجاب قصه یک سال یا چهار سال نیست که با رفتار ها و گشت های هفتگی درست بشه.
  • DE ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    6 3
    بنظر بنده حجاب رو نباید به چادر محدود کرد. تا دهه ی هشتاد حجابها خوب بود . مانتوها هم بلند و جلو بسته و نسبتا گشاد بودن . اما الان مانتوهای جلو باز که با بلوز و شلوار تنگ پوشیده میشن جالب نیستن . برا من عجیبه تو این گرما مانتو جلو باز که بهرحال باید همراه با بلوز پوشیده بشن که گرمتر از مانتوهای مدل قدیم هست آقایان هم موظفند رعایت کنن طبق فرمایش قرآن کریم که در سوره نور در این رابطه می‌فرماید: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ. به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند که این براى آنان پاکیزه‌‏تر است زیرا خدا به آن‌چه مى‏‌کنند آگاه است». همینطور رعایت لباس پوشیدن مناسب برای آقایان چون داشتن حجاب فقط مخصوص خانمها نیست.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      اتفاقا مشکل از انجایی اغاز شد که حجاب را به چادر منحصر نکردن. چون چادر حریمش مشخص است اما مانتو یک روز دگمه ندارد یک روز استین ندارد یک روز کوتاه است یک روز نازک و بدن نماست روز دیگر تنگ و چسبان
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 1
    با روسری
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 1
    چند روز دیگر نوانستم رویکردهای زشت تو را تماشا کنم و رفتم. حالا دوباره آمدم می بینم وضع بدتر است. یعنی نمی فهمی استدلال و دلیل آوردن برای حجاب یعنی اجازه تشکیک در آن؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      1 5
      شک مقدمه یقینه... ای کاش این گفت و گو ها از سال ها قبل رواج داشت. اتفاقا منطق اسلام داشتن کرسی های آزاد اندیشیه. از چی میترسیم؟ اتفاقا یک روی مثبت بحث داغ حجاب و بی حجابی این روزها همینه که این واجب الهی فراموش نشه .
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 4
    جلوگیری و دخالت مقامات کشور ظروریه
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    3 2
    نماز واجب تره یا حجاب؟
    • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      3 2
      مثل اینکه بپرسی روزه واجب تره یا نماز جفت آن ها دستور خداست انجام ندی حق الله به گردنته و خودت می‌دونی و خدا ولی اگر دیگران تشویق کنی یا برای دیگران تعریف کنی در حکم حق الناس است و باهاش برخورد میشه
    • ایرانی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 2
      غذا واجب تره یا آب یا لباس؟!! خدا شفات بده
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      3 2
      در مذهب تشیع قیاس نداریم. فقط در زمان های بحرانی مهم و اهم داریم. و این یعنی هر حکمی در جای خودش باید اجرا بشه.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    3 1
    یعنی تو بقیه کشور های اسلامی که حجاب اجبار نیست؟؟؟
  • مرتضی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    7 6
    چرا شما از اجبار بی حجابی در فرانسه ایراد میگیرید
    • ایرانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      3 2
      عفت از فطرت انسان سرچشمه میگیرد اگر بچه داشته باشید حتماَ دیده اید که بچه وقتی کم کم خوب و بد را متوجه میشود از اینکه پیش دیگران لخت باشد خجالت میکشد و معذب است پس یک امر فطری است که خدا برای رشد جامعه و جلوگیری از ترویج و توسعه فحشا و بی عفتی در وجود انسان گذاشته پس کسانی که در مقابل این فطرت قرار میگیرند در اشتباه هستند نه کسانی که میخواهند آنرا در جامعه نهادینه کنند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      چه استدلالی؟ مثل این می ماند که طرف بگوید شما چرا از اجبار فرد به دزدی در فرانسه ایراد می گیرید
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    2 2
    بهترین راه برای دختران و مادران ایران
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    2 2
    بهترین راه
  • کارشناس IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    6 3
    بی حیایی اصلا خوب نیست
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    1 2
    دولت اول از همه باید ب فروشگاه های لباس یه سری بزنه اونجارو درست کنن بقیه اش درست میشه. مگه روحانی چیکار کرد؟؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    خنثی شدن خنثی هم زن ومردنداره
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    2 4
    من یه نطری دارم شاید خنده دار باشه ولی دوست دارم اگر هم خندید ولی لااقل به ان دقیق فکر کنید به نطر من با حرکتهای دوستانه و صمیمی بهتر میشود ادمها رو نصیحت کرد به نطر من ما به جای موعطه کردن در مسجدها و اتاقهای کلاب هوس و یا سخنرانی کردن در مدارس و جاهای دیگر به میان مردم بیایند به نطر من بهترین کار اینست که کسانی که دوست دارند در این عرصه کمک کنند بیایند و به عنوان راننده تاکسی و بخصوص تاکسی های اینترنتی کارکنند معمولا 90 درصد خانمها این روزها از این تاکسی های اینترنتی استفاده میکنند به عنوان راننده کارکنند و وقتی خانمی حجاب خوبی نداشت خیلی محترمانه و با روی خوش و با خنده و باصبر در طول مسیر با اینها صحبت کنند و متقاعد شان کنند که حجاب چیز خوبی است
  • GB ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    2 3
    مافیایی خانوادگی که مدیریت رسانه ها را بر عهده دارد
  • کاوه IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    2 3
    استدلالات مهندسی شده و خوش آب و رنگ بدون در نظر گرفتن جرئیات.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 2
    کاسبی ونان حلال راستی بهداشت پاکی و......باید ازاد باشد هرکس خواست عمل کند وهرکس نخواست عمل نکند
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      عجب!!!
  • FR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    بهترین حجاب
  • FR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 4
    چرا دختر اقای روحانی در اتریش حجاب را رعایت نمیکند ؟ مگر انها نباید مانند فائزه چادری باشند ؟ 😇😊🧐🤨
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس