ایران روسیه

نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیش از نیمی از روس‌ها طرفدار تقویت روابط سیاسی و نظامی با ایران هستند.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحلیل استراتژی‌ها و فناوری‌ها (CAST) از پورتال SuperJob نشان داد بیش از نیمی از روس‌ها طرفدار تقویت روابط سیاسی با ایران و همچنین ۵۰ درصد آن‌ها خواستار توسعه همکاری‌های نظامی و صنایع دفاعی با ایران هستند.

این نظرسنجی از ۱۴ تا ۱۸ ژوئیه (۲۳ تا ۲۷ تیرماه) و در آستانه سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران انجام شد. در مجموع ۱۶۰۰ فرد بالای ۱۸ سال از تمام مناطق روسیه در این نظرسنجی شرکت کردند.

در پاسخ به این سوال که «آیا به نظر شما روسیه نیاز به توسعه بیشتر همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی با ایران دارد؟» ۵۰ درصد پاسخ مثبت، ۱۵ درصد پاسخ منفی، و به نظر ۳۵ درصد پاسخ دادن به این سوال دشوار بود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در حالی که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از تقویت روابط سیاسی با ایران دفاع کردند، ۱۲ درصد آن را مهم نمی‌دانستند و ۳۴ درصد پاسخ دادن به آن را دشوار می‌دانستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۷ درصد از روس‌ها مطالعه و استفاده از تجربه ایران برای مقابله با فشار تحریم‌های غرب را ضروری می‌دانند. همچنین ۴۲ درصد از روس‌ها ایران را کشور دوست می‌دانند.

سه‌شنبه هفته گذشته کرملین تایید کرد که پوتین ۱۹ ژوئیه (امروز) برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران با همتای ترکیه‌ای و ایرانی خود، به تهران سفر می‌کند. «یوری اوشاکوف» دستیار کرملین با بیان این که روسیه و ایران برنامه‌هایی برای رساندن روابط خود به سطح مشارکت استراتژیک دارند، افزود که یک توافق جدید در حال آماده‌سازی است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    6 28
    ولی فکر نکنم مردم ایران زیاد خوشش بیاد
    • مجید IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      23 2
      بله کسانی که کشتار نیمی از جمعیت ایران توسط انگلیس خبیث برایشان مهم نیست و از جنگ تحمیلی و کودتا و ...آمریکا راحت عبور میکنند و فرق روسیه تزاری و و شوروی کمونیستی و روسیه امروز را نمی فهمند
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      17 0
      اولا نوشته بیش از 50% مردم روسیه موافقن، احتمالأ تو ایران هم همین درصد موافق باشن ولی اگر این قرارداد ها و گسترش روابط باعث بهبود وضع اقتصادی کشور بشه در صد موافقین خیلی بالا خواهد رفت. من خودم موافق هستم و خیلی امیدوارم که نتایج خوبی برای هر دو طرف داشته باشه.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      نه مردم ایران شناخت درستی از روسیه دارن نه مردم روسیه از ایران . اونا که افتضاح نااشنا هستن . اینو در مستند ثریا ازروسیه فهمیدم که مردمش فرق ایران و عراق رو نمیدونستن
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 21
    و عمده ايراني ها مخالف.هنوز داغ زخم هايي كه روسيه پليد بر پيكر ايران عزيز زده است تازه است!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      18 2
      و اکثر ایرانیها موافق!! هنوز داغ زخمهایی که انگلیس با کشتار 9 میلیون نفر و یانکی‌های گاوچرون تروریست با هدف قراردادن عمدی پرواز 655 ایران، کمک به صدام، تحریم‌های ظالمانه و..... بر پیکر ایران عزیز زده اند تازه است!!!!
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      روسیه ی تزاری میدانید چی بود مثل دوران ستم شاهی بود
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      مابارژیم اپارتایدادمکش پایه وفساد اورصهیونیست وسیاستهای فاسد وجنگ افروزانه ی کاخ سفیدمخالفیم. بقیه یا خوب یا خاکستری هستند
    • فرهاد IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      آمریکای نایس چی؟ انگلیس نایس چی؟
    • سعید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      نظرهای مخالفتو ببین و دهنتو ببند. بخدا اگه حرفت از وطن پرستی بود باهات مخالفت نمیکردم ولی حرفت بخاطر تشنگیه نوکری آمریکاس .
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    17 1
    این آسمان ریسمان بافتن ها هم یک نوع زخم زدن به ایران و روابط رو به گسترش منطقه ای میباشد! روسیه تزاری ۱۰۰ سال پیش غلطی کرده آن هم از بی لیاقتی رضاشاه خائن بود و امروز ایران ایران آن دوران نیست. امروز حرف ایران است که در منطقه به کرسی مینشیند دیگران چه بخواهند و چه نخواهند.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 1
    به عنوان یک ایرانی بین بد وبد تر روسیه را انتخاب میکنم.چون سابقه آنگلو ساکسونها در ایران خیلی سیاه منفور میباشد
  • اگاه IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    7 0
    انقدر نمیفهمن کل جبهه غرب دشمن انها هستن اگر زورشون برسه روسیه را متلاشي میکنن باید از خداشون باشه کشوری مثل ایران در کنارشون باش
  • مسلمان IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    2 11
    دقیقا بر عکس ایرانی ها که ۹۵٪ ایرانی ها خواهان پایان استعمار روس هستند
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 2
      دقيقأ مثل ایرانیها که 98% خواهان قطع رابطهٔ همیشگی با کشورهای غربی بخصوص یانکی‌های گاوچرون تروریست هستند!!!!
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      ایرانی های کدوم دوره رو شما میگید دوره ی جنگ جهانی اول تزاری یادوم شوروی
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 0
    بحث برجامی که اجرا نشده نقضی بود در سیاست اشتباه ایران و از همان زمان مشخص شد ادامه آن به معنی بازی دادن و فریب و هدایت ایران بسمت اهداف از پیش تعیین شده صهیونیست ها و غرب و قرار گرفتن در تنگنای انزوا و تهاجم همه جانبه بر علیه او. فی الحال خدا را شکر که حداقل روسیه و چین با تحریم های غرب با ما همدرد شدند تا فرصتی برای بخود آمدن و تجدید سیاست های غلط گذشته خود پیدا کنیم و دشمنان قسم خورده، دوستان جاه طلب و رقیب، دشمنان دوست نما و مرتجعین بویژه منافقین را بهتر بشناسیم و در مراودات بعدی آنها را در استراتژی های پایدار تنها تکیه گاه مسلم و مستحکم خود قرار ندهیم.
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    روسیه امروز دیگه روسیه تزاری نیست بلکه در جبهه مقابل آمریکا ودرجهت اهداف ومنافع ماست واستعمار گر نیست پس بایدباان روابط عالی داشته باشیم برای شکستن تحریم‌ها ولی آمریکا هنوز بزرگترین دشمن وقدرت استعمارگر جهان است و40 سال ماراتحریم کزده وبامامیجنگد چرابرخی خودرابه نفهمی می‌زنند ازغربگداییشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس