کوثری

نماینده تهران در مجلس گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند به برجام بازگردند ولی هیچ تعهد و تضمینی نمی‌خواهند بدهند، اما ما می‌گوئیم ما تخلف نکرده‌ایم، این شما بودید که تعهدات خود را زیر پا گذاشته‌اید.

به گزارش مشرق، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: سیاست نظام این است که تیم مذاکره کننده،  برخواسته های به حق ملت ایران مقتدرانه پافشاری کند. 

وی افزود: به هیچ عنوان نمی توان قبول کرد سپاه که حافظ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است و در کنار ارتش و نیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند، تحریم باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تحریم ها باید کاملا برداشته شود، گفت: اگر آمریکایی ها بخواهند تحریم ها را به صورت موردی بردارند به تعهداتشان عمل نکرده‌اند، بنابراین به خاطر این موضوع مسائلی را مطرح می کنند در صورتی که اصلا چنین چیزی صحیح نیست.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره سپاه تاکید کرد: این مسائل حرفهای بی ربط است و چون می خواهند سپاه را به گونه‌ای در بین مردم جلوه دهند که مانع از توافق است چنین مطالبی را مطرح می کنند و هیچ کدام از این ادعاهای آمریکا صحت ندارد.

کوثری با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در باره اینکه سپاه مانع از رسیدن به توافق است، گفت: این مسائل بهانه آمریکایی هاست، حضرت امام چندین سال پیش فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است؛ زمانی که این حرف زده شد برجامی هم  وجود نداشت پس چرا حضرت امام از چنین تعبیری استفاده کردند؟ معمار کبیر انقلاب، مردم آمریکا را شیطان بزرگ نخواندند بلکه سیاستمداران آنها را با چنین صفتی خطاب کردند و در رأس سیاستمداران آمریکایی هم رئیس جمهورشان است، هر رئیس جمهوری در آمریکا روی کار بیاید نقش شیطان را بازی می کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بایدن هم یکی از روسای جمهور آمریکا و آلت دست کارتل های بزرگ دنیاست، بنابراین به راحتی دروغ می گوید به همین دلیل مطالبی که تحت این عنوان مطرح می کنند دروغ است. آمریکایی ها با ابزار رسانه تلاش می‌کنند مطالب خلاف واقعشان را به مخاطبین القا کنند.

کوثری گفت: مردم در چهل سال گذشته متوجه دروغ های این ها شده اند ولی با این حال کارِ شیطان دروغگویی و اختلاف افکنی است؛ انگلیس ها از ۲۰۰ سال قبل می گفتند اختلاف بیانداز و حکومت کن، در همه کشورها این کار را انجام می دهند از جمله کشورهایی مثل ایران که دارای استقلالی ستودنی است.

وی با بیان اینکه آمریکا تضمین ندادنش را به واسطه اتهاماتی که به سپاه می زند، پنهان می‌کند، تصریح کرد: ما میگوئیم اولاً باید تضمین دائمی داده شود ثانیاً اگر تضمین دائمی داده نمی شود حداقل برای دولت بایدن که دو سال تا انتهای آن مانده است باید تضمینی بدهند اما زیر بار این تعهدات نمی روند چرا که خودشان را هنوز ابرقدرت می دانند.

نماینده مردم تهران تشریح کرد: دوران ابرقدرتی آمریکا تمام شده است چرا که حتی توان حمایت از کشورهای حامی خودشان را هم ندارند، همه شاهد بودیم که در ماجرای اوکراین آمریکایی‌ها به چه شکلی با متحداشان برخورد کردند، تنها زمانی که تحت فشار قرار گرفتند حاضر شدند قدری کمک تسلیحاتی به اوکراین کنند.

کوثری با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: بلافاصله پس از توافق برجام از فردو بازدید کردیم؛ دولت یازدهم خیلی سریع تعداد زیادی از سانتریفیوژها را جمع آوری کرد. این مسائل در تعهدات ما در برجام بود اما بعد از آن که ترامپ با قلدری از برجام خارج شد با پررویی مدعی می‌شوند ایران عامل اختلال در برجام بوده است در حالی که آمریکا از برجام خارج شده است و در عین پای‌بندی به تعهداتش، باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت گرفتن تضمین از آمریکایی ها، گفت: خیلی صبر کردیم تا آمریکایی ها به تعهداتشان عمل کنند ولی نه تنها هیچ اقدامی انجام ندادند بلکه با قلدری از توافق خارج شدند.

کوثری تصریح کرد: آمریکایی ها می خواهند به برجام برگردند ولی هیچ تعهد و تضمینی نمی خواهند بدهند ما می‌گوئیم ما تخلف نکرده‌ایم، این شما بودید که تعهداتان را زیر پا گذاشته‌اید به همین دلیل باید تعهد بدهید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امین IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    4 2
    آقا این برجام از اول اشتباه یا بهتر بگم غلط بود و ادامه آن غلطتر ،، چرا این مسئولین بی تدبیر به ادامه یک تجربه اشتباه اسرار می ورزند؟؟؟ به خدا به پیر به پیغمبر هدف امریکا ، این چیزی که میگه نیست!!!! اختلاف ایران وغرب برحدود نیست بر موجودیت است !!!!! وبس.رسیدن به قدرت اتمی برای ایران از نون شب هم واجبتر است! دست از این برجام لعنتی بی سر انجام بر دارید
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      آقا امین ما اسراری به برجام نداریم ولی باید تا آنجا که امکان داره مطالبات حداقلی برجام را نقد کنیم تا زمان انقضای آن
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    6 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    با تضمین بدون تضمین برای آمریکا فرقی نمی کند آمریکا می خواهد به توافق هسته ای برگردد تا مکانیزم ماشه را در اختیار بگیرد چون می داند اروپا از ترس دستیابی ایران به بمب اتمی جرأت فعال کردن این مکانیزم را ندارد و از طرفی آمریکا امتیازات بالاتری از توافق هسته ای می خواهد که با فعال کردن مکانیزم ماشه محقق میشوند بهترین کار آن است نه اجازه بازگشت آمریکا به توافق داده شود و نه توافق هسته ای احیا شود در همین برزخ بماند
  • سیدمصیب IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    برجام یک ضرورت است برای کشور چون خودهزینه ی سنگینی برای رسیدن به آن پرداخت نمودیم اماهرچه می توانیم جنگ راازخودخورکنیم نخست ماازپشت پرده اطلاع نداریم امابقول معروف به اقتصادکشورگره نزنیم دوم خیلی باافکارعمومی بازینکنیم سوم مسئله بردبابردعملی شود بدین صورت بصورت پلکانی بااسرائیل مقایسه شود باکم یا یاد نمودن. امروزدراوکراین روسیه فقط غرب خصوصاً انگلیس رابااتم تهدیدنمود که همه دول غربی عقب نشستند ملت ای ات بمب های شیمیایی راهرگزفراموش نخواهند پس بازدارندگی یک ضرورت است ان شاء الله باصعه صدرپیروزی ازآن ملت ایران است
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    کل پروسه ی برجام یک برنامه دیزی دقیق و پلکانی هست...
  • علـی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    اگر تضمین نباشه میخوام صدسال سیاه برجامی وجود نداشته باشه. شما رو به‌خدا بیخیال برجام بشید وقت‌تون رو تلف نکنید تا حالا هم هرچی میخواسته بشه شده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    2 0
    متاسفانه مردم فکر می کنند که علت اصلی ناکامی برجام و مشکلات عدیده کشور سپاه است. سپاه باید رسما اعلام کند که بخشی از مذاکره برجام نیست و هیچ ادعایی ندارد
    • ترابیان IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 1
      افساد زلبان حقه باز ۸ سال با برجام کذایی شان مردم و کشور دا سر کار گذاشتن با وجود حق وتوی آمریکا هیچ گونه ضمانت اجرایی از آمریکا نمی توان گرفت چه برسد به اینکه ظریف بی سواد که معنی تعلیق با لغو را نمی داند می گفت امضای کری تضمین است لعنت بر جدو آباد افساد طلبان که هر وقت به قدرت رسیدن وجود نکبت شان جز ضرر و شر استفاده دیگری برای کشور نداشته
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      این نظر شما و کسانی که مغزشون را سپردن دست سقوط اینترنشنال و سایر شبکه های ... چون ما میدونین چی به چی هست و شیطان اصغر (اکبر سابق) را میشناسیم
  • سجاد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    برجام کاملن ناقص هست هیچ ضمانتی وجود نداره اونانمیتونن شرکت هاشونو مجبوربه سرمایه گذاری کنن اگرم بیان قراردادهای مینوسندکه تقی به توقی خورد برن بهترین تضمین اینه مجلس قوانینی رو تصویت کنه که عکسالعمل متناسب و مشخص شده به هرگونه کم کاریه دولت امریکا بده.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    تضمين بهتر از اين قطعنامه ٢١٣٢ سازمان ملل كه برجام تبديل شد به يك قانون بين المللی و ترامپ اومد زیرش زد،دیپلمات های کشور ما باید به طرف مقابل بگویند( ۵+۱)که به قوانین بین المللی احترام بگذارید و به برجام برگردنند،اینها قانون بین المللی رو زیر پا گذاشتن فردا هر تضمینی هم بدن هم زیر پا میزارن ،راه حل این است که خسارت های اقتصادی که دولت ترامپ ،که سبب خروجش از برجام بود ،طبق قوانین بین المللی به ایران پرداخت نمایند.
  • مردم IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 1
    توافق کنید قبلا هم تضمینی نبود از این بدبختی نجات پیدا کنیم
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 1
      بدبخت شما هستی چون هیچ نمیفهمی
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 1
      خب توافق قبلی که بقول خودت تضمینی هم نداشت چه گشایشی داشت بجز افرایش 700 تحریم دیگه؟!!!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 0
    این برجام حماقت محض است میخواهند بیاییند ماشه را اجرا کنند به جای برجام به اقتصاد کشاورزی علم ایتی صنعت برسید دست از تنبلی بردارید
  • Saeid IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    1 1
    خخخخخ به التماس افتادید ماشالله چون میدونید ترامپ بیاد چی میشه..
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 1
      آره ترامپ میاد دوباره تشکر می‌کنه که هواپیمای با سرنشینش را سرنگون نکردیم ...
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    غرب گراها را از مناصب کلیدی نظام حذف کنید ملت ایران نیاز به برجام ندارد.
    • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      سپاه یک حرکت انقلابی انجام داد البته دل خوشی از سپاه ندارم ولی گفت منافع مردم بخاطر ما نباید خراب شود بابت برجام این یک گذشت است پس اگر دولت ترامپ بیایید ما بدبخت هستیم دیگر مردم از گرسنگی می‌ریزند خیابان
  • روح اله IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    عمو ترامپ داره میاد دیوانه است جنون داره
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    باید همانند آنها با برجامی که فقط روی کاغذ وجود دارد بازی کرد تا زمان آن به انتها برسد مشخص است که غرب و امریکا از تحریم ها دست نخواهند کشید با برجام و یا بدون آن پس عمل به تعهداتی که طرف مقابل الزامی به تضمین تعهداتش نمی بیند ساده اندیشی و بی تدبیری است
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 0
    ماهیت انقلاب اسلامی و استکبار کاملا مشخص است واین دو با هم جمع نمیشود فقط نیاز به یک تدبیر عقلانی برای رسیدن به اهداف انقلاب هست که تاکنون هم تا حد زیادی محقق شده و انشاالله تا زوال کامل استکبار وایادی آنها ادامه خواهد داشت
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    0 1
    این خدانیامرزهای اصلاح طلبان معتقد بودند که دیگی که برای آمریکا نجوشد بزار سر .... بجوشد، و ملت را بیچاره کردند و خود هم به دَرک واصل شدند. اینها ادامه دهنده راه همان پهلوی بودند که نوکری را به استقلال ترجیح میدادند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس