کد خبر 1399502
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

در بین هزاران ارز دیجیتال موجود در بازار، برخی از این ارز ها دارای سابقه و اعتبار بسیاری در بین سرمایه گذاران هستند. یکی از این ارز های دیجیتال ریپل (XRP) است. ارز دیجیتال ریپل از زمان ظهور خود تا به الان پستی و بلندی های فراوانی را تجربه کرده است؛ همچنین این ارز دیجیتال از پروژه های هدفمند بازار است. ریپل در بازار ارز دیجیتال طرفداران خاص خود را دارد و همیشه سرمایه گذاران بسیاری در ایران و خارج، از خرید آن استقابل می کنند.

ریپل چیست؟

ریپل چیست؟

عموما زمانی که از ریپل یاد می شود، ذهن اکثریت افراد به سمت ارز دیجیتال آن می رود؛ اما باید دانست که ریپل تنها یک شرکت بزرگ در سانفرانسیسکو آمریکا است. فعالیت شرکت ریپل، ارائه خدمات مالی و پلتفرم های غیرمتمرکز به نهاد هایی نظیر بانک ها است. شرکت ریپل تا به الان موفق شده تا پروژه های هدفمند متعددی را به وجود بیاورد.

شرکت ریپل با ارائه این دسته از خدمات غیرمتمرکز موفق شده تا امکان مبادلات مالی بین المللی را به صورت سریع تر و امن ایجاد کند. همچنین باید دانست که بانک ها و مراکز مالی زیادی برای ارائه خدمات خود از پروژه های شرکت ریپل استفاده کرده اند. حال در این بین، ارز دیجیتال ریپل چیست؟

رمز ارز ریپل چیست؟

ارز دیجیتال ریپل یا همان XRP در واقع محصول یکی از پروژه های شرکت ریپل است. شرکت ریپل و پروژه مربوطه موفق شده اند با ارائه ارز دیجیتال ریپل امکان مبادلات مالی، سرمایه گذاری و همچنین معامله گری بر بستر شبکه بلاکچین را به وجود بیاورند. توکن XRP در سال 2013 روانه بازار ارز های دیجیتال شد و بر پایه اعتماد سازی فعالیت خود را آغاز کرد.

در تراکنش هایی که با استفاده از ارز دیجیتال ریپل انجام می شود، هیچ گونه خطری طرفین را تهدید نمی کند. هدف اصلی از ارائه ریپل این بود که واسطی غیرمتمرکز برای مبادلات مالی به وجود بیاید.

تفاوت بین بیتکوین و ریپل

ریپل موفق شده است تا یک شبکه پرداخت امن و غیرمتمرکز را برای موسسات مالی معتبر به وجود بیاورد. اما این هدف کاملا برخلاف خرید بیت کوین است. هدف اصلی بیت کوین، حذف رابط های معاملاتی نظیر بانک ها و همچنین ایجاد تراکنش های همتا همتا است. چنین روندی نشان می دهد که ریپل مخالف حضور بانک ها در معاملات نیست؛ بلکه تنها با تغییر یک سری کار ها می توان مزیت های بیشتری را به وجود آورد.

انتقال پول های کلان توسط بانک ها به صورت بین المللی، میانگین حدود 3 تا 7 روز زمان می برد؛ این به طوری است که فناوری بسیار پیشرفت کرده است و می توان از قابلیت های موجود در بهبود این وضعیت استفاده کرد. ریپل دقیقا چنین نگرشی را دارد. این شرکت اعتقاد دارد با ارائه محصولات غیرمتمرکز به بانک ها، می تواند مشکلات موجود را برای همیشه از بین برد.

ریپل چیست؟

آیا امکان استخراج ریپل وجود دارد؟

به طور کلی ریپل را نمی توان استخراج کرد. البته که ماینر های بسیاری با استخراج بیت کوین و اتریوم و تبدیل آن ها به XRP، بر روی ریپل سرمایه گذاری می کنند؛ اما امکان استخراج ریپل به صورت مستقیم وجود ندارد. الگوریتم ریپل به گونه ای نیست که با استفاده از ماینینگ به دست بیاید؛ بلکه شرکت ریپل وظیفه ارائه آن را برعهده دارد. دلایل دیگری نظیر پشتیبانی بانک ها از ریپل، باعث شده است تا امکان استخراج این ارز دیجیتال محبوب وجود نداشته باشد.

مهم ترین مزیت های ریپل

هر ارز دیجیتال دارای یک سری مزیت ها و معایب است؛ این مورد درباره ارز دیجیتال ریپل هم صدق می کند. هر چند که ریپل به عنوان یک ارز دیجیتال پرکاربرد، حتی در مقایسه با برخی از میم کوین ها هم دارای طرفداران کمتری است؛ اما مزیت های این ارز باعث شده تا جزو معتبر ترین و باسابقه ترین ارز های دیجیتال حاضر در بازار باشد. موارد زیر تعدادی از مزیت های مهم ریپل هستند:

  • به طور کامل غیرقابل جعل است.
  • این امکان وجود دارد که از ریپل به عنوان مترجم بین المللی ارز های دیگر استفاده کرد.
  • تراکنش های آن در طی چند ثانیه انجام می شوند.
  • امکان وام گرفتن با ریپل وجود دارد.
  • از آن جایی که ریپل را نمی توان استخراج کرد و از قبلا به وجود آمده است، دارای تورم هم نیست.
  • قابلیت اتصال ساده بر شبکه های پرداخت را دارد.

ریپل چیست؟

کیف پول های رمز ارز ریپل

از آن جایی که ریپل همیشه جزو گزینه های انتخابی بسیاری از سرمایه گذاران است، انتخاب کیف پول آن هم بسیار مهم می باشد. از همین رو قصد داریم تا در ادامه به معرفی بهترین کیف پول های رمز ارز XRP بپردازیم.

کیف پول Ledger

اگر قصد استفاده و خرید کیف پول های سخت افزاری را برای نگهداری ریپل دارید، ما به شما کیف پول Ledger را پیشنهاد می کنیم. این کیف پول از زیرساخت امنیتی بسیار عالی برای نگهداری سرمایه شما برخوردار است. در کنار ریپل، شما هر نوع ارز دیجیتال دیگری را هم در Ledger می توانید نگهداری کنید.

کیف پول Coinomi

Coinomi یکی از پر استفاده ترین کیف پول های نرم افزاری است. این کیف پول به همه افراد پیشنهاد می شود؛ همچنین اگر سابقه کار با کیف پول های دیگر را ندارید، استفاده از Coinomi می تواند بسیار برای شما ساده باشد. در کنار ریپل، Coinomi از 125 ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می کند.

کیف پول Atomic

به مانند کیف پول کوینومی، کیف پول Atomic هم تعداد نصب بالایی را دارد و افراد زیادی از آن برای نگهداری ریپل و چندین ارز دیجیتال دیگر استفاده می کنند. شما می توانید Atomic بر روی گوشی موبایل خود و یا حتی کامپیوتر نصب کنید.

کیف پول TrustWallet

TrustWallet محبوب ترین کیف پول نرم افزاری است. این کیف پول را می توانید بر روی گوشی خود نصب و بر روی آن اقدام به نگهداری ریپل کنید. TrustWallet تقریبا از تمامی ارز های دیجیتال بر روی شبکه های Blockchain مختلف پشتیبانی می کند. همچنین این کیف پول دارای قابلیت های بسیاری است و فضای امنی در آن به وجود آمده.

آینده ریپل چگونه است؟

بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال ریپل، خواهان مطلع شدن از آینده این ارز دیجیتال محبوب هستند. تا به این جای کار دانستیم که ریپل ارتباط بسیار مستقیمی را با بانک ها و نهاد های مالی دارد. لذا می توان گفت که موفقیت ریپل در آینده، کاملا بستگی به این دارد که با چه تعداد بانک همکاری داشته باشد و همچنین چه دولت هایی آن را بپذیرند.

از سال 2014 تا به الان، ریپل موفق شده تا با بیشتر از 100 بانک همکاری داشته باشد. همچنین این شرکت با سازمان های دولتی و خصوصی زیادی در ایالات متحده به صورت قانونی همکاری داشته؛ تمام این موفقیت ها دست به دست هم داده اند تا ارزش ریپل حدود 100 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. اما موفقیت ریپل در آینده، به موفقیت این شرکت در چالش های حقوقی آن نیز بستگی دارد.

جمع بندی

دانستیم که هدف ریپل بسیار متفاوت با پروژه های دیگر حاضر در بازار ارز های دیجیتال است. ریپل در چند سال گذشته تا به الان چالش های حقوقی زیادی را پشت سر گذشته و چالش های زیادی را هم پیش روی خود دراد. از همین رو سرمایه گذاران این ارز دیجیتال در کنار تحلیل های قیمتی، حتما باید پیگیر روند آن باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس