کد خبر 1399232
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
بایدن

رئیس جمهور امریکا در سخنانی در نشست موسوم به امنتی و توسعه در جده عربستان به موضع گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور امریکا در سخنانی در نشست موسوم به امنتی و توسعه در جده عربستان به موضع گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.

وی مدعی شد: ایران در راستای بی ثباتی در خاورمیانه حرکت می کند. ما عزم جدی برای غلبه بر منابع تروریسم داریم.

بایدن گفت: ما خواهان حمایت شرکای خود با تقویت ائتلاف برای حل همه مشکلات هستیم. ما دیدگاه روشنی درباره آنچه باید در خاورمیانه انجام شود، داریم.

وی افزود: آمریکا همچنان شریکی فعال در منطقه خواهد بود. ما حامی کشورهایی هستیم که به اصول نظام بین المللی پایبند باشند. ما به کار گیری زور برای تغییر مرزها مخالفیم.

بایدن ادعا کرد: آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته ای دست یابد. دولت آمریکا به نفع روسیه، چین و ایران از منطقه خارج نخواهد شد. ما به تلاشهای دیپلماتیک به منظور فشار بر ایران درباره برنامه هسته ای آن ادامه می دهیم و هدفمان این است که تهران به سلاح هسته ای دست نیابد.

وی گفت: ما در حال حاضر در حال گفتگو با عمان برای دست یابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن هستیم.

بایدن ضمن تشکر از ریاض برای دعوت به نشست جده گفت: همه ما متحد هستیم که با آنچه تهدیدات تروریستی در منطقه مقابله کنیم!

وی گفت: ما میلیاردها دلار برای کاستن از بحران غذایی در منطقه جمع می کنیم. ما درباره افزایش تولید انرژی در ماههای آتی توافق کردیم. متعهدیم که آزادی کشتیرانی در منطقه وجود داشته باشد.

بایدن ادعا کرد: به هیچ کشوری اجازه تسلط بر دیگری از طریق نظامی را در منطقه نخواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • او IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    3 0
    تو کمتر تخم مرغ و پیاز و گوجه رو با هم بخور که اون افتضاح رو جلوی دوربین ها دوباره به بار نیاری حرف های گنده تر از دهانت هم نزن پیرخر احمق هپروتی
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    اینها از سلاح های متعارف ایران مثل ( پهباد ، موشک و..) هم میترسند و ترسیدن اونوقت اومده میگه جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای رو‌میگیریم ؛))) / حال و روز سربازان ضربه مغزی شده ات ( بخوانید کشته شده ) در عین الاسد رو بیاد بیار بعد بیا لاف در غریبی بزن و قیافه بگیر / اگر بحث حرام بودن تولید سلاح هسته ای نبود جلوی چشمت میساختیم و غلطی هم نمیتونستی بکنی همون‌طور که در برابر قدرت هسته ای کره شمالی نتونستی غلطی بکنی همانطور که با تحریم هات جلوی پیشرفت نظامی ایران رو نتونستی بگیری / باید این واقعیت رو بپذیرید که جهان تک قطبی دیگه عمرش بسر رسیده / تو حتی از ترس گاف دادن اجازه مصاحبه زنده رو هم نداری ؛)))
  • هوشنگ IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 1
    هی پدر بزرگ یکی از اون بمب های خوشگل اتمی ات را بفرست تهران حوصلمون سر رفته می خوابم کمی تفریح کنیم نمی خواد بیایی ایران از همون اروپا یا داخل کشورت 2 دانه خوشمزه بفرست کافیه
  • هوشنگ IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    این اختلافات با روس ها و اروپا بر سر حمله اتمی به ایران کی تمام می شه به خاطر قدرتشون ازشون می ترسین یکی از اون موشک های اتمی خوشگلت رو بفرست ببینم چکار می کنن
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    یانکی برو به خونه ات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس