کد خبر 1399136
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کردهای سوریه دست به دامن ایران و روسیه شدند

کردهای سوریه از روسیه و ایران می‌خواهند از حمله ترکیه جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در سوریه روز جمعه از روسیه و ایران خواستند تا از حمله جدید ترکیه به شمال این کشور جلوگیری کنند.

این درخواست کردهای سوری، چند روز قبل از نشست مورد انتظار درباره سوریه به میزبانی ایران اعلام شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قرار است که هفته آینده با همتایان روسی و ایرانی خود برای گفتگو در مورد سوریه دیدار کند. اردوغان همچنین هشدار داده است که ممکن است به زودی حمله جدیدی را در سوریه علیه گروه‌های کردی آغاز کند.

در همین ارتباط، «مظلوم عبدی»، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را به اتخاذ موضع «ضعیف» در سوریه متهم کرد و گفت: «اقدامات ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای پایان دادن به تهدیدات کافی نیست.»

عبدی گفت که در پی مذاکرات با روسیه، نیروهای کرد به دولت سوریه اجازه دادند تا نیروهای بیشتری را به مناطق تحت کنترل کردها مانند کوبانی و منبج در شمال این کشور وارد کند.

روسیه، ترکیه و ایران در سال‌های اخیر مذاکراتی را درباره سوریه به عنوان بخشی از «فرایند صلح آستانه» برای پایان دادن به بیش از ۱۱ سال درگیری در این کشور جنگ زده برگزار کرده‌اند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

ترکیه نیز از سال ۲۰۱۶ حملات متوالی را در اراضی همسایه جنوبی خود، یعنی سوریه آغاز کرده است و جنگجویان کرد و همچنین داعش و نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را هدف قرار داده است.

دولت سوریه بارها تهدیدهای ترکیه برای تهاجم جدید را محکوم کرده و تلاش اردوغان برای ایجاد منطقه‌ای به اصطلاح امن در داخل سوریه را حمله به وحدت این کشور خوانده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داده اند که تهاجم آنکارا تلاش‌ها برای مبارزه با داعش در شمال شرق سوریه را تضعیف می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    77 6
    این تروریست ها که دست پرورده آمریکا هستند و عملا سوریه را تجزیه کرده اند بروند دست به دامان پدرشون شوند
    • US ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 0
      تو خود ترکیه پایگاه صهیونیست داره .. یک وجب از خاک سوریه رو ترکیه نمیتونه ببره دم ایرانی و سوری و روس و عراق و کرد گرم حتی لازم باشه یونان و ارمنستان هم میاد این کشور غده سرطانی رو تجزیه میکنن با اون سد سازی طرح صهیونیست
  • مجتبی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    11 6
    انگار کردها سر عقل آمدند ،سوریه و روسیه هم آنها را قبول کردند ،ایران هم به علت وجود دو راه ارتباطی با دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا حمایت خود را انجام خواهد داد
    • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      8 0
      ایران برای از بین بردن تروریستها همایت خود را انجام خواهد داد
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    9 4
    اینها هر جا که دستشان برسد بزرگترین خیانتها را می کنند، همیشه هم آخرش به التماس می افتند. درست مثل بارزانی نوکر اسرائیل. باید اول از اینها تعهد رسمی گرفت که اگر باز هم از آن غلطها کردند حسابشان کف دستشان گذاشته می شود و بعد کمک کرد. با بارزانی هم همین کار را باید کرد.
  • علیرضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    14 2
    افتادن به التماس ایران عزیز موقعی ک مشکلشون حل بشه میشن نوکر آمریکا
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    10 1
    بالاخره آخرین مرحله بحران سوریه هم فرارسید
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 1
    حاکمان کرد های سوریه و عراق غلط کردند دست به دامن آمریکا شدند در حالی که جزو تمدن ایران هستند. دشمنان ایران اسلامی به جان هم می افتند و در آخر طرف ضعیف تر میخواد موقتی به ما پناه بیاره و بعد از حل مشکل دوباره دست بوس شیطان شود. ایران تنها به خداوند پناه میبرد که قدرت مطلق است.
  • هانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    6 2
    کردها هرجا باشند ایران باید ازشون دفاع کنه اونا هم تبارهای ما هستند
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      0 0
      بله بعد هم میشن خاین به ایران وجدایی طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس